Bonzo
Trying real hard to be the shepherd
Äntligen!
https://www.di.se/nyheter/stefan-lofven-falld-i-riksdagen-det-hander-nu/
"Aldrig tidigare i svensk politisk historia har riksdagen fällt en statsminister i en förtroendeomröstning i riksdagen."
Det säger väl egentligen allt om hur fullständigt värdelös och katastrofalt olämplig den här mannen är på den ansvarspost han under fyra år besuttit. Hoppas att ni som röstade på S är stolta över er store ledare då han nu skrivs in i historieböckerna som den utan tvivel sämste statsministern i Sveriges historia. Han och hans anhang kan gå rakt in i skamvrån och skämmas. Själv ska jag fira
Jag tycker mest det är fascinerande hur alla Alliansen-anhängare firar som om de faktiskt gjorde ett bra val. Faktum kvarstår ändå att 80% av Sveriges väljare röstade på andra partier än Kristerssons Moderaterna och ändå sprätter karln runt som om han just blivit krönt till kung av högstadiebalen. Var det någon som sa storhetsvansinne?
Spoiler: Ja, jag röstade röd-grönt. Till stor del på grund av att alternativen känns helt otänkbara.
Sedan har jag sagt det förr, och jag kommer säga det igen: Löfven är ingen bra frontfigur och S gjorde nog bäst i att hitta en ersättare om de vill vända nuvarande trend.