Kallas ”självinsikt”
Kemikalieskatten existerar på all hemelektronik, men det är en engångsavgift.Köpte en tv på reaveckan, slug som man är lät jag sambon stå på avtalet eftersom hon har sinnesnärvaron att faktiskt avsluta alla superdupererbjudanden som ingår vid köp men som sen kostar fan o femti. Själv betalar jag förmodligen XL-någonting i 4 år och 364 dagar för att sedan köpa en ny när katten knuffat den i golvet och systemet går runt.
I Alla Fall.. så fick vi första räkningen från Super XL tv-kanalPacket nu ett par veckor efter, ni vet det som skulle vara gratis i fyra månader.
-Kan du kolla den här räkningen om det är något erbjudande att ha eller så, var en massa papper..? säger sambon
-? Jaha.. ja teckna autogiro står det för att slippa avgift, men vaf-n betalar vi för då?
Abonnemang 0:-
Kemikalieskatt digitalbox 105:-
Fakturaavgift 59:-
Totalt 164:-
För det första, vilken jubelidiot sätter 59:- i fakturaavgift som om det fanns något alternativ?
Kemikalieskatt för en digitalbox ska jag ringa regeringen imorgon och fråga om det existerar.
Blir intressant att se om vi får en fakturaavgift nästa månad på 59:- för en faktura på 0:-.
Mitt ADSL-modem fick jag stränga order att skicka tillbaks om jag inte ville betala just 500 spänn när vi till slut fick fiber indraget i huset för ganska precis ett år sedan. Undrar vilken marknad det marknadsvärdet kom från år 2021, och vilken av deras nya abonnenter som använder det nu.Extremt slugt, det ska jag fanimig fråga ? Ex. någon gammal router från före millennieskiftet som dom vill ha 500 pengar för att man skickat den på tippen 10 år tidigare o.s.v..
Hände mig förra veckan. Skickade tillbaka deras ADSL modem. Nu när dom ändå håller på att skrota fasta telefonnätet kan inte efterfrågan vara så stor på antika ADSL modem. Det borde väl räcka med ett till Telemusèet.Mitt ADSL-modem fick jag stränga order att skicka tillbaks om jag inte ville betala just 500 spänn när vi till slut fick fiber indraget i huset för ganska precis ett år sedan. Undrar vilken marknad det marknadsvärdet kom från år 2021, och vilken av deras nya abonnenter som använder det nu.
Jag log lite ironiskt den dagen iaf när jag travade iväg till posten.
Barn som lär sig prata - ibland roligt - ibland läskigt.
Ibland både och, som när sonen 1,5 petar sambon mellan benen och säger "kuuuuk!"...
Vänta du det blir värre.Dottern som pratat både engelska och svenska redan från början kunde översätta ord som egentligen inte översätts.
Minns en gång när vi står i en lunchrestaurang och tar mat och så pekar hon på vattenkranen och frågar om det är sprit. Det tog en liten stund innan jag förstod att hon syftade på Sprite.
Då hade jag redan hunnit både skämmas inför folket runt omkring och oförstående förklarat att det var vatten i kranen.
Vänta du det blir värre.
Jag o dottern åkte buss o jag såg att tösen satt o kolla på en riktigt rälig dam framför oss.
Helt plötsligt så kommer det, pappa varför är tanten framför oss så ful??? damen vänder sig om och ler vänligt mot tösen o tittar framåt igen.
Personligen väntade jag enbart på att buss sätet skulle ramla genom golvet o jag fick dö en snabb död under bakhjulen på bussen.
Var rädd om denna tiden helt plötsligt är dom tonåringar och vi är dumma som spån.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|