Vad fick dig att le idag?

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Hörrö Teolog Lindeman, hur låter dina besvärjelser över idioter till andra trafikanter? ?
Jo det var en tjej med barnvagn som gick mitt i vägen utan att flytta sig. Då tittade jag henne i ögonen och sa Idiot.
Så jäla bra sagt.
100 meter innan var det två män med en hund som också gick mitt i vägen. Vet inte varför de höll varandra i handen. Jag sa inget.
Bilväg asså, ingen gågata.
På Årstabron mötte jag en man som eventuellt gick på fel sida. Dom där nya reglerna som få förstår, några tolkar fel och några skiter fullständigt i. Han hade hund med ett stort handtag på ryggen. En vit gåstav hade mannen. Eller om det var en vit käpp. Då plingade jag på långt håll och sedan lite närmare Han kanske såg dåligt eftersom han hade både blindhund och blindkäpp.

Idag var jag inte punkrockare Lindeman utan bara en hygglig medborgare som plussar lite på Stockholm. Det hackas lite på stan bland så jag tyckte att det passade bra. :)

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Kollade en MC-Nytt från 1977.
Honda-återförsäljaren Skoglunds om någon minns.
Danne Åkerman rejsade lite runt 78-82 eller så.
Där har man handlat en del. Nytorgsgatan.
D80FC85F-F2D9-4652-AFDD-4EE016977246.jpeg

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Kategoriseringen av sk Superbikes håller inte idag. Borde inte ha gjort det då heller.
325 kilo och 66 hästar... HD.

C48E0115-AC75-48E2-9E24-B840D9A59AE2.jpeg
14EC3841-6288-4255-BF67-86FB1F83B4F6.jpeg
D414B6A5-18F7-4054-8FA1-56BF7D37A54D.jpeg

Bifogat

• 4E4F6506-AA6F-4D9A-B3F4-C12BEE6F98DD.jpeg
    4E4F6506-AA6F-4D9A-B3F4-C12BEE6F98DD.jpeg
    2.8 MB · Visningar: 12

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Behövde en ny packbox till växelaxeln. Var köper man det tro. Jag har för mig att jag bytte den och till drivaxeln och kopplingsstången för ett par år sedan. Kass kvalité tydligen.
Behövde en tunn oring som inte ingick i kitet så jag beställde några olika storlekar från kullager.se då de kostade nära noll plus frakt. Och de säljer till privatpersoner.
Kollade partzilla. Ovanför reservdelsnumret står TB13225,5 vilket ni fattar direkt. Jag googlade på deras partnumber och då kunde jag se att det var måtten som var utskrivna 13x22x5.5. Axeln är 13,2 mm
På kullager.se letar man upp radialtätningar och mm. Tycker man att de ska heta packboxar så blir man utan.
Betalning via Klarna. Gillar inte. Men man kan betala med swish. Från beställning onsdag kväll till leverans på hallmattan fredag förmiddag. Klart godkänd. Kan vara bra att veta om man behöver radialtätningar, oringar eller kullager. Snabbt, enkel och tullfritt från Uppsala.

image.jpeg

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Behövde en ny packbox till växelaxeln. Var köper man det tro. Jag har för mig att jag bytte den och till drivaxeln och kopplingsstången för ett par år sedan. Kass kvalité tydligen.
Behövde en tunn oring som inte ingick i kitet så jag beställde några olika storlekar från kullager.se då de kostade nära noll plus frakt. Och de säljer till privatpersoner.
Kollade partzilla. Ovanför reservdelsnumret står TB13225,5 vilket ni fattar direkt. Jag googlade på deras partnumber och då kunde jag se att det var måtten som var utskrivna 13x22x5.5. Axeln är 13,2 mm
På kullager.se letar man upp radialtätningar och mm. Tycker man att de ska heta packboxar så blir man utan.
Betalning via Klarna. Gillar inte. Men man kan betala med swish. Från beställning onsdag kväll till leverans på hallmattan fredag förmiddag. Klart godkänd. Kan vara bra att veta om man behöver radialtätningar, oringar eller kullager. Snabbt, enkel och tullfritt från Uppsala.

View attachment 468770
Jag köper från https://www.remlagret.se/ , snabbt och hyfsade priser.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Man kanske kan handla över disk här i stan. Kollade ett par med sämre hemsidor. Visst man kan ringa fast inte efter kl 21 :)
Det fiffiga var ju att man kan utläsa måtten på partzilla om man inte kommer åt att mäta själv.
Det som kan ställa till det lite är att den är 5.5 istället för 7mm som är mera vanligt.
Jag känner igen måttet i huvudet men minns inte var jag har sett det.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
-"Var bor du? "
-"I mellangården. Du då?"
-"Snålkuk."
:hihi

Från AB​

10 roligaste ortnamnen​

STÄNG

1. Snålkuk (fjäll i Jokkmokks kommun). 37, 5 procent.
2. Frufällan (samhälle utanför Borås) 11,7 procent.
3. Stjärtnäs (ortnamn på Färingsö i Ekerö kommun) 11,4 procent.
4. Aha (byar och vattendrag i Norrbotten och Lappland) 11,1 procent
5. Normlösa (samhälle i Mjölby kommun) 8,8 procent
6. Hej (by i Skellefteå kommun) 6,1 procent
7. Buslätt (samhälle utanför Uddevalla) 5,9 procent
8. Mensalvaret (område på Öland) 3,1 procent
9. Mellangården (ortnamn som finns från Skåne i söder till Jämtland i norr) 2,7 procent
10. Värsta (ortnamn i bland annat Uppland) 1,6 procent

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...