Fritid... nope... lycka är att klappa kor på arbetstid och få bra betalt för det.
Disponera ditt liv som du behagar det... är inte du gift?
Fick mig att tänka på följande tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=108640
Fritid... nope... lycka är att klappa kor på arbetstid och få bra betalt för det.
materialisterna tänker att lycka ligger i en massa pengar och grejor....
Lycka kan vara något helt annat. Tid, mycket tid att lägga på det man vill.
Jag ler åt all fritid jag har och kan disponera mitt liv som det behagar mig.
Men Kia..
Det som kan reta andra är ditt sätt att tvunget upprepa ditt finansiella "oberoende".. Jag har själv gjort ett "ekonomiskt kap" och vår dotter behöver knappast bekymra sig om framtiden.. Men varför skulle jag påtvinga människor det, vore bara patetiskt!
Äger ingen avund eller elakhet, bara trött på din självgodhet..
Dessutom måste du förstå att det säkert finns många här som sliter järnet för att "få ihop det" ekonomiskt.. Visa respekt!
edit: tog bort lite text och bilder, överflödig info..
Herregud, jag ger upp!3198701Du, nästan hela mitt liv har jag levt på den ekonomiska gränsen. Mina föräldrar hade det hyfsat ställt ekonomiskt innan min mamma blev sjuk och gick bort. Pappa stod ensam som sjukpensionär och skulle försörja oss båda. Jag fick hjälpa till för att det skulle gå runt. Jag flyttade hemifrån när jag var16. Pluggade och jobbade. Slet som en liten gris för att få det att gå runt. Bytt jobb några gånger och alltid jobbat för mycket. Allt för den där jäkla ekonomins skull. Å när man äntligen kommit ifatt lite med räkningarna så blev jag långtidssjukskriven och då rasade ekonomin igen och allt började om. Så jag vet precis hur det är att slita arslet av sig varje månad för att ha råd att leva. Så är det då så konstigt att jag är lycklig och ler nästan jämt (tråden handlar om sånt..) när jag nu äntligen har fått det bra och har ett liv jag är lycklig över?? Att jag äntligen har råd att hämta ut dyra mediciner på apoteket och inte behöver ha dåligt samvete när jag blir sjuk? Om Ni missunnar mig det och tycker att jag inte har respekt för de som arbetar då ligger problemet inte hos mig utan hos Er. Om Ni då stör Er över att Ni tycker jag tjatar, läs inte. Tryck på ignorera-knappen. Jag är glad och jag ler varje dag åt att jag äntligen fått ett bra liv. Å jag tycker faktiskt att jag förtjänar att ha det bra efter att ha haft ett rent helvete. Är det inte glädjande att höra att man kan bli lycklig till slut trots att livet ser skit ut?? Glädjs med andra och kan man inte det så kan man väl bara låta det passera då??
Ler ett litet instämmande leende och inser att den svenska avundsjukan är rejält inbiten
Att jag klarade uppkörningen idag
Men vaffan.....avundsjuk på vaddå....att gå hemma och drälla och bli försörjd av någon annan. NEJ TACK!!! Varför utgå från att alla vill ha det som du har det?? Precis som om det är något drömliv. DITT drömliv visst.
Men jag är förbannat nöjd med att ha ett jobb och förtjäna mitt eget levebröd.
ja...jag får väl flagga med denna eftersom det finns en egen tråd för arga tankar. Sorry!!
Men vaffan.....avundsjuk på vaddå....att gå hemma och drälla och bli försörjd av någon annan. NEJ TACK!!! Varför utgå från att alla vill ha det som du har det?? Precis som om det är något drömliv. DITT drömliv visst.
Men jag är förbannat nöjd med att ha ett jobb och förtjäna mitt eget levebröd.
ja...jag får väl flagga med denna eftersom det finns en egen tråd för arga tankar. Sorry!!
Jag fattade precis....och jag tänkte faktiskt på dig precis i den frågan.
Men det kliade lite i fingrarna va..!??
Och jag log såklart vid tanken.
Här får man anledning att le hela tiden ju..!!!
Själv flyttade jag hemifrån när jag var 8, och det var snö och drivis året om. Bark fick duga som bröd och till och med vattnet var utspätt. Men nu har jag hittat en ungerska som är mycket bättre än alla svenska tjejer tillsammans. :kiaDu, nästan hela mitt liv har jag levt på den ekonomiska gränsen. Mina föräldrar hade det hyfsat ställt ekonomiskt innan min mamma blev sjuk och gick bort. Pappa stod ensam som sjukpensionär och skulle försörja oss båda. Jag fick hjälpa till för att det skulle gå runt. Jag flyttade hemifrån när jag var16. Pluggade och jobbade. Slet som en liten gris för att få det att gå runt. Bytt jobb några gånger och alltid jobbat för mycket. Allt för den där jäkla ekonomins skull. Å när man äntligen kommit ifatt lite med räkningarna så blev jag långtidssjukskriven och då rasade ekonomin igen och allt började om. Så jag vet precis hur det är att slita arslet av sig varje månad för att ha råd att leva. Så är det då så konstigt att jag är lycklig och ler nästan jämt (tråden handlar om sånt..) när jag nu äntligen har fått det bra och har ett liv jag är lycklig över?? Att jag äntligen har råd att hämta ut dyra mediciner på apoteket och inte behöver ha dåligt samvete när jag blir sjuk? Om Ni missunnar mig det och tycker att jag inte har respekt för de som arbetar då ligger problemet inte hos mig utan hos Er. Om Ni då stör Er över att Ni tycker jag tjatar, läs inte. Tryck på ignorera-knappen. Jag är glad och jag ler varje dag åt att jag äntligen fått ett bra liv. Å jag tycker faktiskt att jag förtjänar att ha det bra efter att ha haft ett rent helvete. Är det inte glädjande att höra att man kan bli lycklig till slut trots att livet ser skit ut?? Glädjs med andra och kan man inte det så kan man väl bara låta det passera då??
Själv flyttade jag hemifrån när jag var 8, och det var snö och drivis året om. Bark fick duga som bröd och till och med vattnet var utspätt. Men nu har jag hittat en ungerska som är mycket bättre än alla svenska tjejer tillsammans. :kia
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|