Garagepolaren var förbi och bytte bränslepumpen i hojen han fick av mig, puimpen dog när han fått hojen, efter att han stått och kört den torr en bra stund. Han var tveksam till att hojen skulle hoppa igång med ny pump. När han fått ihop allt igen så klickade pumpen till, och gick inte första gången han slog på tändningen, andra gången jobbade den lite. Några vändor till så hade den byggt upp tryck men hojen startade inte. Vilket han tyckte var samma som när han brände den gamla bränslepumpen.
JAg gick och hämtade nödbatteriet på 25kg, och kopplade på det och vips startade hojen. Batteriet hade ju trots allt inte fått laddning på ett år eller två. Fantastiskt att ett biltemabatteri ändå hade spänning efter den tiden.
Och när hojen väl hoppat igång med avgasrör utan ljuddämpare så ryckte han i gasen så den gick upp i massor rpm. Det gjorde ont i öronen. Tydligen var motorn mycket rappare än på hans M1800R.