Vad fick dig att le idag?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Edelbrock 800 förgasare
Håll hårt i förgasarna. Polarn kör med Sniper EFI och det lirar inte speciellt bra med mycket överlapp på vassa kammar då det skickas oförbränt till O2-sensorerna som då tycker "det är för mycket syre så vi skickar på mer soppa" vilket gör att stiften slaggar ihop på nolltid. Det går förmodligen att manuellt fixa mappen men auto-tune klarar inte av det. Jag vägrar röra hans skit.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Håll hårt i förgasarna. Polarn kör med Sniper EFI och det lirar inte speciellt bra med mycket överlapp på vassa kammar då det skickas oförbränt till O2-sensorerna som då tycker "det är för mycket syre så vi skickar på mer soppa" vilket gör att stiften slaggar ihop på nolltid. Det går förmodligen att manuellt fixa mappen men auto-tune klarar inte av det. Jag vägrar röra hans skit.
Jag föredrar absolut gamla förgasare, enkelt och pålitligt och inga dumma "intelligenta" system som krånglar till det. Det där låter knepigt att programmera bort :va

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hmm... låter som att du är en aning konservativ när du beskriver prestandaökningen. Borde väl snarare motsvara att öka från mopedfart till lite drygt dubbla ljushastigheten.
42 minuter är 2520 sekunder till 0,037 sek är en hastighetsökning med 68000 ggr.
Riktigt bra men med en vanlig(?) SHtrimmad moped som gör 80km/h blir det 80 km/h x 68000 = 5440000km/h, snabbt ja !, men bara ca 1500 km/s.
Ljushastighetn är ca 300000 km/s ca 200 ggr högre.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
42 minuter är 2520 sekunder till 0,037 sek är en hastighetsökning med 68000 ggr.
Riktigt bra men med en vanlig(?) SHtrimmad moped som gör 80km/h blir det 80 km/h x 68000 = 5440000km/h, snabbt ja !, men bara ca 1500 km/s.
Ljushastighetn är ca 300000 km/s ca 200 ggr högre.
Tur jag såg detta! Nu kan jag jag kanske äntligen somna.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har så mycket motvind i livet med allt från bilen till familjen så att man egentligen inte skulle le alls.

Men som en kurschef jag hade en gång sa. -Le, det kan gå bra.

Har en hoj i garaget, skinnställ i klädkammaren och en partner som ibland sparkar ut mig för att köra. Snart är det vår!

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Har så mycket motvind i livet med allt från bilen till familjen så att man egentligen inte skulle le alls.

Men som en kurschef jag hade en gång sa. -Le, det kan gå bra.

Har en hoj i garaget, skinnställ i klädkammaren och en partner som ibland sparkar ut mig för att köra. Snart är det vår!
Men, du lever. Det kan vara värt at le åt.

Alternativet verkar en smula tråkigt.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Ställde mig på vågen.
Det var inte katastrofalt resultat.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Den europeiska livsmedelssäkerhetsmyndigheten. Mon dieu!

Jag gillar långa ord. Alltid stör det någon notorisk särskrivare.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Höll på att bli förbannad ikväll men till slut gick det bra iallafall.

Försökte montera en oljetrycksmätare på min 327-motor för att kunna säkerställa att den får smörjning inför en längre provkörning, bara för att inse att den förbannade givaren inte passade :huvet Hade till och med dubbel och trippelkollat på förhand att det var rätt gänga och allt, och det var det. Men den nya givaren är såpass mycket större än den gamla att den inte fick plats där den skulle sitta... Som tur var hade jag gängtapp och snitt för rätt gänga och kunde ge mig på att tillverka en förlängning, det tog lite längre tid och var något mer frustrerande än jag tänkt mig (jävla bök att gänga NPT...) men till slut blev det något användbart av det och jag kunde provstarta.

Inte nog med att den har oljetryck, den har till och med tomgång! :banana Det fick mig att le :tummenupp

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Höll på att bli förbannad ikväll men till slut gick det bra iallafall.
Bara det inte blir som brorsans projekt, vi startade 350'ian monterad på framvagnen för fem år - och på den vägen är det. Den andra hälften där hittar på en massa annat tok som är "viktigare" än en 70-tals Camaro.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka