För lödning av stål, koppar och mässing. Smältpunkt: 640 °C. Kadmiumfri. Flussbelagd.
www.jula.se
Tack för tipset, kanske får bli nåt sånt!
Angående att hålla momentum, idag riktigt fånler jag! Tog och monterade av toppen på lillknarren för att inspektera toppackningen, tyckte den såg rätt fin ut men bevisligen var det ju inte tätt så... Istället för att beställa en ny och vänta fan vet hur länge på att den ska dyka upp så tog jag och tillverkade en egen av 0.5mm kopparplåt. Jag hade hoppats att topp och cylinders tätningsytor skulle vara plana nog för att fungera med en kopparpackning. Det var de inte...
Av med toppen igen, denna gång av med cylindern också, plana ytorna för hand mot ett garanterat plant underlag (nej, inte garagegolvet
) med våtslippapper, tillverka ny cylinderfotspackning av packningsmaterial, montera ihop igen, hojen startade!!
Precis när jag skulle filma en snutt så dog den, har ju fortfarande ingen tank så den gick bara en kort stund på den lilla bensin som fanns i förgasaren. Men den startade och gick, hade till och med stabil tomgång! Nu ska vi bara täta tanken, sen jävlar!
Kanske borde starta en separat tråd för det här, blir ju lite av ett projekt så det finns säkert mer att skriva om... Så slipper jag kidnappa andra trådar... Så får det bli!