Har en lägenhet som ska säljas vilket år som helst, är inte i garaget särskilt ofta m.a.o. och när jag rattar in står en bil på min plats
Slår på reg.nr för att få fram oduglingsuppgifterna men nä.. "Upplysningar kan inte lämnas". Nu visste jag att det var en frasse på riktigt, jaha vad gör man? Knyter näven om ratten och fulparkerar utanför vilket i sig inte skulle vara något problem. Inte särskilt trångt i garaget men en rad bilar framför är det, subban med extraljus och dragrok är inte helt kort. Blött ute och bilfan är torr så den måste ha stått rel. länge.. äh fakkit!
Kollar så att den är inparkerad bakom vilket den är och snor runt framför, backar upp med kroken en god cm framför den hemliga reg.skylten. Framför mig och någon grannes bil är det en till enoenhalv bilbredd, ja alla vet att "folk" inte kan tjöra, saknar avståndsbedömning och ev. inte har någon ratt i bilen men men.
Stövla upp och sa hej till lägenheten, efter någon timma knackar det på dörren..
Japp, där står Frasse och ljuger ihop något om att ha blivit felunderrättad om vilken plats han fått låna.
-Mm, men det gick ju ganska fort iaf. (för att mitt crime skulle få effekt)
På väg ner hinner ljushuvudet undra över hur länge jag haft platsen, år, eftersom den stått tom så mycket och om jag var villig att hyra ut den svart...
Han yra vidare om att det var svårt att få någon plats o ändå fanns det massa luckor tyckte han.
-Jadu, jag har fyra platser (gnida) men denna har jag sagt upp till årskiftet så det känns inte helt aktuellt.
När vi börjar närma oss P ser jag en fraggel och två kvinnor som står o gestikulerar.
-Lycka till
säger jag och sätter mig i bilen medan han får det hett om öronen.