Vad fick dig att le idag?

Raderad medlem 51742

Guest
Den stavningen ser ju ut som nåt från KeTinGgÄnGet på sporthoj.
Precis, och förutom att vara den korrekta stavningen är det också en signal om att avsändaren brukar vara klädd i läderdräkt snarare än latexdräkt, även om forumet de senaste åren har ändrat karaktär så att det numera är GoreTex-dräkt som gäller.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Precis, och förutom att vara den korrekta stavningen är det också en signal om att avsändaren brukar vara klädd i läderdräkt snarare än latexdräkt, även om forumet de senaste åren har ändrat karaktär så att det numera är GoreTex-dräkt som gäller.

Äkta sporthojare har minsann läder?
Har du fredagsmys i bastu med grävlingen?

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
En indikation om att min tid inom firman är på upphällningen.

Skrämmande, men samtidigt lite spännande.
Gissar på att nästan varenda stackars leverantör kommer höra av sig så fort som nyheten kommer ut. Men det hade nog varit kul att byta inriktning helt.
Fan vet vad man ska göra när man blir stor...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
En indikation om att min tid inom firman är på upphällningen.

Skrämmande, men samtidigt lite spännande.
Gissar på att nästan varenda stackars leverantör kommer höra av sig så fort som nyheten kommer ut. Men det hade nog varit kul att byta inriktning helt.
Fan vet vad man ska göra när man blir stor...
Sparken?

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
Näsch - Olika synsätt på vägen framåt mest.
Jag kan inte förlika mig med nya riktningen, således är det dags att tänka på refrängen.

Nackdelen är en jäkla konkurrensklausul som kan vara lite knepig, men samtidigt så är det ju bara att gilla läget och testa något annat.

Har märkt att varje gång som jag kör om en lastbil så drömmer jag mig bort till något enkelt jobb som att köra styckegods på längre sträckor. Flytta sak från A till B och hoppas att någon annan lossar...

Helt annat än det som görs i dagsläget, men samtidigt ska man väl skola om sig till något annat någon gång.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jag kan inte förlika mig med nya riktningen, således är det dags att tänka på refrängen.

Nackdelen är en jäkla konkurrensklausul som kan vara lite knepig, men samtidigt så är det ju bara att gilla läget och testa något annat.

Har märkt att varje gång som jag kör om en lastbil så drömmer jag mig bort till något enkelt jobb som att köra styckegods på längre sträckor. Flytta sak från A till B och hoppas att någon annan lossar...

Helt annat än det som görs i dagsläget, men samtidigt ska man väl skola om sig till något annat någon gång.
Jag har tvärbytt inriktning på jobb några gånger, det är inte så dumt.
Hela mitt liv har jag gått på slumpen, det funkar förvånansvärt bra.
"Just let go" som de säger i Tyskland.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia

Låter som om du är ute efter mitt jobb, förhoppningsvis går jag i pension om 10 år.
Om du vill kan jag lägga ett gott ord om dig till chefen.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Många konkurrensklausuler går inte ihop med svensk lagstiftning.

Fast det kanske ändå inte är värt risken för bråk.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Många konkurrensklausuler går inte ihop med svensk lagstiftning.

Fast det kanske ändå inte är värt risken för bråk.
Det är helt sant. Lagen om företagshemligheter gäller men konkurrensklausuler är ofta ogiltiga om det inte utgår någon ersättning. Man kan inte förbjuda folk att försörja sig och ska en konkurrensklausul vara giltig ska du få minst 60% av lönen. Finns det något värvningsförbud så kan det vara svårare men det är ganska ovanligt.

Jag har i flera omgångar fått hot om stämningar efter jag startade eget och konkurrerade med min förra arbetsgivare. Mitt moterbjudande var att de kunde betala mig för att inte konkurrera eller så kunde de dra åt helvete. Har inte fått några pengar men inte heller någon stämning.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Beroende på utformningen av konkurrensklausulen kan den mycket väl vara ogiltig, särskilt om den är slentrianmässigt tillagd och ytterst obalanserad till arbetsgivarens fördel.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Sålt gamla bilen på blocket. Så nu slipper jag alla psykfall för ett tag.

Ja just det, tokprutarna som köpte ville inte ha vinterdäcken så de är kvar att sälja. :gnissla

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Kör oftast med lite moms på det som står på skylten. Åkte Huddingevägen in mot stan i morse strax före 8, efter Flemingsberg är det en lång höger som är skymd av träd. När man kommer runt så man ser upp för backen ser man polisen längre upp. Turligt (för mig) åker en Prius i vänsterfil 50 m före mig, när vi kommer upp till polisen blir denne invinkad. Tror att de sköt med laser och de kan bara mäta en i taget.

Personen i bilen som blev stoppad höll på att köra på polisen mitt i gatan som stoppade dem, blev lite felbeslut (troligtvis skärrad) när han ska byta fil och in i bussfilen där polisen står med sina bilar.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Homofober måste bli veganer :rofl
Jag har stått och spanat ut över en tjurhage, köttproduktion, och sett att de dunkar på varandra. Alltså kan homofober inte äta kött.

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj

Uppföljning.

Det har allt varit en jäkla vecka.
Tyvärr så märkte jag att jag sålde min själ och fortsätter även framåt.
Det kom ett rätt så rakt samtal med en person som är tre steg ovanför mig inom företagsstegen som gav lite nya insikter och som tog bort en stor del av den osäkerhet som föregående veckas samtal gav.
Mellanchefer som ligger tre-fyra pinnhål upp har ju en tendens att försöka ge precis så lite information som möjligt snarare än så mycket som möjligt.
Det är ett företag, inte Sveriges statshemligheter.

Men tusan vet, det har väckts en längtan efter något annat :fattartil

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Lokalproducerad öl, slötittar på nåt med Richard Hammond på TV och ungarna sover efter en stökig kväll med skrapsår, flygande hårtussar och näsblod.

Blir nog en flaska till innan tapto ikväll. Revelj innan 06 till trots

16640472527914898153547743213857.jpg

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection