Jag sover jättebra när jag är i Thailand. AC är en bra uppfinning
Inte om man delar rum med någon som ligger och fryser redan vid 25 grader, och man har en trivseltemp på 16 grader för sömn.
Jag sover jättebra när jag är i Thailand. AC är en bra uppfinning
Inte om man delar rum med någon som ligger och fryser redan vid 25 grader, och man har en trivseltemp på 16 grader för sömn.
Som mitt sociala liv.
Första dejten, " åh gud, så varm du är"
Något senare: men vafan, flytta på dig, jag brinner upp.
Man bör inte ha allt för kallt på natten om man ska leva en tid i varmt klimat. Det gäller att se till och vänja kroppen vid värmen så inte kallare än att det blir drägligt är att rekommendera. Samma med ACn i bilen, bara svalt nog för att inte svettas.
Och i Sverige på vintern gör jag ungefär tvärtom. Inte mer kläder och värme än att man slipper frysa.
Jag har försökt att vänja mig vid högre temperaturer, men det funkar inte. en månad i 25 plus som sovtemp så svettades jag fortfarande som en gris, och vaknade på morgonen utan att vara utsövd. Jag är helt enkelt byggd för nordliga klimat.
Det tar sin tid, men man ska ju inte svettas på natten, det bidrar bara till mer uttorkning. Men man ska heller inte ha det svalt utan snarare aningen varmt.
Jag börjar precis räkna på min tredje månad i hettan, och jag svettas fortfarande mycket mer än infödingarna men nu klarar jag av att vara ute på flera timmar cykelturer utan att bli allt för uttorkad.
Att träna i en värmen skyndar ju också på tillvänjningen.
Jag gillar inte 35 graders värme men hemma i Sverige är det 20-30 minusgrader, mörkt nästan dygnet plus en jävla massa snö som ska skottas och man vill inte vara ute mer än maximalt nödvändigt. Sett på det viset är värmen bättre.
Vad har du för kroppstemperatur? Efter snart 10 år i Asien har min normaltemperatur landat på låga 36.x.
Vad har du för kroppstemperatur? Efter snart 10 år i Asien har min normaltemperatur landat på låga 36.x.
Där har min kroppstemp alltid legat, utom vid sällsynta, sjukdomsrelaterade avvikelser, dvs feber. Skulle jag lida mindre i värme då? Frysa mer i kyla? Det stämmer alltså inte. Varma händer, iaf en sak som rönt uppskattning....
Enlighten me, please!
Det tar sin tid, men man ska ju inte svettas på natten, det bidrar bara till mer uttorkning. Men man ska heller inte ha det svalt utan snarare aningen varmt.
Jag börjar precis räkna på min tredje månad i hettan, och jag svettas fortfarande mycket mer än infödingarna men nu klarar jag av att vara ute på flera timmar cykelturer utan att bli allt för uttorkad.
Att träna i en värmen skyndar ju också på tillvänjningen.
Jag gillar inte 35 graders värme men hemma i Sverige är det 20-30 minusgrader, mörkt nästan dygnet plus en jävla massa snö som ska skottas och man vill inte vara ute mer än maximalt nödvändigt. Sett på det viset är värmen bättre.
Hemma i Sverige har jag runt 17 grader i sovrummet, lite kallt första sekunderna under täcket men känns bra sen. Skulle gissa att jag har 25-27 grader på natten i filippinerna, använder AC men skulle nog räckamed en takfläkt.
Att studera detta bygge gav mig ett riktigt brett leende.
https://grassrootsmotorsports.com/f.../frankenferrari-v12-ferrari-308/148959/page1/
https://grassrootsmotorsports.com/f.../frankenferrari-v12-ferrari-308/148959/page1/
Volvo - igen.
Alltså fan ta deras talanglösa ingenjörer!
Någon borde sätta in ett konstant skrikande alarm på deras kontor, se om dom fattar vinkeln efter några veckor.
Nå, har spridit ut aset ut åt parkeringen nu åtminstone och har sensorn på tork i luftvärmepumpens utblås, så får väl se om man åstadkommer något.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|