Vad fick dig att le idag?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Beställde en datorskärm ifrån komplett.se igår morse, dvs söndagen den 1/1. Fick ganska omgående ett mail där det stod att min order var behandlad och på väg, vilket jag tolkade som ett automatiserat "försändelsenummer har skapats men vi har inte skickat prylen ännu"-mail. Ett par timmar senare fick jag en avisering i postnords app om att de mottagit en fraktbeställning, även den helt automatisk antog jag. Det stod ju trots allt att beräknad leverans var 2-3 arbetsdagar, så jag förväntade mig inte att det skulle röra sig om något mer än dylika automatiserade leveransbekräftelser såhär en helgdag.

Döm om min förvåning när det sedan började trilla in fraktuppdateringar om paketets väg redan samma eftermiddag, för att slutligen resultera i att jag ombeds göra leveransval då min beställning beräknas anlända måndagen den 2/1... Häum?? :va

Jag beställer alltså skärmen på söndagsmorgonen efter nyårsafton, Komplett behandlar ordern och skickar paketet i tillräckligt god tid för att postnord ska hinna börja frakta det samma söndag, och de levererar det följande måndagsförmiddag bara ett drygt dygn efter att jag la beställningen... Det har jag nog fan aldrig varit med om tidigare, jag är fanimig mållös och det faktum att någonting som postnord varit involverade i faktiskt fungerat såpass långt över förväntan får mig att le stort! En fruktansvärt stor eloge till Komplett.se för deras service, och faktiskt även till Postnord får jag säga :tummenupp

Även datorn jag köpte på mellandagsrean processades mycket snabbare än väntat, det stod att deras datorer byggs på beställning (och jag gjorde dessutom tillval utöver grundkonfigurationen) och att det kan ta uppåt en vecka för dem att färdigställa datorn men den byggdes ihop på bara några dagar och beräknas anlända här hemma redan idag, dvs inte ens en vecka efter lagd beställning. Snacka om att Komplett överträffat mina förväntningar med råge, deras betyg på Trustpilot är ju inte direkt förtroendeingivande om man säger så men deras priser är såpass bra att jag valde att chansa och det verkar ha betalat sig! :tummenupp

Last edited:

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Beställde en datorskärm ifrån komplett.se igår morse, dvs söndagen den 1/1. Fick ganska omgående ett mail där det stod att min order var behandlad och på väg, vilket jag tolkade som ett automatiserat "försändelsenummer har skapats men vi har inte skickat prylen ännu"-mail. Ett par timmar senare fick jag en avisering i postnords app om att de mottagit en fraktbeställning, även den helt automatisk antog jag. Det stod ju trots allt att beräknad leverans var 2-3 arbetsdagar, så jag förväntade mig inte att det skulle röra sig om något mer än dylika automatiserade leveransbekräftelser såhär en helgdag.

Döm om min förvåning när det sedan började trilla in fraktuppdateringar om paketets väg redan samma eftermiddag, för att slutligen resultera i att jag ombeds göra leveransval då min beställning beräknas anlända måndagen den 2/1... Häum?? :va

Jag beställer alltså skärmen på söndagsmorgonen efter nyårsafton, Komplett behandlar ordern och skickar paketet i tillräckligt god tid för att postnord ska hinna börja frakta det samma söndag, och de levererar det följande måndagsförmiddag bara ett drygt dygn efter att jag la beställningen... Det har jag nog fan aldrig varit med om tidigare, jag är fanimig mållös och det faktum att någonting som postnord varit involverade i faktiskt fungerat såpass långt över förväntan får mig att le stort! En fruktansvärt stor eloge till Komplett.se för deras service, och faktiskt även till Postnord får jag säga :tummenupp
Samma med Scandinavian Photo - beställde i torsdags, beräknad leverans var då den 3-4/1. Plingade till i telefonen alldeles nyss..... bara att hämta upp

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Träning ikväll.
Låret kändes mycket bättre än förra veckan. Inte bra, men jäkligt mycket bättre. Det som gjorde riktigt ont förra veckan är endast en ryckande/svajjig/osäker känsla idag.
Orkade en hel 90 min med bara en par-tre riktiga smärtanden.

Lungorna - not so much, efter att ha tränat dåligt/knappt alls 6-7 veckor.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Dakar på Ojråsport!
ÄventyrSHojar utan korvlådor visserligen är kanske ingen fröjd för ögat men gott låter det och det är fina bilder!

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Dakar på Ojråsport!
ÄventyrSHojar utan korvlådor visserligen är kanske ingen fröjd för ögat men gott låter det och det är fina bilder!
De står på fotpinnarna lite då och då också, typ som äventyrsasfaltsåkarna gör hela tiden här hemma!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dakar på Ojråsport!

Har inte Ojråspårt, så jag ser sammanfattningarna på YouTube.

Men jag antar att Ojråspårt sändningarna finns att fiska upp på nätet om man är så lagd.

Har vi någon Svensk med i år?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Har inte Ojråspårt, så jag ser sammanfattningarna på YouTube.

Men jag antar att Ojråspårt sändningarna finns att fiska upp på nätet om man är så lagd.

Har vi någon Svensk med i år?
Bara svenskar i bilar i år, verkar det som.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Som gammal jänkeåkare så är det stor skillnad på mekaniska och hydrauliska även om det faktiskt är lyftarna. ingen ville erkänna att de åkte med hydrauliska lyftare. Det gjorde bara de med klena motorer.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Som gammal jänkeåkare så är det stor skillnad på mekaniska och hydrauliska även om det faktiskt är lyftarna. ingen ville erkänna att de åkte med hydrauliska lyftare. Det gjorde bara de med klena motorer.

Näe, det är ju manligt att justera ventiler och fila brytarspetsar...

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin