Vad fick dig att le idag?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är det inte lite väl tidigt att börja hitta ursäkter redan nu? :7peta

Jag är säker på att de nya kommer göra ändringar som är bra för många. Jag hoppas bara att det inte blir på bekostnad av de som inte syns och hörs. Även om jag röstade på det andra blocket så hoppas jag verkligen att mina fördomar och farhågor blir motbevisade nu när vi ändå sitter i den verklighet som vi gör.
Gäller ju att förekomma S med anhang, de lär dra fram vartenda halmstrå och vända på varenda gruskorn för att hitta skit att smutskasta och sabotera för den nya regeringen med. De har ju redan visat att det är regeringsmakten de bryr sig om, inte hur det går för landet.

Får den nya regeringen bara en ärlig chans så tror jag det kan bli bra, men vi får väl se.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Gäller ju att förekomma S med anhang, de lär dra fram vartenda halmstrå och vända på varenda gruskorn för att hitta skit att smutskasta och sabotera för den nya regeringen med. De har ju redan visat att det är regeringsmakten de bryr sig om, inte hur det går för landet.

Får den nya regeringen bara en ärlig chans så tror jag det kan bli bra, men vi får väl se.
Jag tror nog att vi båda vet att det brukar låta ungefär likadant från oppositionen oavsett vilket block de tillhör.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag tror nog att vi båda vet att det brukar låta ungefär likadant från oppositionen oavsett vilket block de tillhör.
Fast högerns kritik mot den sittande regeringen under de senaste åtta åren har ju varit ganska befogad, med tanke på det allmänna förfallet landet varit utsatt för... Jag bara menar att man ska komma ihåg vad det är som den nya regeringen faktiskt tar över och har att ta tag i, om inte allt är ordning och reda till nästa val. Det är nog väldigt troligt att den här soppan tar mer än fyra år att reda ut, hur handlingskraftig och effektiv den nya regeringen nu än visar sig vara.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är nog väldigt troligt att den här soppan tar mer än fyra år att reda ut, hur handlingskraftig och effektiv den nya regeringen nu än visar sig vara.

Absolut, dom kommer inte att ha löst problemen, men vi kommer att se en trend om 4 år
Pekar trenden då åt rätt håll så får dom fortsatt förtroende, annars får vi tillbaka dom som har sett till att trenden pekar åt fel håll.

Men huvudsaken att dom sätter fart NU, börjar lagstifta och sätter igång infrastrukturprojekt, då blir det svårt att vid ett eventuellt maktskifte om 4 år att avsluta sånt dom har påbörjat och nästan hunnit klart.
I synnerhet om det syns påtagliga förbättringar.

Lite som då en kompis köpte en jänkare, han hade tänkt fixa lite rostbubblor runt skärmkanterna och bättringslacka, kompisens farsa gick ut och slipade plåtrent på minsta stenskott och en decimeter runt om, då fanns det ingen återvändo, då var det lika bra att renovera och hellack....

Står fyra nya reaktorer 80% färdiga och vi fortfarande har elbrist skulle jag vilja se någon gå på val med att inte färdigställa dom. (ja, Miljöpartiet kommer att försöka)

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Absolut, dom kommer inte att ha löst problemen, men vi kommer att se en trend om 4 år
Pekar trenden då åt rätt håll så får dom fortsatt förtroende, annars får vi tillbaka dom som har sett till att trenden pekar åt fel håll.

Men huvudsaken att dom sätter fart NU, börjar lagstifta och sätter igång infrastrukturprojekt, då blir det svårt att vid ett eventuellt maktskifte om 4 år att avsluta sånt dom har påbörjat och nästan hunnit klart
Yes, håller med. Och jag hoppas bara att folket kommer ihåg att det är en positiv trend vi rimligtvis kan förvänta oss, inte en fullkomlig lösning av alla problem, inom fyra år. Annars är det nog lätt att missnöjet till följd av orimligt höga förväntningar gör att vi får tillbaka problemskaparna och sen är det kört.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,

Men huvudsaken att dom sätter fart NU, börjar lagstifta och sätter igång infrastrukturprojekt, då blir det svårt att vid ett eventuellt maktskifte om 4 år att avsluta sånt dom har påbörjat och nästan hunnit klart.
I synnerhet om det syns påtagliga förbättringar.

Lite som då en kompis köpte en jänkare, han hade tänkt fixa lite rostbubblor runt skärmkanterna och bättringslacka, kompisens farsa gick ut och slipade plåtrent på minsta stenskott och en decimeter runt om, då fanns det ingen återvändo, då var det lika bra att renovera och hellack....

Står fyra nya reaktorer 80% färdiga och vi fortfarande har elbrist skulle jag vilja se någon gå på val med att inte färdigställa dom. (ja, Miljöpartiet kommer att försöka)
Ja det gjorde de väl med Förbifart Stockholm. Kostade skattebetalarna nån mille om dan

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Fast högerns kritik mot den sittande regeringen under de senaste åtta åren har ju varit ganska befogad, med tanke på det allmänna förfallet landet varit utsatt för... Jag bara menar att man ska komma ihåg vad det är som den nya regeringen faktiskt tar över och har att ta tag i, om inte allt är ordning och reda till nästa val. Det är nog väldigt troligt att den här soppan tar mer än fyra år att reda ut, hur handlingskraftig och effektiv den nya regeringen nu än visar sig vara.
Okej, jag känner mig rätt klar att återgå till trådens ämne.

Idag log jag åt min hund Jens, som älskar morötter.

017EF8A6-DD2A-4781-A489-B2CFE7C282E5.jpeg

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag har lärt mig fläta hår. Kan vara bra att kunna med döttrar hemma. (Och när man som pappa annars har hästsvans)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Låter lite ekivokt, men förstår vad du menar med att det ser fult ut när man skriver i sådan mundering, även om det kanske är en fråga om tycke och smak.

Jag skrev Latex med stor bokstav, det är ett namn och inte samma sak som materialet latex din fucking jävla vuxenmobbare med perversa fantasier. :6surkart

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år