Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jo något har man gjort rätt om produkten produceras 80 år senare i (princip) oförändrad.

Jag tror att det finns någon dunk i familjens ägor med tysk text instansad, hittar jag den ska jag kolla årtalet, den kan ju vara värd en slant.

Själv har jag en uppsjö av (90 tals) moderna jeepdunkar, då det var ett vanligt pris på folkracetävlingar förr.
Nu när jag vet mer så måste jag inventera beståndet på landet och känner mig nödd och tvungen att tillse att samtliga är med rätt svetsfog.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu när jag vet mer så måste jag inventera beståndet på landet och känner mig nödd och tvungen att tillse att samtliga är med rätt svetsfog.
Haha, ja, man vill ju inte ha några skräpdunkar, nu när man har blivit jeepdunk-konnäsör.

Om man hänger dom varannat håll för balansen kan två hitresta slangare bära 8st på en planka mellan sig, jag ska se om fotot från åtelkameran finns kvar...

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Haha, ja, man vill ju inte ha några skräpdunkar, nu när man har blivit jeepdunk-konnäsör.

Om man hänger dom varannat håll för balansen kan två hitresta slangare bära 8st på en planka mellan sig, jag ska se om fotot från åtelkameran finns kvar...
Känner att jag håller på att nörda ner mig. (i en grej till)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Brukar gå att få tag på riktiga jeepdunkar där det säljs militärt överskott.
Biltemadunkar och liknande brukar ha dålig yta för tätningen i locket och ännu värre är att det där luftröret inte alltid finns och om det finns kan det vara så dåligt placerat att det istället läcker och rinner ut bränsle via lufthålet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har aldrig sett en tät jeepdunk.
Jag har släpat runt jeepdunkar i hela mitt liv, jag har haft en som har fuktat runt korken, men köpte en trepack gummipackningar i orginal militärförpackning på ett överskottslager, men nu vet jag inte vilken dunk det var, jag har väl ett tiotal uppe på garagevinden och lika många i cirkulation.

Jag kan ha slängt den, men det låter otroligt för att vara mig :hihi

Däremot hat jag haft en uppsjö dåliga pipar, dom finns nog kvar i garaget allihopa också :huvet

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hundar är dom bästa människorna...

Katter är också Najs
Jag promenerade en sväng med en katt också faktiskt. Eller om det var så att katten lät mig vistas i dess närhet sådär överlägset som bara katter kan? ?

En gårdskatt där jag råkade köpa 10 kg köttfärs efter att ha hälsat på djuren som ska ätas framöver. Jag gillar kött i allmänhet och kött från en bekant gård i synnerhet.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
När älgkon kom fram till staketet för att lukta på Brummelisa

Bifogat

• 22020310-Oss tjejer emellan-i Slottskogen.jpg
    22020310-Oss tjejer emellan-i Slottskogen.jpg
    1.7 MB · Visningar: 36

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Y är hemlig då ägaren till banräsern inte vill tala om hur många y som motorn spottar ur sig. Men maken till körbar register i en banhoj har jag aldrig sett.
Men vill man verkligen ha ett sånt register i en banhoj? Det handlar ju om att klämma ur så mycket effekt som möjligt på höga varv.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Men vill man verkligen ha ett sånt register i en banhoj? Det handlar ju om att klämma ur så mycket effekt som möjligt på höga varv.
Denna maskin var näst snabbast i sin klass i fjol antagligen pga körbarheten och ingen körde ifrån på rakorna urstark hela vägen o snabb som fan i böjar antagligen pga det snälla registret.

Det är Nm som skuver på.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Denna maskin var näst snabbast i sin klass i fjol antagligen pga körbarheten och ingen körde ifrån på rakorna urstark hela vägen o snabb som fan i böjar antagligen pga det snälla registret.

Det är Nm som skuver på.
Det är inte vridmoment som skjuter på. Det är effekten.

Om du tar fram kurvan för vridmoment på den hojen så kommer den peka neråt.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Den blå är hp den röda är nm
Ok. Den röda pekar ner. Toppen är på 8k rpm. Vill du ligga på 8k eller 10k rpm för att få bäst acceleration?

kollade grafen mer i detalj nu. Med den zoomen och med halva registret bortklippt ser den ut som i stort sett vilken hoj som helst. Man kan se vad som helst i en graf om man laborerar med zoomen.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Den klättrar brant före 7000 men där nere matade han växlar 1-6 upptill 5-6k så det säger ingenting.. Var bara den flacka raka toppen längd som var imponerande i min värld. Det ger körbarheten..

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka