Vad fick dig att le idag?

samhainie

Guest
CIA hade en ledig tjänst som lönnmördare. Efter all bakgrundskontroll, intervjuer och tester, var där tre personer kvar. Två män och en kvinna.

För sluttestet, tog CIA agenterna en av männen till en stor dörr av metall och gav honom en pistol. - "Vi måste veta om du följer dina instruktioner, oavsett omständigheter".
-"Inne i rummet, kommer du hitta din fru sittandes i en stol. Döda henne!! Mannen sa
- "Du skämtar, jag skulle aldrig kunna skjuta min fru! Då sa agenten
- "Då är du inte rätt man för jobbet".

Den andre mannen fick samma instruktioner. Han tog en pistol och gick in i rummet.
Allt var tyst i ungefär fem minuter, sen kom mannen ut med tårar ögonen.
- "Jag försökte, men kan inte döda min fru". Då sa agenten:
- "Du har inte vad som krävs, gå du hem med din fru".

Slutligen, var det kvinnans tur. Hon fick samma instruktioner, att döda hennes man. Hon tog pistolen och gick in i rummet. Skott hördes, det ena efter det andra, de hörde skrik, slammer, smällar mot väggarna.

Efter ett par minuter, blev allt tyst. Dörren öppnades långsamt och där stod kvinnan. Hon torkade svetten ur sin panna och sa
-" Pistolen är ju laddad med lösa skott, jag var tvungen att slå ihjäl honom med stolen!"

Sensmoral: Kvinnor är onda, jävlas inte med dem

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Log när jag såg en pappa som kom med sitt barn i vagn och sjöng så det ekade mellan husen. Jag trodde han förlorat förståndet helt men sedan tänkte jag att det var ganska kul egentligen att folk är lite annorlunda och vågar visa det! Han sjöng någonslags operett..jag vet inte..men jag log!!

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Oj.. Vet inte riktigt hur jag ska känna men..
Du är säkert en fin kille osv..

Storleken spelar ju ingen roll.. Har jag hört.. :rolleyes:

..

Storleken? Den har inget med detta att göra. Det är hur full man är som spelar roll. Nykter skulle jag aldrig försöka borra nån i näsborren.

Ligga? :tuttar

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Log när jag såg, i övertids-tråden, hur mycket folk slavar för några extra kronor i plånboken. Stackars.... ??

När hinner ni njuta av livet och era pengar om ni jobbar jämt? :va

:va vad är de som är så kul med att andar jobbar övertid ??
De finns säkert en mycke bra anledning till att man jobbar övertid. Jag vet varför jag gör det...

I övrigt så log jag när jag vakna och ser ett sms där de står
"- Det var prick tolv jag fick kaffe va?" :D och 9 minuter över så var de nån galning som ringde på dörren och ville in :D

Storleken? Den har inget med detta att göra. Det är hur full man är som spelar roll. Nykter skulle jag aldrig försöka borra nån i näsborren.

Ligga? :tuttar

:skrattaåt :skrattaåt

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Det allra sista är utflyttat från lägenheten. Nu är det bara en lägenhet kvar :gnissla men innan dess blir det en minisemester i fjollträsk.:)

Log när jag såg, i övertids-tråden, hur mycket folk slavar för några extra kronor i plånboken. Stackars.... ??

:confused: Övertid kan ju även tas ut i ledighet. får ut dubbla timmar vid helger/beordrad övertid. Jag är sådan som ogärna vill gå ifrån arbetet utan att jag har avslutat det jag håller på med, en halvtimme då och då och man får snabbt ihop till en ledig dag.

Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
När jag gick från jobbet. Min sista dag i detta helvetshål, där jag dessutom endast har jobbat över TVÅ dagar på 18 månader.
På måndag börjar jag mitt nya jobb, vilket får mig att le, ialla fall nu!

Kia

Guest
:va vad är de som är så kul med att andar jobbar övertid ??
De finns säkert en mycke bra anledning till att man jobbar övertid. Jag vet varför jag gör det...

I övrigt så log jag när jag vakna och ser ett sms där de står
"- Det var prick tolv jag fick kaffe va?" :D och 9 minuter över så var de nån galning som ringde på dörren och ville in :D

:skrattaåt :skrattaåt

Jag ler inte åt dem som måste jobba över.... jag ler åt att jag slipper... :)

Det allra sista är utflyttat från lägenheten. Nu är det bara en lägenhet kvar :gnissla men innan dess blir det en minisemester i fjollträsk.:)

:confused: Övertid kan ju även tas ut i ledighet. får ut dubbla timmar vid helger/beordrad övertid. Jag är sådan som ogärna vill gå ifrån arbetet utan att jag har avslutat det jag håller på med, en halvtimme då och då och man får snabbt ihop till en ledig dag.

Jo visst är det så men i övertidstråden så gick diskussionen om hur det kändes när lönen sen kom... därför undrade jag. Om man jobbar över så mycket (och tar ut det i pengar) när ska man hinna njuta av det?

Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(

Nu kanske det är så att alla inte har förmånen att bli försörjda som du, utan måste förtjäna sitt eget levebröd för att överleva. Tror inte folk jobbar över för att dom tycker att det är det roligaste dom vet. :rolleyes:

Själv log jag när jag sprang ifrån en kille på jobbet idag, när vi löptränade på lunchen. Jävlar vad slut han blev. :) Men inte jag.!!

Last edited:

Kia

Guest
Nu kanske det är så att alla inte har förmånen att bli försörjda som du, utan måste förtjäna sitt eget levebröd för att överleva. Tror inte folk jobbar över för att dom tycker att det är det roligaste dom vet. :rolleyes:

Själv log jag när jag sprang ifrån en kille på jobbet idag, när vi löptränade på lunchen. Jävlar vad slut han blev. :) Men inte jag.!!

Jag har också varit tvungen att jobba för att försörja mig tidigare. Ibland jobba över för att jobbet krävde det, ibland för att det saknades pengar i kassan.
Jag inser att jag har en enorm tur som slipper tänka på det nu. Som slipper jobba eller bekymra mig om pengarna räcker eller inte. Det är också därför jag ler... för att jag slipper allt det där. Inte för att se ner på någon annan, utan bara för att jag är glad att jag har haft sådan tur. :)

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jag ler inte åt dem som måste jobba över.... jag ler åt att jag slipper... :)

Jo visst är det så men i övertidstråden så gick diskussionen om hur det kändes när lönen sen kom... därför undrade jag. Om man jobbar över så mycket (och tar ut det i pengar) när ska man hinna njuta av det?

:va Varför inte skriva det på de visset då?
I ställe för att få de att låta som du skrattar åt alla som jobbar över...

Men visst är de bra att du slipper jobba över men varför sluta jobba helt?? De låter inte alls kul. :näsblod

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Mitt i min helvetesförkylning så ler jag STORT utav att läsa den här tråden :) :)

Fast jag bett om att inte få läsa allas inlägg, så har jag fått gjort det ändå. Ler när jag kan konstatera att ingenting har förändrats & att jag tagit rätt beslut :)

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
3196994 Jag har också varit tvungen att jobba för att försörja mig tidigare. Ibland jobba över för att jobbet krävde det, ibland för att det saknades pengar i kassan.
Jag inser att jag har en enorm tur som slipper tänka på det nu. Som slipper jobba eller bekymra mig om pengarna räcker eller inte. Det är också därför jag ler... för att jag slipper allt det där. Inte för att se ner på någon annan, utan bara för att jag är glad att jag har haft sådan tur. :)
Ett jävla tjat..

Vore ju kul om det var du som tjänat lite stålar.. Men vem som helst kan väl hora upp en pizzabagare, kanske även jag!? :hihi

Get real!

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Mitt i min helvetesförkylning så ler jag STORT utav att läsa den här tråden :) :)

Fast jag bett om att inte få läsa allas inlägg, så har jag fått gjort det ändå. Ler när jag kan konstatera att ingenting har förändrats & att jag tagit rätt beslut :)

:confused: :va :confused:

Men det är ju bra du tagit rätt beslut! :)

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Ragga i Ungern, tjejer. Då löser det sig och ni slipper jobba. :kia

Jag är hellre regelbundet klädd i galonrock och långa handskar, nedsmetad med skit, än att jag "slipper jobba" på den grunden och "bli försörjd". :rolleyes: :hihi

(Det ultimata vore att "slippa jobba" hemma på en stor fin välfungerande mjölkgård... Bonde söker fru? Någon? Veterinär söker bonde! : D
Tyvärr är jag nog ganska kass på "frueriet" för jag har så engagerande arbete... men wtf jag gillar kor. : gnissla)

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Provsvar på lilla onda hundens sköldkörtelvärden.
Vi är kvar på banan!

Angående övertid: Inse at arbetet är en del av livet.
Jag trivs med mitt jobb.
Jobbar över när det behövs (i stort sett varje dag).

Att gå hemma och drälla är inte bra för psyket.
Bevisligen.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...