Vad fick dig att le idag?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Bara det inte blir som brorsans projekt, vi startade 350'ian monterad på framvagnen för fem år - och på den vägen är det. Den andra hälften där hittar på en massa annat tok som är "viktigare" än en 70-tals Camaro.
Det kunde varit värre.
Det kunde inte hittas på något tol, men det är ändå viktigare än, ja vad som helst.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bara det inte blir som brorsans projekt, vi startade 350'ian monterad på framvagnen för fem år - och på den vägen är det. Den andra hälften där hittar på en massa annat tok som är "viktigare" än en 70-tals Camaro.
Än så länge har det inte gått så lång tid sedan vi köpte motorn, drygt ett halvår eller så. Nu är ju bara problemet att vi inte har någon bil till den, vi hade en tanke från början men insåg att det skulle bli för bökigt så nu letar vi lämpligt objekt. Det är ju också en väg att gå, börja med motorn och sen leta bil... :näsblod

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Brorsan har ett rostigt slakt till Camaro FXE083 ståendes som han har plockat delar från till sin. En VÄLDIGT mycket gör-det-själv bil. Förmodligen gratis. :poop:
Tyvärr inte riktigt vad vi söker, har på tok för många långtidsprojekt redan så tanken var att försöka hålla detta enkelt... Sen vet man ju hur det brukar gå med den saken... :hihi Optimalt hade ju varit att hitta en i övrigt körbar bil med dålig/tråkig motor eller dylikt, bara att byta, besiktiga och köra. Köper jag ytterligare ett rostigt helobjekt så tror jag mig veta var denna motorn står om de där fem åren... :hihi

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Hyrde en kärnborr över helgen och svängde förbi i morse för att lämna tillbaka den. Killen bakom kassan stod och suckade och knappade på datorn ett par minuter och sa sedan: "Äsch, mina kollegor har gjort fel när du hämtade ut den i fredags och jag orkar inte rätta till det. Vi bjuder på den så får du ha en bra dag."

Jag hade räknat med att det skulle bli ett rätt dyrt kalas eftersom jag var tvungen att köra torrt så slitaget på kronan var säkert mer än normalt, men det är bara att tacka och ta emot.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Det mesta är viktigare än en 70-tals Camaro, om det inte är en 71a Z28.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Tyvärr inte riktigt vad vi söker, har på tok för många långtidsprojekt redan så tanken var att försöka hålla detta enkelt... Sen vet man ju hur det brukar gå med den saken... :hihi Optimalt hade ju varit att hitta en i övrigt körbar bil med dålig/tråkig motor eller dylikt, bara att byta, besiktiga och köra. Köper jag ytterligare ett rostigt helobjekt så tror jag mig veta var denna motorn står om de där fem åren... :hihi
En tidig Nova (Spanska o betyder går inte) 2dörrar stolpe (negxxxrkupé) är den perfekta mottagaren för den motorn.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
En tidig Nova (Spanska o betyder går inte) 2dörrar stolpe (negxxxrkupé) är den perfekta mottagaren för den motorn.
Jag hade letat efter en panelvan, gärna runt '50 med delad framruta, att pensionera sexan ur och para med en T56'a.

Men så är ju jag konstig också.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Absolut, du råkar inte ha en sån till övers? ;) Har funderat på såväl Nova som Impala, Chevelle eller möjligen äldre pickis. Tyvärr vimlar det inte av billiga objekt av någon av varianterna just nu, ovanligt tråkigt utbud på blocket :va

Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Försäkringskassan.

Väldigt trevlig handläggare som utredde min inkomst. Den var av mig angiven för låg så de höjde SGI och jag får deg retroaktivt också. Sen garvade vi tillsammans åt min dåliga löneutveckling senaste fem åren.

Ibland träffar man rätt i telefon.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Kaiko är ett rätt vedertaget uttryck för om något är strul, höll på att trilla ur stolen när jag pendlingslyssna på radion och hörde vad Finlands försvarsminister heter.

Kul & lite trafikfarligt iofs..

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Inga konstigheter. Allt såg normalt ut. Det berättar iaf att det inte nägot livshotande. Man toppade av det med ultraljud av spottkörteln - för det är där muskelnerverna går rakt igenom i kinden. Om virus/bakterie inflammerar spottkörteln och sprider sig lite kan mycket hända med nerverna i körtelns passage. Diagnos, orsak okänd. På en skala 0 (totalt lam) - 100 (normalt) ligger jag nu på 47. Mitten/väster del av underläppen är det jag själv märker av, att jag för övrigt är ful vet jag redan. :hihi

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka