Vad fick dig att le idag?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Förmiddagshumor..

Screenshot-20210517-091031-Messages.jpg

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
I mitten ser du en som kan noll om bilar, till höger en bil tillverkad av tillverkare som kan noll om att tillverka och skåpen innehåller alltså angry pixels.

Typ.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Igår vid middagen berättade dottern att hon lärt sig udda och jämna tal på skolan så vi pratade vidare kring det och kom in på hur man delar udda tal. Lite skadad av skolundervisningens heltalstänk så ville hon dela i heltal så 5 skulle alltså bli 2 + 3.
Eftersom vi åt vårrullar så frågade jag vad hon skulle få om hon delade en vårrulle med mamma men inte förrän jag frågade om hon inte kunde använda kniven när dom delar en vårrulle kom svaret.
Jo, då skulle dom ju få en halv var.
Och med tre vårrullar kom ju därefter svaret snabbt 1.5 var.
Varvid jag frågade hur många hon skulle få om hon delade 5 vårrullar med pappa.
- Två, för du äter alltid mer än mig.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Igår vid middagen berättade dottern att hon lärt sig udda och jämna tal på skolan så vi pratade vidare kring det och kom in på hur man delar udda tal. Lite skadad av skolundervisningens heltalstänk så ville hon dela i heltal så 5 skulle alltså bli 2 + 3.
Eftersom vi åt vårrullar så frågade jag vad hon skulle få om hon delade en vårrulle med mamma men inte förrän jag frågade om hon inte kunde använda kniven när dom delar en vårrulle kom svaret.
Jo, då skulle dom ju få en halv var.
Och med tre vårrullar kom ju därefter svaret snabbt 1.5 var.
Varvid jag frågade hur många hon skulle få om hon delade 5 vårrullar med pappa.
- Två, för du äter alltid mer än mig.
Litet som när matsvinn diskuterats på förskolan. Min dotter sa glatt att vi har inget matsvinn hemma för pappa är en slasktratt.

Bättre än kompisens unge. När mamman skulle lämna ville ungen inte pussa hejdå. Varför då, frågade mamman. Ungen ropar då högt, Nä för du har haft pappas snopp i munnen! ?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
"Debatt i Aktuellt: Bör vården använda ord som man och kvinna?
UPPDATERAD IDAG 07:11PUBLICERAD IGÅR 22:44
Under de senaste veckorna har debatten varit hård efter att det uppmärksammats att flera myndigheter och vårdguiden 1177 i flera sammanhang valt att sluta skriva man och kvinna."

- Johansson födde igår tvillingar, det blev en hen och en hen.
Ja det var alltså hen-versionen av Johansson som födde....inte den andra hen:en...som har penis.
Hen-barnet vägde 3800 gram, och hen-barnet 3500 gram.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Den/det/hen jag födde i morse levde om som en RÖVare, numera återbördad till moder jord. Några 3000+ gram vägde den däremot inte. Däremot en polares efterbörd var inte att leka med. Förbjuden att leverera annat än hemmafödslar då den/det/hen inte gick att spola ned.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
"Debatt i Aktuellt: Bör vården använda ord som man och kvinna?
UPPDATERAD IDAG 07:11PUBLICERAD IGÅR 22:44
Under de senaste veckorna har debatten varit hård efter att det uppmärksammats att flera myndigheter och vårdguiden 1177 i flera sammanhang valt att sluta skriva man och kvinna."

- Johansson födde igår tvillingar, det blev en hen och en hen.
Ja det var alltså hen-versionen av Johansson som födde....inte den andra hen:en...som har penis.
Hen-barnet vägde 3800 gram, och hen-barnet 3500 gram.
Aha, det blev alltså en Aladeen och en Aladeen.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag ska bara starta ett försäkringsbolag så, tror det är nära snart.
Härligt att det finns så mycket som kan få människor att le! :tummenupp

Eftersom du är på SportHoj kommer ditt bolag naturligtvis inte försäkra SportHojar, siffror visar juh, så här är ett tips på lämplig text...

För just den här MC-modellen kan vi tyvärr bara erbjuda dig en trafikförsäkring och det till ett pris som inte är så konkurrenskraftigt.

Nu är det inget större problem för mig. Eftersom jag kört SportHoj i snart 40 år är de äldre SportHojarna klassiker och nästa år är det 990 hel/hel för den nyaste. :tummenupp

Och bruksSportHojens halvförsäkring är hyfsat konkurrenskraftig jämför med en ny äventyrSHoj men SportHojen är vackrare, låter bättre och ger mig mer körglädje! ;)
Och när jag blir pensionär har jag haft den mer än 20 år och behöver ingen bruksSportHoj. En nöjesSportHoj blir då också klassikerförsäkrad, 990 hel/hel! :tungan

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ja jo men målet är naturligtvis alltid att bli ekonomiskt oberoende och fakka upp den övriga försäkringsmarknaden i det här fallet.

Typ så.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Möblerade om lite i garaget idag.
IMG-20210519-WA0003.jpeg

Tanken var väl egentligen att öva på att polera lack med polermaskinen jag köpte nyligen på några ful-lackade racekåpor, men jag kom mig äntligen för att få lite bättre ordning i garaget.

Och nog blir man ju lite glad när man ser alla hojarna stå uppradade utomhus.

Vevade igång Kawasakin med, och den gick så bra så. Nu ska bara delarna till skåpbilen komma med så jag får den genom besiktningen så jag kan ta kawan till bana. Lär vara något sjukt slö efter att knappt ha kört något förra året, men turen på Gixxern kändes sjukt bra och jag hade mer rörlighet än jag haft i sadeln på 7 år.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA