Vad fick dig att le idag?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Enligt transpondersystemet på gåsen så körde jag ett varv på 55 sekunder idag. :banrekord :rofl

Bara att lägga ner och sälja allt, man ska ju sluta på topp ;)

Kört där några gånger, fast med sportbil (genom Porsche Club Sweden) och det var några år sen senast. Vad ligger en bra varvtid på? (vi kör aldrig med tidtagning då det ska vara utbildade och inte tävling, försäkringsbolagen är liiiite snällare då hehe)

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bara att lägga ner och sälja allt, man ska ju sluta på topp ;)

Kört där några gånger, fast med sportbil (genom Porsche Club Sweden) och det var några år sen senast. Vad ligger en bra varvtid på? (vi kör aldrig med tidtagning då det ska vara utbildade och inte tävling, försäkringsbolagen är liiiite snällare då hehe)

Har för mig att banrekordet för MC är runt 1:05. Jag kör normalt väldigt mycket långsammare än så. ????

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Mamman: ”Som om någon hällt tusentals liter kärlek över mig”

JUST NU:*Här hyllas Eric, 20, med kortege och minnesstund?*Gitarristen Janne Schaffer spelar

Så otroligt fint att dom hyllar Eric. RIP Eric

Str3 R

Guest
Mamman: ”Som om någon hällt tusentals liter kärlek över mig”

JUST NU:*Här hyllas Eric, 20, med kortege och minnesstund?*Gitarristen Janne Schaffer spelar

Så otroligt fint att dom hyllar Eric. RIP Eric

Plus att folk från NORDEN deltog.

Str3 R

Guest
Att det borde vara fokus på hedra killen under och efter kortegen, inte fokusera på vilka nationaliteter/geografiska områden som deltog (även det är frestande för somliga att hålla koll på sånt och lyfta fram detta i tid och otid...)

Du tänker så du, det får stå för dig.

Jag tycker bara att det var fint att folk från hela norden deltog. Det är ingen rasistisk tanke från min sida. Men tack för din tanke om mig här. Bra jobbat.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Efter polska brandmännen är det här också stort. All eloge för mc-kortegen, fet smäll till dem som sköt.

Nu vet jag ju inte exakt hur det gick till när den här tragedin inträffade... Men rent spontant känner jag att skulden inte nödvändigtvis behöver ligga på den som sköt.

Polisen är rejält åtklämda i dagsläget. Gängvåldet ökar lavinartat, folk skjuts till höger och vänster på våra gator, våldet mot polisen ökar... Hotbilden har ökat i en takt som gör att polisen inte rimligtvis kan förväntas hänga med vad gäller träning och rutiner. De befinner sig i en situation där en halv sekunds tvekan kan innebära skillnaden mellan att komma hem till familjen den dagen och att aldrig mer göra det, och de är inte vana vid det. Således kanske det inte är så konstigt att det utvecklas till ett "skjut först och fråga sen"-beteende när man ställs inför en otydlig och potentiellt hotfull situation.

Leksakspistoler kan se bra jävla verkliga ut, framförallt på håll. Om någon riktar en sådan mot dig och inte lägger ner "vapnet" vid första uppmaning, chansar du då på att han inte kan/kommer skjuta dig eller tar du det säkra före det osäkra?

Det är fruktansvärt tragiskt, det som skett. Men att lägga skulden på polisen så som vissa har gjort känns bra jävla orättvist. Tror ni han mår vidare bra i dagsläget, och tror ni att det fanns en förklaring till varför han agerade som han gjorde? Men ändå finns det jubelidioter som resonerar enligt följande:
Marin klepke.jpg

Str3 R

Guest
Nu vet jag ju inte exakt hur det gick till när den här tragedin inträffade... Men rent spontant känner jag att skulden inte nödvändigtvis behöver ligga på den som sköt.

(klipp)
Ett pressat läge, alla är stressade, adrenalinet på topp och så en som är autistisk och inte kan prata, göra sig förstådd på uppmaningarna och en leksakspistol som troligen ser rätt så verklig ut. Men nog borde man väl kanske ha sett att det är en person med Downs syndrom? Och kanske det var mörkt utomhus vilket gör det ännu svårare att riskbedöma situationen. Ingen mår bra av det hela.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ett pressat läge, alla är stressade, adrenalinet på topp och så en som är autistisk och inte kan prata, göra sig förstådd på uppmaningarna och en leksakspistol som troligen ser rätt så verklig ut. Men nog borde man väl kanske ha sett att det är en person med Downs syndrom? Och kanske det var mörkt utomhus vilket gör det ännu svårare att riskbedöma situationen. Ingen mår bra av det hela.

Inte alltid som det är så lätt att se heller, beroende på ljusförhållanden, avstånd och så vidare... Det som skett är fruktansvärt. Tragiskt för alla inblandade parter... Men jag tror att vi kan sluta oss till att det rör sig mer om att samtliga fallit offer för rådande omständigheter än om enskild polis vilja att avrätta utvecklingsstörda... Att ens antyda något sånt (som vissa gjort) är bara sjukt.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
- Om de ska vänta på att bli skjutna innan ingripande, gör inte Polisen mycket nytta gentemot beväpnat motstånd.
Rättar till snabbt skrivet inlägg, skjut inte första skottet någonsin.......
Dvs lös situationen med minsta möjliga våldsinsats, det är inte krig (än).
Och de har tillgång till elchocksvapen dessutom, tårgas, pepparspray, batong.
Eller så har Hollypolis tagit över vapenutbildningen...........
.
Jag släpper detta nu :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Rättar till snabbt skrivet inlägg, skjut inte första skottet någonsin.......
Dvs lös situationen med minsta möjliga våldsinsats, det är inte krig (än).
Och de har tillgång till elchocksvapen dessutom, tårgas, pepparspray, batong.
Eller så har Hollypolis tagit över vapenutbildningen...........
.
Jag släpper detta nu :)

De ickedödliga vapnen är synnerligen dåliga i en situation med en förmodat påtänd, livsfarlig och med eldvapen synbarligen beväpnad individ. Det är jävligt synd att en stum, utvecklingshandikappad individ med leksakspistol blev misstagen för en sådan individ i det här fallet, men hade det å andra sidan varit den de misstänkte och han skjutit ihjäl ett par andra personer hade folk genast skrikit om den slapphänta polisen istället.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Du har nog inte riktigt förstått riskanalys.
Ta skydd, säkra omgivningen, bevaka....
Men som polis och försvarande militär avlossar man inte första skottet, om man inte blir direkt attakerad av angriparen.......
Triggerhappy clintan gör sig bäst på film (iofs, drog han i avtryckarn först nån gång? ).

Hoppas bängen hade gopro på sig........

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...