Vad fick dig att le idag?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Om den levererar COP 5,7 vid -25°C är den betydligt vassare än samtliga bergvärmepumpar på marknaden. Och kylvärmepumpar också.
Fascinerande att de kommer undan med de siffrorna i marknadsföringen. Vad har de för förbehåll i det finstilta?

Säker på att det inte varprestandan om du kör den i kylläge vid -25°C? :crash
Kan ju vara så. :)

Det blev denna bara för att det är den firma jag normalt anlitar för elinstallationer.
Jag litar på killen som äger efter alla år med gott utfört arbete i tid(!) och bad honom rekommendera en.
Kanske var jag som citerade broschyren lite taskigt.
Här ett klipp från broschyren.
Skärmklipp.PNG

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Det blev denna bara för att det är den firma jag normalt anlitar för elinstallationer.
Brorsan, montör/arbetsledare/konsult inom skrået sedan Hedenhös kör också med Panasonic i garaget. Du vet skomakarns barn etc... så morsan beställde "något" från Elon och fick en Panasonic även hon utan att fråga experten i familjen. Hon kan t.o.m. hantera fjärrkontrollen utan att behöva ringa MIG (som inte är expert) trots sina 83 år och extremt teknikfientlig med Mobilt BankID som sin största nemesis.

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Kan ju vara så. :)

Jag litar på killen som äger efter alla år med gott utfört arbete i tid(!) och bad honom rekommendera en.
Kanske var jag som citerade broschyren lite taskigt.
Här ett klipp från broschyren.
View attachment 466384

Är helt säker på att det är en jättefin maskin som kommer vara en riktigt bra investering. Men det är smått komiska siffror de anger.

Men enkelheten och storleken på investeringen är ju lite annorlunda i jämförelse med bergvärmemaskiner.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Vi köpte en Fuji Luft-luft Vp för många år sedan till stugan.
Bästa investeringen där, t o m bättre än vinteruterummet.
Den har ett +10C läge där den förutom att hålla +10 också med jämna intervall drar på fläkten och kör runt luften i kåken.
Intressant var att den var 1000:- billigare än Fujitsu, som är exakt samma modell, men annat namn.
Det ska bli en likadan hemma för kylning sommartid på övervåningen, bergvärmen gör ju ingen nytta då.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Brorsan, montör/arbetsledare/konsult inom skrået sedan Hedenhös kör också med Panasonic i garaget. Du vet skomakarns barn etc... så morsan beställde "något" från Elon och fick en Panasonic även hon utan att fråga experten i familjen. Hon kan t.o.m. hantera fjärrkontrollen utan att behöva ringa MIG (som inte är expert) trots sina 83 år och extremt teknikfientlig med Mobilt BankID som sin största nemesis.
Hade ett samtal med min mor om just SWISH/BankID igår.
Hon har för någon månad sedan köpt ny iPhone, på rekommendation av min syster, efter att ha haft Android i alla år...
(Ring. Ring)
-"Hej mamma."
-"Det går inte att swisha det blir fel siffror med en etta först!"
-"Öh. Fel siffror???"
-"Ja! Det blev 7 kontrollsiffror för det stod redan en etta först!"
-"Va? Stod det en etta redan när du skulle slå koden i BankID?"
-"Nä, i Swish inte i BankID!"
-"Swish hoppar över till BankID så får du slå koden där."
-"Så har den ALDRIG gjort för mig."
-"Nähä. OK. Ska vi testa igen nu när jag är i luren?"
-"Vågar jag det?"
-"Jadå. Sätt mig på högtalare och testa igen."
-"OK." testar och det funkar. "Nu är det bara sex kontrollsiffror igen. Nu funkar det minsann när du är med!"
-"Du kan inte ha kommit åt en etta när du körde förra gången?"
-"Jag vet väl vilka siffror jag trycker på!!!"
-"OK. Ville bara kolla."
Brukar vara något sådant samtal gällande den "j@vla frukt telefonen" eller datorn i veckan. :hihi

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Fniss.

20211210-123450.jpg

20211210-122614.jpg

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Vi har ett akvarium på gymmet ,.två av fiskarna såna här platta höga jagar omkring mig längs glaset varje gång dom ser mig gå förbi.

Dom tiltar 90 grader o kör plattfiskstuket o härjar

:hihi

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag vet att jag länkat till denna kanal tidigare, men jag gillade en del av prylarna i det här avsnittet.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Ah , ang mitt inlägg 06 med fiskdjävlarna , varit där efter jobbet så 06 så dom har lärt sig att jag stått o glott på dom varje jävla morgon o ätit en banan och inget annat folk i större mängd

Kolla här

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...