Jag läste någonstans på Twitter att Elon Musk hade tweetat en Meme om att finlands statsminister Sanna Marin hade varit ute och festat på nattklubb till klockan 4 på natten, och började söka på Sanna Marin Memes...
Det var ett djupt hål att trilla ner i, på den finska motsvarigheten till 4chan finns ett underforum som fotoshoppar Sanna till en "cat-girl" och försöker lansera det som en sanning, att Sanna själv tar på sig kattöron, halsband och svans på fritiden.
Sanna själv skrattar åt det och inser att om hon går ut och dementerar så får dom bara mera ved på brasan, så hon låter dom hållas.
Hon fotoshoppas också in som Ninja, Fembot, och diverse badass Anime figurer, någon bild på något japanskt tjejpopband påstås vara Finlands regering....
Den kända bilden på Sanna i skinnjacka har fotoshoppats in i varenda metallbands skivomslag och lite till.
Hon har fått alla möjliga väst-patchar på jackan (oftast NATO) osv....
Sanna bara skrattar åt det.
Hon la upp en bild på när hon ammade sitt barn, och ja... den har memats.
När jag slutligen trodde att jag hade sett allt och läst allt, sant och påhittat, om Sanna, så dök det upp en uppgift om att hon hade två lesbiska mammor, och det var inte påhittat...
Tänk er henne som politisk kandidat i andra länder...
En bild på Sanna på väg till jobbet: (Det kan vara någon helt annan person också)
View attachment 472316