Vad fick dig att le idag?

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Den äldre damen som lämnade in sin gamla bil på service och fick syn på kollegans Harley utanför verkstan.
Hon tittade förskräckt på den och sa: "Det är väl ingen från Hells Angels som jobbar här?"

Vi försäkrade henne om att ägaren är from som ett lamm, då kände hon sig trygg, sa hon.

Oväntat av en 80-åring..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Den här var ju nästan ännu roligare.
Han ställer frågan: What is a woman? utan speciell framgång.

-You are not a scientist. You are not a gender studys major. How do you know that you are a man?
-I'll guess because I got a dick...

-Women only know what women are.
-Are you a cat?
-No.
-Can you tell me what a cat is?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ganska perfekt faktiskt, lugnt o skönt med plask man inte behöver trängas i samt trevlig personal.

Skål!

20220603-162252.jpg

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
1654269488201.png

Kinesiska översättningar är fantastiskt.
Vilken är din favorittyp av motorcykel, Cub, ORV eller Streetcar?

Är det ett tecken på att man blivit gammal när poolen och stranden är bäst om den är folktom?
Trodde man blev gammal samtidigt som all ny musik blev dålig.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Är det ett tecken på att man blivit gammal när poolen och stranden är bäst om den är folktom?
Då har jag varit gammal hela mitt liv...

Alla platser är bäst om dom är helt folktomma.

Sist jag var i Tyskland vandrade jag genom en hel flygplats utan att se en enda människa (efter säkerhetskontrollen, där var det två pers), och nu vill jag inte ha det på något annat sätt heller.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det är därför man har en hemma...

View attachment 472600

Ja det är väl skönt att ha en pool hemma men det är ju ändå liksom inte samma sak. Jag skulle ju i så fall vilja han en 25 meters pool så man kan simma i den.

Vi fick vara ensamma på Uraya Beach på Samal Island, dom hade väl inte riktigt hunnit börja marknadsföra den då och det vara väl knappt öppet. Några år senare var där odrägligt med folk som spelade hög musik på bägge sidorna om oss. Men det där första besöket var ett fint minne.
https://www.google.com/search?q=ura...=1#imgrc=bDOVSgSdaSqVzM&imgdii=BOG8gUEaEAHoeM

Några kilometer därifrån på Talikud Island finns en svensk som bygger en egen resort. Eller om jag fattat rätt så tror jag bara att han tänkt ta in gäster ibland när han har lust. Vi har sovit där två nätter, han är kock och har haft restauranger i Sverige, lagar kanongod mat, dricker öl och visar koraller. Där fick vi också ha stranden för oss själva. Och så kommer det nog alltid vara hos honom gissar jag.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Kanske så, nu dag två och längtar hem till nya sågen ;)

Får se om jag kan finta sambon in på någon tool shåpp häromkring.
Vad gav du för miluwakin? Tittade på makitas minst sagt digra antal batteri kedje sågar mest för att jag har typ 5st 18 volts batterier till makita.
Men makita sångarna är svettiga i pris utan allt.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jag köpte på Swedol med 20% rabatt men bäst pris jag hittat är denna:

Sen finns den naken naturligtvis.
Mja då är den lika dyr som makita,s 14 olika batteri kedje sågar. O med tanke på mutterknack gipsskruvdragare o tigersåg så är det ju lika bra att köra makita på kedje sågen. Är batteri sågen lika stryktålig som tigersåg en som jag använder för att demolera allt inklusive timrade ladugårdar och hus så är kvalliteen ok.
Sedan är väll inte precision som på festool kanske.

Miluwakee M18 har jag bara som radio i köket med 6 AMP batteri.
IMG_20220605_055811.jpg

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Att jag äntligen bytt gummina mellan luftburk och förgasare som jag köpte för ett par år sedan. Var ett jävla mek, trångt satan men jag fick dit dem.
Hoppas att det löser mitt problem med oljeläckage, trodde från början att det läckte vid startmotorn men när jag plockade loss den så visade det sig att det var från dessa gummin. Mitt antagande är att det är vevhusventilationen som transporterar upp lite olja till luftburken och då de gamla gummina var helt omöjliga att få på plats helt tajt så läckte det ut där.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
När jag tömde mobilen på foton och såg det på Brummelisa, 1 år 2 Juni. Då log jag.

Bifogat

• 220602-Brummelisa1år.jpg
    220602-Brummelisa1år.jpg
    2.1 MB · Visningar: 23

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
Hondaräsern frikopplade dåligt senaste rejset. Plockade isär kopplingen i dag. När jag tog av kåpan hittade jag en massa plastgrus. Enda stället det kunde komma från är kamkedjespännaren. Kollade och mycket riktigt var spännaren kass. Att hitta ett sånt fel innan motorn kraschar är värt ett leende.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin