För ett par veckor sedan handlade jag 10 samt 15 meters skarsladd hos Jula, det var lite bråttom så jag kollade inte ens priset på dom men inser senare att 10m kabeln kostar 149kr, och 15m kabeln kostar 329kr, det är alltså billigare att köpa 2st 10m kablar än 1 st 15m kabel. Jag kan inte se någon nämnvärd skillnad på dem i övrigt.
Lite senare får jag mail från Jula att dom vill ha min recension av dessa inköp så jag ger dom min åsikt om 15m kabeln.
Nu fick jag till svar att dom inte är nöjda med min recension.
Jag har just kommit tillbaks från Jula, dom hade bara 10m sladden och en röd som var 15 eller 20 meter tror jag, det var 149 och 249 för dom.
(jag har köpt den röda tidigare, den blir rosa med tiden, den går INTE att böja i kyla)
Jag köpte en utomhuslampa (LED) med rörelsedetektor, för min gamla dog i vintras, fullt införstådd med att sladden inte brukar följa med utan den får man flytta över från den gamla.
När jag kommer hem och öppnar förpackningen ser jag en stickpropp, blir tvärglad att sladden följer med, men upptäcker snart att sladden är 25 cm lång...
Dessutom är den inte lätt utbytbar (till min gamla sladd som har överlevt 2 lampor tidigare) utan man förutsätts koppla in den med skarvsladd om man inte ska ha den brevid uttaget.
Jag köpte även en Dremel-kopia, för jag skulle kapa ett PVC rör som satt lite illa till, kapskivorna var pressade av torr sand, till och med barnen i sandlådan vet att det inte håller ihop.
Återstår att se om tjocksockarna jag köpte fungerar, men man kan ju hoppas.
Det slutade med att jag hackade av det med morakniv och hammare.