Vad fick dig att le idag?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
I våran kommun Miljö o Lib iprincip utraderade o det blå Blocket överlägset störst, 4 bra år till. Just det lokal partiet sparkades ut med arslet före ?????
Screenshot_20220914_212246_com.hsv.freeadblockerbrowser.jpg

Raderad medlem 51742

Guest
Även min kommun verkar bli sossestyrd, men efter att ha flyttat rätt nyligen kan jag i alla fall konstatera att jag verkar ha bosatt mig på ett ställe med hyfsat likasinnade, sett till hur mitt valdistrikt röstade i riksdagsvalet.

Skärmavbild 2022-09-14 kl. 21.52.14.png

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Det var förbanne mig det finaste besked jag fått på åtta år. Ikväll korkar jag upp och tar ett rejält glas av min allra finaste Whisky, Balvenie Tun 1509, för det här ska fanimig firas! :banana :banana :banana :yoparty :yoparty :yoparty
Ja, det ska bli jävligt skönt nu när precis allt kommer bli så mycket bättre. :rolleyes:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det där kan de ta som en utmaning.
Nu tror jag ju inte att de har försämring som målsättning, men man kan inte annat än medge att det vore fan så jävla imponerande om de lyckades med det... Med tanke på var ribban ligger efter åtta (S)våra år så ska det fanimig till en värdelöshet av världsklass för att ha en chans att tävla om platsen som sämst :hihi

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu tror jag ju inte att de har försämring som målsättning, men man kan inte annat än medge att det vore fan så jävla imponerande om de lyckades med det... Med tanke på var ribban ligger efter åtta (S)våra år så ska det fanimig till en värdelöshet av världsklass för att ha en chans att tävla om platsen som sämst :hihi
Ett allmänt ostadigt läge i omvärlden lär göra jobbet svårt för nästa regering, och det är inte bara de senaste åtta åren Sveriges regeringar bäddat för att vi ska dras med extra mycket.
Men det löser sig väl den här gången med.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ett allmänt ostadigt läge i omvärlden lär göra jobbet svårt för nästa regering, och det är inte bara de senaste åtta åren Sveriges regeringar bäddat för att vi ska dras med extra mycket.
Men det löser sig väl den här gången med.
Finns absolut mycket skit att reda ut, just därför är det viktigt att komma ihåg utgångsläge och förutsättningar när man är missnöjd över att skiten inte är helt löst om fyra år. Annars blir det maktskifte igen, och sen fortsätter förfallet. Det är min starka övertygelse att det här landet inte överlever ytterligare fyra år av rödgrön sörja inom närtid, det krävs kraftiga reformer som de antingen inte är villiga eller kapabla att genomföra och oavsett vilket det nu än må vara så kommer det gå åt helvete bortom räddning om de tillåts regera vidare.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Huvudsaken just nu är att vi börjar bygga kärnkraft i morgon bitti, och ser till att ett eventuellt regeringsskifte inte kan förstöra våran elförsörjning igen, det är ett akut problem.

Sedan kan dom ta en dag ledigt innan dom tar tag i lag och ordning, och dom andra problemen vi dras med...

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
I små kommuner är det viktigare med bra personer som kan samarbeta än just partifärgen.
Partier som växer ovanligt snabbt tenderar också att få leta i rännstenen för att fylla stolarna i kommunhuset och det blir sällan bra.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
- Kanske t.o.m. bättre än andra "..taffliga som momgos" :fyllisar
Jag kan prata som en mongolid för annars skulle jag inte kunnat prata med mongoliderna på Säpo när luftslottet sprängdes , deras julfest är nått för dig för jag hört du gillar kvinnor med gula gaddar kombinerar jeans och vit kjol och byter trosor en gång i månaden.

Dom är lättaraggade oxå, sällan dom får skinnspettet i råttan för männena på Säpo är enucker så dom skall vara lydiga o tysta

:rofl

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Jag kan prata som en mongolid för annars skulle jag inte kunnat prata med mongoliderna på Säpo när luftslottet sprängdes , deras julfest är nått för dig för jag hört du gillar kvinnor med gula gaddar kombinerar jeans och vit kjol och byter trosor en gång i månaden.

Dom är lättaraggade oxå, sällan dom får skinnspettet i råttan för männena på Säpo är enucker så dom skall vara lydiga o tysta

:rofl
- Ta nu din medicin o sov en stund så ska du se att det känns bättre sen.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Finns absolut mycket skit att reda ut, just därför är det viktigt att komma ihåg utgångsläge och förutsättningar när man är missnöjd över att skiten inte är helt löst om fyra år.

Är det inte lite väl tidigt att börja hitta ursäkter redan nu? :7peta

Jag är säker på att de nya kommer göra ändringar som är bra för många. Jag hoppas bara att det inte blir på bekostnad av de som inte syns och hörs. Även om jag röstade på det andra blocket så hoppas jag verkligen att mina fördomar och farhågor blir motbevisade nu när vi ändå sitter i den verklighet som vi gör.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Huvudsaken just nu är att vi börjar bygga kärnkraft i morgon bitti, och ser till att ett eventuellt regeringsskifte inte kan förstöra våran elförsörjning igen, det är ett akut problem.

Sedan kan dom ta en dag ledigt innan dom tar tag i lag och ordning, och dom andra problemen vi dras med...
Teminstingens två anläggningar, en i södra Sverige och en vid mälaren nånstans för att balansera upp nätet lite, och också ha extra produktion så att det inte gör något om de måste stänga ner någon reaktor för att hantera något problem. Och så kanske ltie möjlighet till överproduktion så att vi kan sälja till Tyskland när deras vindkraft står stilla. Dyrt så in i helvete.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Teminstingens två anläggningar, en i södra Sverige och en vid mälaren nånstans för att balansera upp nätet lite, och också ha extra produktion så att det inte gör något om de måste stänga ner någon reaktor för att hantera något problem. Och så kanske ltie möjlighet till överproduktion så att vi kan sälja till Tyskland när deras vindkraft står stilla. Dyrt så in i helvete.

Ja, det är ju elområde tre och fyra som saknar egen produktion, så det är ju självklart där dom ska byggas, sen tycker jag att dom kan få schakta av kabeln söderut under bygget, varför ska vi rädda Danmark och Tysklands dåliga energipolitik och samtidigt få skit för det av dom?

Danskarna var skitglada över att vi byggde kärnkraft nära dom, tills den var byggd, då skulle dom protestera mot den, ungefär då skulle vi ha slutat balansera deras elnät.

Tyskarna är jätte-emot kärnkraft, men vill att alla deras grannländer ska ha det för att rädda deras stjärtar, för dom har ett elnät som är en katastrof.

Jag vill ha en ny lag där man frikopplar alla länders elnät från varandra en månad om året så att alla får klara sig själva.
Då får tyskland och danmark se hur bra deras elnär fungerar.
Då får övriga länder se så billig el dom skulle ha när priset styrs av egen planerbar produktion.

När man började bygga kärnkraft förutspådde man att el skulle bli så billigt och finnas i sådant överflöd att det skulle sluta mätas hemma hos enskiljda hushåll, man skulle betala en schablonavgift per anslutning bara.

Den tron levde kvar tills alla hade kastat ut oljepannorna och installerat direktverkande el-element och el varmvattenberedare i sina hus.

Nu förbereder vi oss på rullande avstängning och sätter tidsstyrning på varmvattenberedaren så den bara går på natten.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det vettefan om jag skulle våga vara så säker på. Jag har mött människor som jobbar med politik. :skrämd

Det verkar finnas två läger - De som är dumma nog att tro på sin egen skit, och de som tror att Du är det.
Självklart så kan de överlappa en del.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är väl klart att alla strävar efter någon form av förbättring.
Frågan är vem de vill göra förbättringar för. Och vad samt av vem de är villiga att offra för denna.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år