Vad fick dig att le idag?

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Vad det gäller parkeringsplats så kan jag bara hålla med. Så jag har ingen bil. Hyr bil vid behov.
Jag behöver ingen egen bil i tätort som Göteborg.
Enklast och billigast så.
Reser sker normalt med cykel, buss eller spårvagn. Eller hojen.
Som står i "vårt" Garage tillsammans med 2 kompisars hojar.

Betalar drygt 7000 kr för Busan, trafik. Har haft Helförsäkring men när Bike Göteborg/Elit MC behövde 7 månader under lågsäsong för lite skador på vänster sida efter jag vält stillastående
med argument som "Vi är inte auktoriserade för Suzuki, har svårt hitta reservdelar."

Reservdelar som jag kunde beställt själv vid en kväll vid datorn och ha hemma på två veckor.
Trots jag inte är auktoriserad för Suzuki.....
Så jag lessnade på helförsäkring.

Folksam hänvisade till Bike Göteborg, så jag valde inte Bike Göteborg själv......
och den upplevelsen av Bike Göteborg gjorde att företaget kom på min svarta lista......
Ta ett jobb när man inte är auktoriserad för MC-fabrikatet ? Vilket syntes när jag granskade kåpmontaget. En plastpinne satt utanför hålet plastpinnen skulle gå igenom.
Spiken i kistan var väl iofs att dom blev av med BMW, men tror å andra sidan inte dom klarat sig nån längre stund till ändå. Jag har bara dåliga erfarenheter därifrån bortsett från butiken där jag handlat bra grejer.

Ett exempel är vid uthämtning av ny duke 790 så saknades massa beställda delar som skulle varit monterade, och bromsljuset blinkade hela tiden pga paj kontakt. "Ta kontakten från er demo som står i hallen" sa jag, men dom bara "Nej, så gör vi inte". Kom ca 8km innan vi vände tillbaks och lämnade in igen.

Så det blev ingen hoj den dagen.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Postnord strikes again..

Om inte annat, hur många dagar kommer det ta innan någon (ev. dom själva) genomför en ofrivillig smash "and grab"?

fyrkant-Stormarknadsparkering
20220121-165748.jpg
 

Raderad medlem 51742

Guest
Insjö heter det väl?

Resized-20220121-171738.jpg
Nej, saltlake, som i Salt Lake City, dvs staden vid Saltsjön (annat namn för Östersjön), dvs Stockholm. Svaret är alltså innanhav, även om det inte är speciellt salt och kräftorna med största sannolikhet inte kommer därifrån.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Gjorde fet vinst idag , betala 150 spänn för 4 sprillans nya hightech vantablacksvarta uniformsbyxor från konkurslager.Pris per styck +1000 spänn.Får scysst vinst marginal när jag säljer , typ svarta M90 men hightech o snygga
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Såg just detta. Ett kit till AS-3orna. Kul att det tas fram till dessa. Och kul för ägarna.
BIG hette förr Bra i gasen eller så gör de det fortfarande.
Mina polare hade nog mer problem med tändstift och brytare än förgasarna på sina AS-2J och AS-3or
Sargade JIS-skruvar till tändplattorna var också standard.

Men nu kan det bli lite mer löd i bitarna :)

image.jpeg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fick äntligen tummen ur och ordnade med det sista för att kunna riva igång motorn till mitt och tjejens jänkebilsprojekt, en ganska vass historia som jag haft liggande en längre tid men inte haft energi till att fixa med på grund av diverse omständigheter... Har aldrig haft igång den då den redan var urtagen då jag köpte den, så jag fick vackert lita på förra ägaren som lovade att den fungerade och var byggd enligt angiven spec. Var med andra ord hyfsat nervös inför provstarten...

Har varit lite berg-och-dalbana humörmässigt under kvällens gång:
Efter att ha ordnat allt inför startförsöket, byggt en improviserad motorvagga, kopplat ihop tändning och startkrets, rengjort förgasaren etc etc så var det dags för provstart. Först hostade den till, och då blev man ju lite glad. Kändes hoppfullt! :yoparty Efter första hosten ville den inte alls, varenda bränsleanslutning började läcka, när de väl var täta flödade förgasaren över och fyllde motorn med bensin tills det sprutade ur avgasportarna och så vidare, kändes plötsligt mindre hoppfullt... :( Efter lite felsökning och blandade åtgärder hostade den igång och gick någon sekund, woho! :banana "En gång till med kameran igång" tänkte jag, motorn startade på nytt och man var glad! Upptäckte efter att jag stängt av motorn att kameran inte fungerat utan bara fångade typ två sekunder precis på slutet efter att jag stängt av motorn :huvet Satte upp kameran på nytt för ytterligare ett försök, då gick stativet sönder... :finger Proppade upp kameran mot ett provisoriskt stöd och försökte igen, då exploderade kuggdrevet på startmotorn...:4skrika :huvet :gråta Som tur är hade jag en startmotor liggande till en annan bil, norpade den raskt, bytte ut den trasiga och laddade för ett sista försök:

Tjo jävlar! :yoparty :banana :rock :tummenupp
 
Last edited:

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Fick äntligen tummen ur och ordnade med det sista för att kunna riva igång motorn till mitt och tjejens jänkebilsprojekt, en ganska vass historia som jag haft liggande en längre tid men inte haft energi till att fixa med på grund av diverse omständigheter... Har aldrig haft igång den då den redan var urtagen då jag köpte den, så jag fick vackert lita på förra ägaren som lovade att den fungerade och var byggd enligt angiven spec. Var med andra ord hyfsat nervös inför provstarten...

Har varit lite berg-och-dalbana humörmässigt under kvällens gång:
Efter att ha ordnat allt inför startförsöket, byggt en improviserad motorvagga, kopplat ihop tändning och startkrets, rengjort förgasaren etc etc så var det dags för provstart. Först hostade den till, och då blev man ju lite glad. Kändes hoppfullt! :yoparty Efter första hosten ville den inte alls, varenda bränsleanslutning började läcka, när de väl var täta flödade förgasaren över och fyllde motorn med bensin tills det sprutade ur avgasportarna och så vidare, kändes plötsligt mindre hoppfullt... :( Efter lite felsökning och blandade åtgärder hostade den igång och gick någon sekund, woho! :banana "En gång till med kameran igång" tänkte jag, motorn startade på nytt och man var glad! Upptäckte efter att jag stängt av motorn att kameran inte fungerat utan bara fångade typ två sekunder precis på slutet efter att jag stängt av motorn :huvet Satte upp kameran på nytt för ytterligare ett försök, då gick stativet sönder... :finger Proppade upp kameran mot ett provisoriskt stöd och försökte igen, då exploderade kuggdrevet på startmotorn...:4skrika :huvet :gråta Som tur är hade jag en startmotor liggande till en annan bil, norpade den raskt, bytte ut den trasiga och laddade för ett sista försök:

Tjo jävlar! :yoparty :banana :rock :tummenupp
Kul, en vässad 327,a (331) har jag också bråkat med en gång i tiden.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Gjorde fet vinst idag , betala 150 spänn för 4 sprillans nya hightech vantablacksvarta uniformsbyxor från konkurslager.Pris per styck +1000 spänn.Får scysst vinst marginal när jag säljer , typ svarta M90 men hightech o snygga

Med så bra vinst på dom andra så kan du ju sälja ett par till mig för 250kr
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Tänk så lite det behövs för att göra ens dag. Från att ha tagit 42 minuter att radera en post i en databas (730 GB stor) till 37 millisekunder bara genom att lägga till ett index. Ungefär som att jacka moppen och den går från 35 till 135 km/h.
CREATE NONCLUSTERED INDEX [missingindex-20220124-103448] ON [dbo].[STEP_SEQCALL]
( [STEP_RESULT] ASC )
 

Raderad medlem 51742

Guest
Tänk så lite det behövs för att göra ens dag. Från att ha tagit 42 minuter att radera en post i en databas (730 GB stor) till 37 millisekunder bara genom att lägga till ett index. Ungefär som att jacka moppen och den går från 35 till 135 km/h.
CREATE NONCLUSTERED INDEX [missingindex-20220124-103448] ON [dbo].[STEP_SEQCALL]
( [STEP_RESULT] ASC )
Hmm... låter som att du är en aning konservativ när du beskriver prestandaökningen. Borde väl snarare motsvara att öka från mopedfart till lite drygt dubbla ljushastigheten.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kul, en vässad 327,a (331) har jag också bråkat med en gång i tiden.
Nice :tummenupp eller du menar att det är bråkiga motorer rent allmänt? :va behöver jag bli orolig nu? :hihi
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Nice :tummenupp eller du menar att det är bråkiga motorer rent allmänt? :va behöver jag bli orolig nu? :hihi
Nej, det är trevliga motorer.
Min hade 10,5-kolvar, hyfsad hydraulkam, halvhögt Edelbrook och en 650DP. Och faktiskt headers från en tidig Corvette eller något, gjutjärn, måsvingar. Behöll dem för att de var snygga.
Skrotade tyvärr bilen och sålde motorn.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nej, det är trevliga motorer.
Min hade 10,5-kolvar, hyfsad hydraulkam, halvhögt Edelbrook och en 650DP. Och faktiskt headers från en tidig Corvette eller något, gjutjärn, måsvingar. Behöll dem för att de var snygga.
Skrotade tyvärr bilen och sålde motorn.
Låter som en skapligt potent kombo det med :tummenupp Min ska, enligt förra ägaren, innehålla 11-kolvar, 64cc mussetoppar, pulversmidda vevstakar, weiandinsug, Edelbrock 800 förgasare, rullvippor och en skapligt vass mekanisk kam (har kamkortet nånstans, minns inte på rak arm men tror det var typ 530 i insugslyft och strax därunder på avgas eller något). Har ett par blockhugger headers liggande till också. Just min motor är inte körd i bänk, men den byggdes med exakt samma komponenter som förra ägarens kompis 327 motor och den sägs ha bänkats till 450hk. Mycket hörsägen här så man vet ju aldrig vad denna faktiskt ger, men jag har ingen egentlig anledning att inte lita på förra ägaren och jag har verifierat den del av komponenterna man kommer åt att se iallafall och så långt stämmer allt. Ska bli spännande att se hur min går när jag väl fått dit kylare och annan kringutrustning och kan varmköra, ser fram emot att höra hur den går på tomgång (eller rättare sagt om det finns någon tomgång alls)... :D
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top