totoro
Är fulladdad ibland
Piloterna flög på varandra med andra ord
Mobilt häkteJag mötte en tjeckisk polisbil med en rätt liten polishusvagn igår.
Visst, en polisman är aldrig ledig men va fan?!
I Jugoslovenien körde jag om en svenskreggad gammal husbil med släp. Ok? På släpet stod en XJR1300.
Trailerqueen genom Europa i 80+
Jag har tänkt tanken med det faller på farten och soppaförbrukningen.
Senare när jag låg i 130 blev jag omkörd av en fransman med en fyrhjuling på släpet. Tvåaxlat släp och det gick stadigt efter skåpbilen.
Det brukar stupa på axelvikt.Men lyckas man hitta en husbil som har mycket lastvikt kvar så skulle ju ett MC-ställ baktill funka med en lätt hoj.
När min kollega outröttligt babblade om politik i en hel lunch-timme och jag helt enkelt slog igång en ljudbok då jag redan hade air-podsen i öronen, och sen bara sa "ja" och "mmmh" då och då.
Funkade klockrent.
Sååeh, vad har du gått med på nu riktigt?När min kollega outröttligt babblade om politik i en hel lunch-timme och jag helt enkelt slog igång en ljudbok då jag redan hade air-podsen i öronen, och sen bara sa "ja" och "mmmh" då och då.
Funkade klockrent.
Äh, det funkar minst lika bra att bara se djävligt purken ut.Jag har stora klunsiga over-ear hörlurar, så det syns klart och tydligt att jag inte vill småprata med folk...
Sen att jag sällan lyssnar på något i dom är en annan sak
Förmodligen det mesta...Sååeh, vad har du gått med på nu riktigt?
En polare till mig skaffade en sån där på 80-talet. Han skulle visa något, kommer inte ihåg vad. Han körde iväg en bit, vi hörde honom bara bakom häcken. Han vänder en bit bort, sedan hör vi braaaaaaa, växling, braaaaaaa, växling, braaaaaaaaaaaaa. Det låter som att han ska komma i hundra blås på grusvägen utanför tomten, så dyker han upp i hålet i häcken för infarten på tomten och han glider förbi i 40-50. Åkte aldrig i den, men kan tänka mig hur den varvar i 90 blås.Jag var ute och gick med hunden, då körde en SAAB tvåtaktare förbi, det luktade gott i flera minuter efteråt. En kulturgärning att åka omkring och sprida den doften...
Däremot varvade den satan i 90km/h, så ljudet var inte så kul som det kunde ha varit.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|