Vad fick dig att le idag?

Gabor

Guest
Fritid... nope... lycka är att klappa kor på arbetstid och få bra betalt för det. :yoparty

Disponera ditt liv som du behagar det... är inte du gift? :hihi

Det roliga i det hela, JAG får betalt i min fritid. :D Klappa katter å hästar ingår. :yoparty

Om jag sedan är sambo, gift, singelmingel eller med hoj har inte med det att göra. :tungan

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
materialisterna tänker att lycka ligger i en massa pengar och grejor....

Lycka kan vara något helt annat. Tid, mycket tid att lägga på det man vill.

Jag ler åt all fritid jag har och kan disponera mitt liv som det behagar mig.

Rätta mig gärna om jag har fel, men det brukar väl i allra högsta grad vara avhängigt personlig ekonomi??

Kia

Guest
Men Kia..

Det som kan reta andra är ditt sätt att tvunget upprepa ditt finansiella "oberoende".. Jag har själv gjort ett "ekonomiskt kap" och vår dotter behöver knappast bekymra sig om framtiden.. Men varför skulle jag påtvinga människor det, vore bara patetiskt!
Äger ingen avund eller elakhet, bara trött på din självgodhet..

Dessutom måste du förstå att det säkert finns många här som sliter järnet för att "få ihop det" ekonomiskt.. Visa respekt!

edit: tog bort lite text och bilder, överflödig info..

Du, nästan hela mitt liv har jag levt på den ekonomiska gränsen. Mina föräldrar hade det hyfsat ställt ekonomiskt innan min mamma blev sjuk och gick bort. Pappa stod ensam som sjukpensionär och skulle försörja oss båda. Jag fick hjälpa till för att det skulle gå runt. Jag flyttade hemifrån när jag var16. Pluggade och jobbade. Slet som en liten gris för att få det att gå runt. Bytt jobb några gånger och alltid jobbat för mycket. Allt för den där jäkla ekonomins skull. Å när man äntligen kommit ifatt lite med räkningarna så blev jag långtidssjukskriven och då rasade ekonomin igen och allt började om. Så jag vet precis hur det är att slita arslet av sig varje månad för att ha råd att leva. Så är det då så konstigt att jag är lycklig och ler nästan jämt (tråden handlar om sånt..) när jag nu äntligen har fått det bra och har ett liv jag är lycklig över?? Att jag äntligen har råd att hämta ut dyra mediciner på apoteket och inte behöver ha dåligt samvete när jag blir sjuk? Om Ni missunnar mig det och tycker att jag inte har respekt för de som arbetar då ligger problemet inte hos mig utan hos Er. Om Ni då stör Er över att Ni tycker jag tjatar, läs inte. Tryck på ignorera-knappen. Jag är glad och jag ler varje dag åt att jag äntligen fått ett bra liv. Å jag tycker faktiskt att jag förtjänar att ha det bra efter att ha haft ett rent helvete. Är det inte glädjande att höra att man kan bli lycklig till slut trots att livet ser skit ut?? Glädjs med andra och kan man inte det så kan man väl bara låta det passera då??

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
3198701 Du, nästan hela mitt liv har jag levt på den ekonomiska gränsen. Mina föräldrar hade det hyfsat ställt ekonomiskt innan min mamma blev sjuk och gick bort. Pappa stod ensam som sjukpensionär och skulle försörja oss båda. Jag fick hjälpa till för att det skulle gå runt. Jag flyttade hemifrån när jag var16. Pluggade och jobbade. Slet som en liten gris för att få det att gå runt. Bytt jobb några gånger och alltid jobbat för mycket. Allt för den där jäkla ekonomins skull. Å när man äntligen kommit ifatt lite med räkningarna så blev jag långtidssjukskriven och då rasade ekonomin igen och allt började om. Så jag vet precis hur det är att slita arslet av sig varje månad för att ha råd att leva. Så är det då så konstigt att jag är lycklig och ler nästan jämt (tråden handlar om sånt..) när jag nu äntligen har fått det bra och har ett liv jag är lycklig över?? Att jag äntligen har råd att hämta ut dyra mediciner på apoteket och inte behöver ha dåligt samvete när jag blir sjuk? Om Ni missunnar mig det och tycker att jag inte har respekt för de som arbetar då ligger problemet inte hos mig utan hos Er. Om Ni då stör Er över att Ni tycker jag tjatar, läs inte. Tryck på ignorera-knappen. Jag är glad och jag ler varje dag åt att jag äntligen fått ett bra liv. Å jag tycker faktiskt att jag förtjänar att ha det bra efter att ha haft ett rent helvete. Är det inte glädjande att höra att man kan bli lycklig till slut trots att livet ser skit ut?? Glädjs med andra och kan man inte det så kan man väl bara låta det passera då??
Herregud, jag ger upp! :död

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag fick tusen spänn tillbaka på två försäkringar som jag sagt upp. Trevligt!

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Ler ett litet instämmande leende och inser att den svenska avundsjukan är rejält inbiten

Men vaffan.....avundsjuk på vaddå....att gå hemma och drälla och bli försörjd av någon annan. NEJ TACK!!! Varför utgå från att alla vill ha det som du har det?? Precis som om det är något drömliv. DITT drömliv visst.

Men jag är förbannat nöjd med att ha ett jobb och förtjäna mitt eget levebröd.

:felämne ja...jag får väl flagga med denna eftersom det finns en egen tråd för arga tankar. Sorry!!

:)

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Men vaffan.....avundsjuk på vaddå....att gå hemma och drälla och bli försörjd av någon annan. NEJ TACK!!! Varför utgå från att alla vill ha det som du har det?? Precis som om det är något drömliv. DITT drömliv visst.

:felämne ja...jag får väl flagga med denna eftersom det finns en egen tråd för arga tankar. Sorry!!

Du räddade upp det hela genom din glada gubbe på slutet tycker jag. :)

Att jag klarade uppkörningen idag :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

:2cool :squid

Grattis! Då var det dags att byta ut "Se upp jag övningskör ;)" mot något annat? :)

Last edited:

Kia

Guest

Okej, men då kan väl du förklara varför man måste vara så elak? Avund kan få människor att säga elaka saker. Men om det då inte är avund, varför måste man säga elaka saker då? Är det för att man är en elak människa helt enkelt?
Det är väl jättebra att du är nöjd och glad. Då kanske du också ler?

Jag är nöjd med mitt och ler.

Världen ser ut så, man är olika och ler för olika saker.

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Att jag klarade uppkörningen idag :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

:2cool :squid

Grattis grattis

ivrig.gif

:hihi

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Du, nästan hela mitt liv har jag levt på den ekonomiska gränsen. Mina föräldrar hade det hyfsat ställt ekonomiskt innan min mamma blev sjuk och gick bort. Pappa stod ensam som sjukpensionär och skulle försörja oss båda. Jag fick hjälpa till för att det skulle gå runt. Jag flyttade hemifrån när jag var16. Pluggade och jobbade. Slet som en liten gris för att få det att gå runt. Bytt jobb några gånger och alltid jobbat för mycket. Allt för den där jäkla ekonomins skull. Å när man äntligen kommit ifatt lite med räkningarna så blev jag långtidssjukskriven och då rasade ekonomin igen och allt började om. Så jag vet precis hur det är att slita arslet av sig varje månad för att ha råd att leva. Så är det då så konstigt att jag är lycklig och ler nästan jämt (tråden handlar om sånt..) när jag nu äntligen har fått det bra och har ett liv jag är lycklig över?? Att jag äntligen har råd att hämta ut dyra mediciner på apoteket och inte behöver ha dåligt samvete när jag blir sjuk? Om Ni missunnar mig det och tycker att jag inte har respekt för de som arbetar då ligger problemet inte hos mig utan hos Er. Om Ni då stör Er över att Ni tycker jag tjatar, läs inte. Tryck på ignorera-knappen. Jag är glad och jag ler varje dag åt att jag äntligen fått ett bra liv. Å jag tycker faktiskt att jag förtjänar att ha det bra efter att ha haft ett rent helvete. Är det inte glädjande att höra att man kan bli lycklig till slut trots att livet ser skit ut?? Glädjs med andra och kan man inte det så kan man väl bara låta det passera då??
Själv flyttade jag hemifrån när jag var 8, och det var snö och drivis året om. Bark fick duga som bröd och till och med vattnet var utspätt. Men nu har jag hittat en ungerska som är mycket bättre än alla svenska tjejer tillsammans. :kia

Kia

Guest
Själv flyttade jag hemifrån när jag var 8, och det var snö och drivis året om. Bark fick duga som bröd och till och med vattnet var utspätt. Men nu har jag hittat en ungerska som är mycket bättre än alla svenska tjejer tillsammans. :kia

Mina inlägg får beviserligen tom en bitterf*tta att le och skratta. Men dina inlägg är det ingen som ler åt förutom du själv...Snälla om du inte har något trevligt att skriva i "vad fick dig att le" -tråden, skriv inget alls. Visst jag förstår att du aldrig ler men ändå vill skriva i den här tråden, du kanske kan lära dig att låssas-le??? :va

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Kan alla sluta med sina illa dolda angrepp nu?? Med era leenden som egentligen är hånleenden åt ännu fler angrepp. Var lite vuxna förfaan!
Bara sluta eller skapa en håntråd och håll på där istället!!

GRATTIS Mitra :krama

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...