Riktigt proffsjobb !!Direkt från balanseringen, jag fick mycket bly för pengarna.
View attachment 479607
View attachment 479606
Riktigt proffsjobb !!Direkt från balanseringen, jag fick mycket bly för pengarna.
View attachment 479607
View attachment 479606
Riktigt proffsjobb !!
Är det det som menas med LAST balansering?Direkt från balanseringen, jag fick mycket bly för pengarna.
View attachment 479607
View attachment 479606
Är det skakfritt nu?Direkt från balanseringen, jag fick mycket bly för pengarna.
View attachment 479607
View attachment 479606
Eller när man köpt billiga kinadäck som inte ens är runda. Går inte att balansera bort...Apropå balansering så hade jag en gång ett envist hjul som fan inte gick att balansera i maskin, helt olika värden vid varje stopp.
Krängde av däcket för att kolla och där låg en....avbitare
Är det skakfritt nu?
Det kan omöjligt vara rätt. Antingen är det fel på däcken eller fälgarna. Möjligen kan däck/fälg varit monterat offsett i balanseringsmaskinen. Något fel är inte rätt helt enkelt.Jag hoppas det, vi får se till våren det är sommardäcken.
Det satt alltså inte 1gram bly på hjulen när jag lämnade in dom. Så det handlar alltså inte om att dom bara lagt på vikt utöver tidigare balansering.
Det kan omöjligt vara rätt. Antingen är det fel på däcken eller fälgarna. Möjligen kan däck/fälg varit monterat offsett i balanseringsmaskinen. Något fel är inte rätt helt enkelt.
HAH!Apropå balansering så hade jag en gång ett envist hjul som fan inte gick att balansera i maskin, helt olika värden vid varje stopp.
Ja jävlar. Jag har kört 2 tum hemmabreddade (vinkelslip + mig) som inte tatt så där många vikter att få ordning på.Rent generellt ska inte bilen stiga en skatteklass på grund av hjulvikterna, då får man börja om.
En gång när jag la om en uppsättning så kom min avbitare bort, sammanträffandeApropå balansering så hade jag en gång ett envist hjul som fan inte gick att balansera i maskin, helt olika värden vid varje stopp.
Jag har en teori om det...Apropå balansering så hade jag en gång ett envist hjul som fan inte gick att balansera i maskin, helt olika värden vid varje stopp.
Har inte era bilar kameraövervakning inuti däcken så ni ser var ni har era verktyg?
Dock är det intressant att se hur mycket ett däck flexar (även om detta såg ut att vara dåligt pumpat). Man förstår hur viktigt det är med sulor som håller hög kvalitet om de ska klara höga hastigheter och belastning åt alla håll, mil efter mil.Ytterligare en pappskalle, han tror att han ser vägens ojämnheter när han egentligen bara ser däcket tryckas ihop av marken en gång varje varv på hjulet.
Dock är det intressant att se hur mycket ett däck flexar (även om detta såg ut att vara dåligt pumpat). Man förstår hur viktigt det är med sulor som håller hög kvalitet om de ska klara höga hastigheter och belastning åt alla håll, mil efter mil.
Jag hade Nankang-sulor på en trimmad Audi förut. När de byttes (med en hel del mönster kvar) var det sprickor invändigt som såg hemska ut. Tur att inget hände aldrig mer Nankang för min del ...
Är de inte vismut ellee nått numera?Direkt från balanseringen, jag fick mycket bly för pengarna.
View attachment 479607
View attachment 479606
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras