Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Helgardering. Vara emot allt!

När mina barn var små såg dom ett demonstrationståg på TV och frågade mig om det, jag förklarade så gått det gick att man gick på led och bar skyltar med texter om vad man demonstrerade mot eller ville ha och ropade ramsor och gav något exempel.

Dom gick in i lekrummet och det blev tyst en stund, dom kom och ville ha tejp, det blev tyst en stund, sedan kom det två barn i pyjamas med varsin badmintonracket med påklistrade lappar "Nej till stedning" och "Vi vil ha glass"
Ropandes "Vi vill ha glass" varpå jag uttryckte "Jag har närt en kommunist vid min barm" (från Karl Bertils jul)

Pappahjärtat smälte och det blev glass, men städa fick dom göra ändå, vilket innebär att dom vann förhandlingarna, för dom hade redan städat....

Nåja, det blev bra människor av dom ändå, och nu är det dom som förhandlar om huruvida glass är bra som kvällsfika

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Hade kanske varit enklare att säga att man är emot mänskligheten eftersom det på något sätt blir innebörden av det hela.
Hon har ju blommat ut det senaste. Nu ska tydligen världen räddas genom att störta det kapitalistiska systemet.

Raderad medlem 51742

Guest
Hon har ju blommat ut det senaste. Nu ska tydligen världen räddas genom att störta det kapitalistiska systemet.
Ja, det är som med många frågor numera. Enda vägen att gå är att följa tangentens riktning för att hamna i mest extrema ändläget. Tror det hade varit sunt för mänskligheten om dylika personer hade lagt åtminstone en liten del av allt engagemang de har till lära sig vad trade-offs och oförutsedda konsekvenser innebär.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det föds för få människor i vissa delar av världen, men alldelens för många i andra delar av världen.

Totalt sett är vi för många på planeten, och det bästa vore ett meteoritnedslag som resettade balansen....
Men med trackrecord från 2020 och tills nu är inte det helt otänlbart heller...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
När mina barn var små såg dom ett demonstrationståg på TV och frågade mig om det, jag förklarade så gått det gick att man gick på led och bar skyltar med texter om vad man demonstrerade mot eller ville ha och ropade ramsor och gav något exempel.

Dom gick in i lekrummet och det blev tyst en stund, dom kom och ville ha tejp, det blev tyst en stund, sedan kom det två barn i pyjamas med varsin badmintonracket med påklistrade lappar "Nej till stedning" och "Vi vil ha glass"
Ropandes "Vi vill ha glass" varpå jag uttryckte "Jag har närt en kommunist vid min barm" (från Karl Bertils jul)

Pappahjärtat smälte och det blev glass, men städa fick dom göra ändå, vilket innebär att dom vann förhandlingarna, för dom hade redan städat....

Nåja, det blev bra människor av dom ändå, och nu är det dom som förhandlar om huruvida glass är bra som kvällsfika
Du skulle ringt in pikéten!

Påminner mig om när dottern hade lärt sig skriva. Hon behövde tape.
Försvann in på rummet och grejade med stängd dörr. Strax kom det upp ett explicit kungörande på dörren. Själve Luther kunde inte ha gjort det med större fasthet då han spikade upp sina 95 teser på kyrkporten i Wittenberg.

"JAG SKAL VARA IFRED."

Hårda papper men förklaringen var att hos mamma hade hon ingen egen yta, alls. Det blev en ritual. Prat under bilfärden, stänga in sig nån timme för att sen komma och vara den underbart sociala människa hon är.

Glad att jag kunde erbjuda henne privat yta och det har hon alltid haft hos mig, även i liten tvåa.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det föds för få människor i vissa delar av världen, men alldelens för många i andra delar av världen.

Totalt sett är vi för många på planeten, och det bästa vore ett meteoritnedslag som resettade balansen....
Men med trackrecord från 2020 och tills nu är inte det helt otänlbart heller...
I stort sett hela världen utom Afrika är på gång mot en befolkningskollaps inom några årtionden, med Japan i ledningen.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
I stort sett hela världen utom Afrika är på gång mot en befolkningskollaps inom några årtionden, med Japan i ledningen.
Låter väl inte så illa? Befolkningen kan gott minska något. Problemet är bara pensionssystemen som behöver ändras. I övrigt är det inga problem med befolkningsminskning.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Låter väl inte så illa? Befolkningen kan gott minska något. Problemet är bara pensionssystemen som behöver ändras. I övrigt är det inga problem med befolkningsminskning.

Ja, man skulle ha haft ett system där det man betalar in till pensionssystemet förvaltas till den dag man ska ta ut det

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja, man skulle ha haft ett system där det man betalar in till pensionssystemet förvaltas till den dag man ska ta ut det
Det har vi redan haft, ATP-systemet.
Men det kvaddades genom att politikerna tyckte att ATP-pengarna skulle investeras i Statsobligationer med 3 % ränta samtidigt som inflationen var 10 % och man hade 15 % ränta på sparade medel på banken.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning