Tror att en tjej skulle haft mer utbyte av den än jag, när jag tänker efter..
Vad har du för kroppstemperatur? Efter snart 10 år i Asien har min normaltemperatur landat på låga 36.x.
För en knapp vecka sedan var jag på massage och massörhenen frågade om jag hade feber. Jag var dessutom dålig i magen och kände mig inte helt 100 så jag kollade temperaturen hemma, 35.0 grader under armen på morgonen. Tänkte att så lågt har ju knappt ens greve Dracula så jag tänkte att termometern hade dåligt batteri eller nåt, testade ytterligare två gånger med liknande resultat och därefter fick frun testa på sig. På henne visade termometern 37 grader.
Det sjuka är att jag verkligen känns varm på kroppen, om jag eller någon känner mig på tex pannan. Jag är iofs fortfarande lite tveksam till hur bra den här termometern mäter.
Nu är magen ok och precis när jag kom ihåg det här och skriver så testade jag igen med en annan termometer, 36.0 under armen så det motsvarar väl inte så värst många tiondelar under 37 i kroppen, på kvällen.
Är du varm om extremiteterna kan det ju tänkas att kärntemperaturen är lite lägre?
Brukar också ligga runt 35-36, men det är ju välkänt att kvinnor har lite högre normaltemp, så det är väl inte jättekonstigt om frugan din mäter lite högre.
2 grader är ju inte så lite. Iofs har jag hår under mina armar som isolerar också.
Provade du att trycka?Får en broschyr på sjukan ikväll. Filmen spelas ju inte upp...
(Kunde inte låta bli nu!)
Provade du att trycka?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati