Vad fick dig att le idag?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Fan också , en moppebrud försöker norpa mig från en 24 åring med mysiga tuttar samtidigt som farsan är döende.jag sjukanmäler mig o super...Life sücks

Va fan ska man göra förutom o gå på bozzet..

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Köpte en tv på reaveckan, slug som man är lät jag sambon stå på avtalet eftersom hon har sinnesnärvaron att faktiskt avsluta alla superdupererbjudanden som ingår vid köp men som sen kostar fan o femti. Själv betalar jag förmodligen XL-någonting i 4 år och 364 dagar för att sedan köpa en ny när katten knuffat den i golvet och systemet går runt.

I Alla Fall.. så fick vi första räkningen från Super XL tv-kanalPacket nu ett par veckor efter, ni vet det som skulle vara gratis i fyra månader.

-Kan du kolla den här räkningen om det är något erbjudande att ha eller så, var en massa papper..? säger sambon
-? Jaha.. ja teckna autogiro står det för att slippa avgift, men vaf-n betalar vi för då?

Abonnemang 0:-
Kemikalieskatt digitalbox 105:-
Fakturaavgift 59:-
Totalt 164:-

För det första, vilken jubelidiot sätter 59:- i fakturaavgift som om det fanns något alternativ?

Kemikalieskatt för en digitalbox ska jag ringa regeringen imorgon och fråga om det existerar.

Blir intressant att se om vi får en fakturaavgift nästa månad på 59:- för en faktura på 0:-.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Köpte en tv på reaveckan, slug som man är lät jag sambon stå på avtalet eftersom hon har sinnesnärvaron att faktiskt avsluta alla superdupererbjudanden som ingår vid köp men som sen kostar fan o femti. Själv betalar jag förmodligen XL-någonting i 4 år och 364 dagar för att sedan köpa en ny när katten knuffat den i golvet och systemet går runt.

I Alla Fall.. så fick vi första räkningen från Super XL tv-kanalPacket nu ett par veckor efter, ni vet det som skulle vara gratis i fyra månader.

-Kan du kolla den här räkningen om det är något erbjudande att ha eller så, var en massa papper..? säger sambon
-? Jaha.. ja teckna autogiro står det för att slippa avgift, men vaf-n betalar vi för då?

Abonnemang 0:-
Kemikalieskatt digitalbox 105:-
Fakturaavgift 59:-
Totalt 164:-

För det första, vilken jubelidiot sätter 59:- i fakturaavgift som om det fanns något alternativ?

Kemikalieskatt för en digitalbox ska jag ringa regeringen imorgon och fråga om det existerar.

Blir intressant att se om vi får en fakturaavgift nästa månad på 59:- för en faktura på 0:-.
Kemikalieskatten existerar på all hemelektronik, men det är en engångsavgift.
Dessutom har du säkert inte köpt boxen, dom vill nog påstå att den är deras.

Undrar om det är kemikalieskatt på elbilar och hur mycket den är på?
Det är ju lite mer kemikalier i en Tesla motför en brödrost tänker jag

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Extremt slugt, det ska jag fanimig fråga ? Ex. någon gammal router från före millennieskiftet som dom vill ha 500 pengar för att man skickat den på tippen 10 år tidigare o.s.v..

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Extremt slugt, det ska jag fanimig fråga ? Ex. någon gammal router från före millennieskiftet som dom vill ha 500 pengar för att man skickat den på tippen 10 år tidigare o.s.v..
Mitt ADSL-modem fick jag stränga order att skicka tillbaks om jag inte ville betala just 500 spänn när vi till slut fick fiber indraget i huset för ganska precis ett år sedan. Undrar vilken marknad det marknadsvärdet kom från år 2021, och vilken av deras nya abonnenter som använder det nu.
Jag log lite ironiskt den dagen iaf när jag travade iväg till posten.

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
Mitt ADSL-modem fick jag stränga order att skicka tillbaks om jag inte ville betala just 500 spänn när vi till slut fick fiber indraget i huset för ganska precis ett år sedan. Undrar vilken marknad det marknadsvärdet kom från år 2021, och vilken av deras nya abonnenter som använder det nu.
Jag log lite ironiskt den dagen iaf när jag travade iväg till posten.
Hände mig förra veckan. Skickade tillbaka deras ADSL modem. Nu när dom ändå håller på att skrota fasta telefonnätet kan inte efterfrågan vara så stor på antika ADSL modem. Det borde väl räcka med ett till Telemusèet.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Misstänker bakfylla hos trafikledningen denna morgon..

"-Eh.. ja! Det där blir ungefär bra."

20211227-200202.jpg

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Fick förstklassig behandling på Karolinska universitetssjukhuset i Huddinge. Det här var skatteåterbäring vill jag säga.

Opererad med tryckförband väntar jag nu på lunch.

Kommer vara i form i god tid innan säsongsstart. ?

Last edited:

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Enligt Aftonbladet är det Vattumannen's tur att få Borra i år. :brynad

Plus artikel.

"Kvinnan ligger på rygg med en kudde under rumpan i ”Borren”. Mannen står över henne, på knä."

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Barn som lär sig prata - ibland roligt - ibland läskigt.
Ibland både och, som när sonen 1,5 petar sambon mellan benen och säger "kuuuuk!"... :va

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Smärta efter en operation avtar stadigt. Snart kan jag vara förälder fullt ut. ?

Det tär på psyket att inte kunna göra saker med barnen utan vara tvungen att stå vid sidan.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Barn som lär sig prata - ibland roligt - ibland läskigt.
Ibland både och, som när sonen 1,5 petar sambon mellan benen och säger "kuuuuk!"... :va

Dottern som pratat både engelska och svenska redan från början kunde översätta ord som egentligen inte översätts.
Minns en gång när vi står i en lunchrestaurang och tar mat och så pekar hon på vattenkranen och frågar om det är sprit. Det tog en liten stund innan jag förstod att hon syftade på Sprite.

Då hade jag redan hunnit både skämmas inför folket runt omkring och oförstående förklarat att det var vatten i kranen.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Dottern som pratat både engelska och svenska redan från början kunde översätta ord som egentligen inte översätts.
Minns en gång när vi står i en lunchrestaurang och tar mat och så pekar hon på vattenkranen och frågar om det är sprit. Det tog en liten stund innan jag förstod att hon syftade på Sprite.

Då hade jag redan hunnit både skämmas inför folket runt omkring och oförstående förklarat att det var vatten i kranen.
Vänta du det blir värre.

Jag o dottern åkte buss o jag såg att tösen satt o kolla på en riktigt rälig dam framför oss.
Helt plötsligt så kommer det, pappa varför är tanten framför oss så ful??? damen vänder sig om och ler vänligt mot tösen o tittar framåt igen.

Personligen väntade jag enbart på att buss sätet skulle ramla genom golvet o jag fick dö en snabb död under bakhjulen på bussen.

Var rädd om denna tiden helt plötsligt är dom tonåringar och vi är dumma som spån.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vänta du det blir värre.

Jag o dottern åkte buss o jag såg att tösen satt o kolla på en riktigt rälig dam framför oss.
Helt plötsligt så kommer det, pappa varför är tanten framför oss så ful??? damen vänder sig om och ler vänligt mot tösen o tittar framåt igen.

Personligen väntade jag enbart på att buss sätet skulle ramla genom golvet o jag fick dö en snabb död under bakhjulen på bussen.

Var rädd om denna tiden helt plötsligt är dom tonåringar och vi är dumma som spån.

Hon fyller snart 9 så hon är redan mitt i mellan dom där perioderna. Nu viskar hon att tanten är ful. :tungan

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin