Vad fick dig att le idag?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Haha var lika omogen , drog åttor med urkopplad antispinn o fyrhjulsspinn på en stormarnadsparkering i morse kl 07

Var nån milf som stod o glodde med sin son o kassarna

:1pajas

Var några familjegubbar som också var o rev runt lite innan jobbet som barn efter det

Haha
Att göra sånt där är inte omoget ! Det är att träna för när det blir så ändå.

När jag var i 20års åldern och det snöade i Lund och vi hade tillgång till någons bil så drog vi ut.
Ofta en Volvo 444. En körde och en drog då och då i handbromsen för provosera sladd.
Det fodrade gott omdöme av den som drog i handbromsen. Föraren skulle kunna klara sladden.
Och Föraren ja han fick öva i att reda upp sladdarna.
När min som skulle ta körkort var bland det första jag körde ut honom till en på vintern övergiven parkering vid en badsjö där han fick testa hur det är när bilen kasar omkring i snön.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vid hjulbyte upptäckte jag att mina fälgskruvar har två olika gängstigningar på samma skruv.
Tänk vad dom kan nuförtiden!
Den där skruven är överdragen.
När jag byter hjul så efterdrar jag alltid efter några mil. En gång allt OK utom ett framhjul som gick att efterdra. Kör sedan från Göteborg till Malmö. Ny kontroll, samma hjul gick igen att efterdra. Körde in till en däckfirma som bytte alla skruvarna på det hjulet.
Lätt gjort, bara köra ut en skruv i taget och dit med en ny. Osv. Tog nog inte 5 minuter till alla skruvarna var bytta för däckkillen.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Den där skruven är överdragen.
När jag byter hjul så efterdrar jag alltid efter några mil. En gång allt OK utom ett framhjul som gick att efterdra. Kör sedan från Göteborg till Malmö. Ny kontroll, samma hjul gick igen att efterdra. Körde in till en däckfirma som bytte alla skruvarna på det hjulet.
Lätt gjort, bara köra ut en skruv i taget och dit med en ny. Osv. Tog nog inte 5 minuter till alla skruvarna var bytta för däckkillen.
Kanske borde klargöra att jag skrev inlägget mest på skämt.
Även jag insåg att skruven blivit dragen för hårt och var uppenbart sträckt.
Bytte alla skruvarna på det hjulet.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Att göra sånt där är inte omoget ! Det är att träna för när det blir så ändå.

När jag var i 20års åldern och det snöade i Lund och vi hade tillgång till någons bil så drog vi ut.
Ofta en Volvo 444. En körde och en drog då och då i handbromsen för provosera sladd.
Det fodrade gott omdöme av den som drog i handbromsen. Föraren skulle kunna klara sladden.
Och Föraren ja han fick öva i att reda upp sladdarna.
När min som skulle ta körkort var bland det första jag körde ut honom till en på vintern övergiven parkering vid en badsjö där han fick testa hur det är när bilen kasar omkring i snön.

Jag var på väg att fråga hur det gick till med handbromsen på vänster sida, men i sista sekunden insåg jag att det nog inte var en PV 444 ni åkte.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
I den egyptiska kuststaden Alexandria har man på måndagen upplevt något så ovanligt som snö, rapporterar Egypt Independent.

Är det den globala uppvärmningen eller nerfrysningen?

Bilder på det snötäckta Alexandria sprids just nu på sociala medier med kommentarer som:
"Är detta Egypten eller Europa?"
Mahmoud Shaheen, chef för för analys- och prognoscentret vid Egyptens meteorologiska myndighet, varnar medborgarna för instabilt väder under resten av dagen.
Invånarna uppmanas också att bära vinterkläder och köra försiktigt de kommande timmarna, skriver Egypt Independent.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Finns det nån annan volvo än pv'n som heter 444 ???

Egentligen inte, men Volvo 440 finns ju och under 70-/80-talet stod ju sista siffran i Volvos modellnamn för antalet dörrar vilket fått hänga kvar i folkmun många år senare.

Så jag tror att han menade en fyra dörrars Volvo 440. Med tanke på att passageraren kunde dra i handbromsen och dessutom bör det då ha varit en framhjulsdriven bil för med bakhjulsdrivet blir det svårt att få avsedd effekt om passageraren drar handbromsen.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Eller 144 med en 4 för mycket.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Två och ett halvt kilo kamben hemma. Ska labba litet med sous vide parallellt med ugn ikväll. ?

Tur att rökextrakten inte tagit slut och hemodlade chilin finns gott om.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Eller 144 med en 4 för mycket.
Tämligen säker att även 140 hade spaken på vänster sida. Dock osäker på årsmodell -73 och -74, samma år kom väl 240? På de två sista hade de ändrat mycket, så kan tänka mig att spaken flyttades in mellan sätena då. Men kan lika gärna varit kvar på utsidan, kommer inte ihåg alls. Kompisen hade en -73, själv hade jag en Amazon -65.

Vi hade på 90-talet en 245 -83 (kallades Hilda), den hette bara 240 och var bebisblå. Tror att det var det året de ändrade från 242/4/5 till en nolla, samt inga tilläggsbeteckningar typ GLT m.m. Och bara det året de hade den bebisblå. Kan än idag se direkt när det är en i den kulören och sen när vi kollar så är det mycket riktigt en -83. Men de börjar bli sällsynta nu.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tämligen säker att även 140 hade spaken på vänster sida. Dock osäker på årsmodell -73 och -74, samma år kom väl 240? På de två sista hade de ändrat mycket, så kan tänka mig att spaken flyttades in mellan sätena då. Men kan lika gärna varit kvar på utsidan, kommer inte ihåg alls. Kompisen hade en -73, själv hade jag en Amazon -65.

Vi hade på 90-talet en 245 -83 (kallades Hilda), den hette bara 240 och var bebisblå. Tror att det var det året de ändrade från 242/4/5 till en nolla, samt inga tilläggsbeteckningar typ GLT m.m. Och bara det året de hade den bebisblå. Kan än idag se direkt när det är en i den kulören och sen när vi kollar så är det mycket riktigt en -83. Men de börjar bli sällsynta nu.
Jag hade en 140 -74B som var någon sorts hybrid mellan 140 och 240.
Lite nyare mätare, lite annan front, lite bredare baklyktor och lite tjockare kofångare än -74A.
Detta gav upphov till nästan oändligt långa diskussioner då reservdelar skulle inhandlas. :3freak
Jag hade spaken i mitten men även det kan kanske ha varit en justering från -74A?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Jag hade en 140 -74B som var någon sorts hybrid mellan 140 och 240.
Lite nyare mätare, lite annan front, lite bredare baklyktor och lite tjockare kofångare än -74A.
Detta gav upphov till nästan oändligt långa diskussioner då reservdelar skulle inhandlas. :3freak
Jag hade spaken i mitten men även det kan kanske ha varit en justering från -74A?
Kan ha varit en förserie eller t.o.m tryoutbil som hittat ut.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin