Vad fick dig att le idag?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Kanon, någon har hotat med buggkurs i höst så jag är i behov av lite tips på moves..

20180729-205557.jpg

Str3 R

Guest
Beröm från kollegor, varmt välkomnad tillbaka på jobbet, att man varit saknad. Kan man ha det bättre än så i livet? Underbar dag idag, den kommer jag leva länge på.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Har 2 veckors semester kvar men sen kommer jag nog skriva i(I dag är jag ledsen tråden)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Beröm från kollegor, varmt välkomnad tillbaka på jobbet, att man varit saknad. Kan man ha det bättre än så i livet? Underbar dag idag, den kommer jag leva länge på.

Ja, rent spontant så kunde man ju ha semester fortfarande, och bli lika varmy välkomnad hemma istället.
Det är ganska schysst. :)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Semester? Helger inkluderat så idag är min första dag efter midsommar som jag inte har akuta jobb att göra och prioritera mellan. Jag blev så konfys att jag inte visste var jag skulle börja så det slutade med att jag nästan inte gjort nåt alls. Men dagen är ju inte över än.

Last edited:

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Semester? Helger inkluderat så idag är min första dag efter midsommar som jag inte har akuta jobb att göra och prioritera mellan. Jag blev så konfys att jag inte visste var jag skulle börja så det slutade med att jag nästan inte gjort nåt alls. Men dagen är ju inte över än.
Hitta något du älskar att göra, och som folk betalar en för, så kommer du inte arbeta en dag i ditt liv :yoparty

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hitta något du älskar att göra, och som folk betalar en för, så kommer du inte arbeta en dag i ditt liv :yoparty

Jag är mångsysslare och trivs bra, men vissa saker är ju roligare än andra och juli är en helvetesmånad men samtidigt har jag kanske en tredjedel av årets omsättning i juli.

Jag passar på att jobba när det finns och tar semester runt januari när allt är lugnt.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Vad pillar du med såhär års?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vad pillar du med såhär års?

Juli säljer jag godis på div arrangemang, långa dagar och nästan 7 dagar i veckan. De få dagar jag är ledig har jag svetsat, lastat varor, beställt varor, lagat trasiga prylar, besiktat bilar och lagat anmärkningar. Tror jag hunnit med två stötdämparkunder under hela juli, övriga potentiella kunder som frågat har inte dykt upp efter att jag erbjudit någon lucka typ två veckor senare. Lite trist att inte kunna ge kunderna service samtidigt som det är skönt slippa då jag haft nog stressigt ändå i "luckorna".

Men från nu blir det nog lugnare i stugan, och jag känner mig som att jag förtjänar nåt roligare jobb en stund. Började precis jaga stålbalkar för att det är det enda jag saknar för att börja bygga bromsbänk men insåg att svetsa utomhus kanske inte är så lämpligt i dessa tider av eldningsförbud.
Svetsverkstan, en container är full med brädor och isolering efter en nu någorlunda slutförd köksrenovering. Plus att det lutar åt att bygga första bromsen på ett släpvagn så den blir mobil och då blir det trångt i containern.

Det jag borde göra är väl att slutföra min köksrenovering men det är jag inte så sugen på, det lutar mer åt att jag fixar någon hoj klar för försäljning. Det känns som ett lagom behagligt utomhusjobb för den närmaste tiden.

Till hösten ska jag börja förbereda med ritningar för att under vintern dra igång import från Filippinerna, kommer bli mycket polerat rostfritt, kolgrillar, rökar, extraljusbågar.
Kanske även lite svarvning och fräsning och andra verkstadsjobb om jag hittar kunder som accepterar 6 månaders leveranstid mot att dom får halva priset mot i Sverige.

Det är väl lite av ett test, men jag måste fylla en container så det är planen. En container den här vintern för att lära mig allt som kan gå fel och bråka med tjänstemän som krånglar maximalt i syfte att bli mutade etc.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati