Vad fick dig att le idag?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag var hungrig när jag handlade igår, och dom hade utförsäljning av Odense mandelmassa, så jag köpte en limpa. Frugan var något undrande över varför den låg i ett badrumsskåp i morse. Men när jag packade upp allt igår fick jag hjälp av grabben, och han frågade vad det var för något. Får han veta att det är godis så tuggar han sig tvärs igenom förpackningen, så jag sa lite snabbt att det var fogmassa till badrummet, så att vi kunde serva det lite, så att det inte läcker. Klipsk som han är så la han det alltså där det skulle vara, i badrumsskåpet :tummenupp

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
I Jugoslovenien körde jag om en svenskreggad gammal husbil med släp. Ok? På släpet stod en XJR1300.
Trailerqueen genom Europa i 80+

Jag har tänkt tanken med det faller på farten och soppaförbrukningen.

Senare när jag låg i 130 blev jag omkörd av en fransman med en fyrhjuling på släpet. Tvåaxlat släp och det gick stadigt efter skåpbilen. :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
I Jugoslovenien körde jag om en svenskreggad gammal husbil med släp. Ok? På släpet stod en XJR1300.
Trailerqueen genom Europa i 80+

Jag har tänkt tanken med det faller på farten och soppaförbrukningen.

Senare när jag låg i 130 blev jag omkörd av en fransman med en fyrhjuling på släpet. Tvåaxlat släp och det gick stadigt efter skåpbilen. :)

Husbil med lätt MC släp funkar väl, många husbilar trivs bäst runt 80km/h ändå.
(det brukar sluta med det för att slippa köra om lastbilar och husvagnar)
Men lyckas man hitta en husbil som har mycket lastvikt kvar så skulle ju ett MC-ställ baktill funka med en lätt hoj.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Men lyckas man hitta en husbil som har mycket lastvikt kvar så skulle ju ett MC-ställ baktill funka med en lätt hoj.
Det brukar stupa på axelvikt.
200kg en bra bit bakom bakaxeln är inte så bra.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
När jag idag skulle posta ett brev och på lådan satt en lapp om att postlådan var sönder, allt är möjligt idag.
När folk inte orkar att googla får mig också att le.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
När min kollega outröttligt babblade om politik i en hel lunch-timme och jag helt enkelt slog igång en ljudbok då jag redan hade air-podsen i öronen, och sen bara sa "ja" och "mmmh" då och då.
Funkade klockrent.

Jag har stora klunsiga over-ear hörlurar, så det syns klart och tydligt att jag inte vill småprata med folk...

Sen att jag sällan lyssnar på något i dom är en annan sak

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
När min kollega outröttligt babblade om politik i en hel lunch-timme och jag helt enkelt slog igång en ljudbok då jag redan hade air-podsen i öronen, och sen bara sa "ja" och "mmmh" då och då.
Funkade klockrent.
Sååeh, vad har du gått med på nu riktigt?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag har stora klunsiga over-ear hörlurar, så det syns klart och tydligt att jag inte vill småprata med folk...

Sen att jag sällan lyssnar på något i dom är en annan sak
Äh, det funkar minst lika bra att bara se djävligt purken ut.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
En Citroën lätt lastbil med släp. På släpet stod det två stora äventyrs-KTMen med grova däck. Minns inte landet de kom från men Tyskland tror jag.
Svår kompromiss om man ska köra motorväg till grusstigarna runt alptopparna. Däcken är slut. Eller så håller däcken men saknar grepp.
Såg inte så bra ut. 80 blås.

En fullpackad Transporter T5 gungade förbi i 165-170. Fransk.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag var ute och gick med hunden, då körde en SAAB tvåtaktare förbi, det luktade gott i flera minuter efteråt. En kulturgärning att åka omkring och sprida den doften...

Däremot varvade den satan i 90km/h, så ljudet var inte så kul som det kunde ha varit.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Jag var ute och gick med hunden, då körde en SAAB tvåtaktare förbi, det luktade gott i flera minuter efteråt. En kulturgärning att åka omkring och sprida den doften...

Däremot varvade den satan i 90km/h, så ljudet var inte så kul som det kunde ha varit.
En polare till mig skaffade en sån där på 80-talet. Han skulle visa något, kommer inte ihåg vad. Han körde iväg en bit, vi hörde honom bara bakom häcken. Han vänder en bit bort, sedan hör vi braaaaaaa, växling, braaaaaaa, växling, braaaaaaaaaaaaa. Det låter som att han ska komma i hundra blås på grusvägen utanför tomten, så dyker han upp i hålet i häcken för infarten på tomten och han glider förbi i 40-50. Åkte aldrig i den, men kan tänka mig hur den varvar i 90 blås.

Lite som den här lät den. Kuriosa, min chef hade den här som MP3, han drog igång den på flygplatsen i Tyskland på hög volym när vi var på väg hem från Cebit i början på 2000-talet.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka