Vad fick dig att le idag?

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Hoj
2 britter och 1 svenne
Snarare gapskratta.

Blir alltid lite regn när jag antingen putsat fönster ELLER tvättat nåt fordon.
Igår tog jag både fönster OCH kärra, t o m vaxade på och gnodde. Stolt som en höna var jag över resultatet.

Solen försvann, mörka moln intog sin attackposition och jag fick sitta i hällregn, åska och hagel.

Förlåt, det var jag som orsakade regnet och haglet av en i början av dagen fin lördag. Jag lovar, ska inte dra av både och nästa gång.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
10W!? Störtlöjligt :rofl
Jag har väl mer knuff i skyltlyktan lixom.

20210523-122131.jpg

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det brukar väl inte finnas några regler för hur högt man får lasta så länge man ligger under maxvikter?

en det påminner ju om överlastade fordon i tredje världen. Dom där som hamnar på youtube när dom välter.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Allmänbildad novis på den punkten, fick dock höra många rövarhistorier förra sommaren då vi lät hönshuset (komplett carport) kranas hem till berget. Dagen före hade dom tandemkört ett kraftverk på 350-400 ton eller vad det vägde, den gången en chaufför fastnat i Tyskland när tillstånd och ruttplaneraren dom måste söka där missat ett vägarbete. 3 dagar sades det varav chauffören flögs hem, när han landa på Arlanda var det klart så det var bara vända på klacken och flaxa ner igen.

Båtar tyckte dom var bäst att lasta för då visste man alltid var tyngdpunkten låg, men fick aldrig lära mig hur och varför.. dom kanske såg elskåpan o var rädda för konkurrens ;)

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Hoj
2 britter och 1 svenne
Det här måste bryta mot nån jävla regel, karlaktigt :rofl

Skåpbil med boggisläp, tveksamt om det är tillåtet att köra så här med den lasten. Lite väl tunna spännband ser jag.

Antingen har chauffören ett CE eller ett C på lappen och borde veta reglerna alternativt har chauffören ingendera behörighet. Tror det senare för C/CE är dyra att ta. Man vill inte bli av med alla bokstäverna på lappen, då är man nog lite mer noga med hur och vad man lastar på.

Kul om det där välter i en böj eller lossnar i en hastig inbromsning.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jo spännbanden fundera jag över också när jag passera första gången.. (körde sedan på chansning av och runda en rondell för att föreviga ögonblicket och när jag kom på igen blev allt perfekt...)

Men vet fortfarande inte vad det är som fraktas fast bara vindfånget på det där lär ställa krav.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jo spännbanden fundera jag över också när jag passera första gången.. (körde sedan på chansning av och runda en rondell för att föreviga ögonblicket och när jag kom på igen blev allt perfekt...)

Men vet fortfarande inte vad det är som fraktas fast bara vindfånget på det där lär ställa krav.
Spännbanden är ju för syns skull, egenvikten på lasten gör ju att den står kvar. :hihi :tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA