Spelade lite kort med barnen nu på morgonen, man blir ju glad
Ååååhhhh morsan slängde allt i början av 1980-talet. Flygplan, bilar, Formel 1. Mina kortlekar av årgång 1975 så det var lite äldre modeller. Men lika kul hade vi.
Spelade lite kort med barnen nu på morgonen, man blir ju glad
Fick samtal av en granne på morgonen, han undrade om jag saknade någon motorcykel, en Yamaha WR.
Jag tittade ut genom dörren och konstaterade att det gjorde jag minsann. 500m längre bort där nerförsbacken slutar stod den prydligt en liten bit från vägen med kicken utfälld.
Där hade tjuven tydligen gett upp när han insåg att det inte gick att kicka runt motorn. Och skulle han mot förmodan fått igång den så skulle han knappast ändå tagit sig någonstans då den även saknade kedja.
Sens moral: Stjäl inte av skrotnissar som bara har trasiga prylar.
Du vet att det hänt andra saker i din by, ungefär vid den tidpunkt du beskriver...? Tydligen har någon fått en häst stulen ur sitt stall, en häst som senare återvände hem springandes längs byavägen, helt sjöblöt...
Du är inte många timmar äldre än 60 fyllda? Själv lär jag ha styrhöjare på "tjejhojen" gsf1200.och så säger folk att glidare är de bekväma mackapärerna, och sporthojar är obekväma.
Jag har fortfarande en bit kvar till 60, men min rygg, mina axlar, mina fingrar och mina handleder blev bra mycket mer slitna på glidaren än de blir på en sporthoj. När jag blir för skröpplig för sporthojar så får det nog bli nåt sävligt, som en ZZR1400 eller nåt.Du är inte många timmar äldre än 60 fyllda? Själv lär jag ha styrhöjare på "tjejhojen" gsf1200.
Du är säkert en sån där mallig jävel som kan knyta skorna själv!Jag har fortfarande en bit kvar till 60
Det var lättare innan ryggen blev stelopererad.Du är säkert en sån där mallig jävel som kan knyta skorna själv!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|