Jag känner kvinnor som har samma ekonomiska utbildning, men dom lägger till:
Ligger Clas Olsson och Kjell och Co brevid varandra, eftersom "hon" hoppade över två butiker?
Lika bra. Hur långt har den gått?Positivt besked från hojmeken där jag lämnat in HDn. I höstas började hojen plötsligt trycka stora mängder olja ur vevhusventilationen och låta minst sagt märkligt, så jag har ju varit skapligt orolig att motorn skulle vara helt slut... Som tur är verkar det som att så inte är fallet, även om det är hyfsat illa så verkar det går att åtgärda. Sopslut kamkedjesträckare och skurna kolvringar verkar vara bovarna i dramat, ingen jätterolig diagnos förvisso men motorn i övrigt verkar inte ha tagit skada, inget överdrivet kast på vevaxeln etc... Men med tanke på hur mycket som måste rivas ner och bytas så passar jag på att försöka göra något positivt av det negativa och få lite roligare delar monterat istället för att bara återställa till original. För det första uppgradera till hydrauliska sträckare för att slippa framtida problem, sen ska det i lite lullull i motorn. Då jag ändå behöver nya cylindrar och kolvar passar jag på att montera ett big bore kit som tar upp motorn från 88 till 98 cui och som dessutom höjer kompressionen något, och för att utnyttja potentialen i detta så blir det nya kammar, lite handpåläggning på topparna och så vidare... Så ja, tråkigt med haveri men i slutändan kan det nog bli något kul av eländet Även om plånboken fick ta stryk...
Positivt besked från hojmeken där jag lämnat in HDn. I höstas började hojen plötsligt trycka stora mängder olja ur vevhusventilationen och låta minst sagt märkligt, så jag har ju varit skapligt orolig att motorn skulle vara helt slut... Som tur är verkar det som att så inte är fallet, även om det är hyfsat illa så verkar det går att åtgärda. Sopslut kamkedjesträckare och skurna kolvringar verkar vara bovarna i dramat, ingen jätterolig diagnos förvisso men motorn i övrigt verkar inte ha tagit skada, inget överdrivet kast på vevaxeln etc... Men med tanke på hur mycket som måste rivas ner och bytas så passar jag på att försöka göra något positivt av det negativa och få lite roligare delar monterat istället för att bara återställa till original. För det första uppgradera till hydrauliska sträckare för att slippa framtida problem, sen ska det i lite lullull i motorn. Då jag ändå behöver nya cylindrar och kolvar passar jag på att montera ett big bore kit som tar upp motorn från 88 till 98 cui och som dessutom höjer kompressionen något, och för att utnyttja potentialen i detta så blir det nya kammar, lite handpåläggning på topparna och så vidare... Så ja, tråkigt med haveri men i slutändan kan det nog bli något kul av eländet Även om plånboken fick ta stryk...
Vad hände med töööabokonverteringen?Positivt besked från hojmeken där jag lämnat in HDn. I höstas började hojen plötsligt trycka stora mängder olja ur vevhusventilationen och låta minst sagt märkligt, så jag har ju varit skapligt orolig att motorn skulle vara helt slut... Som tur är verkar det som att så inte är fallet, även om det är hyfsat illa så verkar det går att åtgärda. Sopslut kamkedjesträckare och skurna kolvringar verkar vara bovarna i dramat, ingen jätterolig diagnos förvisso men motorn i övrigt verkar inte ha tagit skada, inget överdrivet kast på vevaxeln etc... Men med tanke på hur mycket som måste rivas ner och bytas så passar jag på att försöka göra något positivt av det negativa och få lite roligare delar monterat istället för att bara återställa till original. För det första uppgradera till hydrauliska sträckare för att slippa framtida problem, sen ska det i lite lullull i motorn. Då jag ändå behöver nya cylindrar och kolvar passar jag på att montera ett big bore kit som tar upp motorn från 88 till 98 cui och som dessutom höjer kompressionen något, och för att utnyttja potentialen i detta så blir det nya kammar, lite handpåläggning på topparna och så vidare... Så ja, tråkigt med haveri men i slutändan kan det nog bli något kul av eländet Även om plånboken fick ta stryk...
7700 mil, så hyfsat. Men å andra sidan känner jag en som kört 12500 mil med sin båge med samma motor utan problem... Enligt meken är det svårt att säga vilket slitage man kan förvänta sig vid ett visst miltal, på vissa hojar slits det onormalt fort och på vissa knappt alls.Lika bra. Hur långt har den gått?
Det är ju vad den ska ge original Meken uppskattar att dessa delar bör kunna resultera i runt 90-95 hästar, vilket väl ändå får anses som en hyfsad ökningFy tusan, blir upp emot en 70 pållar nu då? ;-)
Har delarna kvar, men nu blir det ju lite högt komp på denna motorn så jag sparar grejerna till en annan hoj. Oavsett vad kanske det inte hade varit det smartaste att handikappa brukshojen på det viset... Blir nog bättre med ett lite mer dedikerat turbobygge vid sidan avVad hände med töööabokonverteringen?
Kom att tänka på inlägg #27843, ovan är den manliga varianten av irra runt bland klädbutikerna.Positivt besked från hojmeken där jag lämnat in HDn. I höstas började hojen plötsligt trycka stora mängder olja ur vevhusventilationen och låta minst sagt märkligt, så jag har ju varit skapligt orolig att motorn skulle vara helt slut... Som tur är verkar det som att så inte är fallet, även om det är hyfsat illa så verkar det går att åtgärda. Sopslut kamkedjesträckare och skurna kolvringar verkar vara bovarna i dramat, ingen jätterolig diagnos förvisso men motorn i övrigt verkar inte ha tagit skada, inget överdrivet kast på vevaxeln etc... Men med tanke på hur mycket som måste rivas ner och bytas så passar jag på att försöka göra något positivt av det negativa och få lite roligare delar monterat istället för att bara återställa till original. För det första uppgradera till hydrauliska sträckare för att slippa framtida problem, sen ska det i lite lullull i motorn. Då jag ändå behöver nya cylindrar och kolvar passar jag på att montera ett big bore kit som tar upp motorn från 88 till 98 cui och som dessutom höjer kompressionen något, och för att utnyttja potentialen i detta så blir det nya kammar, lite handpåläggning på topparna och så vidare... Så ja, tråkigt med haveri men i slutändan kan det nog bli något kul av eländet Även om plånboken fick ta stryk...
Kan ligga något i det Menvafan, ska delarna ändå monteras bort kan man ju lika gärna montera dit roligare grejer när skiten ska ihop igen. Blir ju inget extra arbete, visst en lite extra kostnad för de delar som inte nödvändigtvis hade behövt bytas ut men å andra sidan hade det inte varit särskilt lönt att byta de trasiga bitarna mot roligare grejer om allt annat var original... Och det var faktiskt inte särskilt dyrt att köpa trimdelar jämfört med original. Gör jag det inte nu hade det ju känts enormt onödigt att göra senare, ifall jag nu någon gång vill trimma hojen. Då hade det ju verkligen blivit ogjort arbete/extraarbete... Så jodå, det vara bsolut helt logiskt att göra nu. Rentav korkat att inte passa på. Ja, jag har övat på vad jag ska säga till sambon om hon ställer frågor när hojen kommer hem från verkstadenKom att tänka på inlägg #27843, ovan är den manliga varianten av irra runt bland klädbutikerna.
PS Jag är likadan själv DS
”Det hade blivit dyrare att montera originalprylar och byta ut dessa mot trimdelar senare, så genom att göra så här så tjänar jag x tusen.”Kan ligga något i det Menvafan, ska delarna ändå monteras bort kan man ju lika gärna montera dit roligare grejer när skiten ska ihop igen. Blir ju inget extra arbete, visst en lite extra kostnad för de delar som inte nödvändigtvis hade behövt bytas ut men å andra sidan hade det inte varit särskilt lönt att byta de trasiga bitarna mot roligare grejer om allt annat var original... Och det var faktiskt inte särskilt dyrt att köpa trimdelar jämfört med original. Gör jag det inte nu hade det ju känts enormt onödigt att göra senare, ifall jag nu någon gång vill trimma hojen. Då hade det ju verkligen blivit ogjort arbete/extraarbete... Så jodå, det vara bsolut helt logiskt att göra nu. Rentav korkat att inte passa på. Ja, jag har övat på vad jag ska säga till sambon om hon ställer frågor när hojen kommer hem från verkstaden
Kan de använda sånt mot oss kan väl vi göra det mot dem?”Det hade blivit dyrare att montera originalprylar och byta ut dessa mot trimdelar senare, så genom att göra så här så tjänar jag x tusen.”
#tjejmatte
Ska du byta alla trimdelar själv eller gör verkstaden det?Kan de använda sånt mot oss kan väl vi göra det mot dem?
Jag funderade på att försöka göra det själv men tyvärr har jag lite för mycket annat att stå i just nu (inte bara alla mina miljoner projekt ), och jag vill ju vara säker på att ha den på vägarna till våren. Och eftersom den redan står hos verkstaden redo för åtgärd så lämnar jag det åt dem. Fick bra pris på både jobbet och delarnaSka du byta alla trimdelar själv eller gör verkstaden det?
Hd är väldigt lättmeckade?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |