Vad fick dig att le idag?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
I djurfoder får man ej tillsätta något alls om man inte Kan bevisa att fodret blir bättre, detta är ett tvång.

I mänskligt foder får du hälla i nästan vad du vill utan att bevisa ett skit. Gummi är ett ex löss som färgar saker röda, senast i år är det EU lag på mjöl från mjöl ask o k syrsor i all prefabriserad mat som korv ex.

Djurfoder är mycket renare råvaror i än mänskligt foder.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
I djurfoder får man ej tillsätta något alls om man inte Kan bevisa att fodret blir bättre, detta är ett tvång.

I mänskligt foder får du hälla i nästan vad du vill utan att bevisa ett skit. Gummi är ett ex löss som färgar saker röda, senast i år är det EU lag på mjöl från mjöl ask o k syrsor i all prefabriserad mat som korv ex.

Djurfoder är mycket renare råvaror i än mänskligt foder.

Så du äter också hundmat?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
En kompis beskrev hur hon i ett anfall av lågt blodsocker ute i skogen satte sig och knaprade på några Frolic.
Jag provade en pyttebit och kan säga att det var vedervärdigt.
Lars Monsen åt ju torrfoder till hund på någon tur när han otroligt nog inte fick fisk. Det fick inget högt smakbetyg heller.
Våra hundar får endast torrfoder, med tillskott av matrester och vatten, blötfoder på burk vägrar jag öppna inne så att gå till att äta det är inte troligt.
Men det stämmer att det är höga krav på djurfoder, men det blir inte godare (för oss) för det.

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Boxers telefonförsäljare som tycker jag ska betala 149/mån extra för ett tvillingkort jag inte har användning för eftersom jag får en ny TV-hub gratis då.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Iofs igår kväll, önskar att jag haft en "dashcam".

Åker på E4 söderut, påfarten från Slagsta (gissar att de varit på Hornbach) kommer en bil med släp fullastat med skivor och virke. Kör ut precis framför mig. Ganska smal kärra, de svänger av samma avfart som jag vid Alby och tar kurvan i ganska hög fart. lutar en del, börjar fundera på om den ska välta. Ligger bakom till rondellen över motorvägen, tittar och funderar "var fan är spännbanden?" Ser lite snören som de bundit mellan virket på varsin sida om skivorna, jag tänker att det där är nog inte bra.

Det kommer bilar från vänster, så jag hamnar några bilar efter. De svänger av mot Tumba, och det är rött vid rödljuset i korsningen in mot ICA Maxi. De står först i vänsterfilen, jag tänker "aldrig jag lägger mig bakom den där".

Det blir grönt, han gasar satan för att komma iväg först, och det gör han, men virket och skivorna hasar av 10 meter senare. Tror att det bara är en skiva kvar på släpet. Den längst ner var i alla fall en OSB-skiva, vet inte om det andra var blandat med gips också.

Samtidigt vill jag skriva i förbannad-tråden, det där hade kunnat fara av på motorvägen och då hade jag garanterat inte lett.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Åker på E4 söderut, påfarten från Slagsta (gissar att de varit på Hornbach) kommer en bil med släp fullastat med skivor och virke. Kör ut precis framför mig. Ganska smal kärra, de svänger av samma avfart som jag vid Alby och tar kurvan i ganska hög fart. lutar en del, börjar fundera på om den ska välta. Ligger bakom till rondellen över motorvägen, tittar och funderar "var fan är spännbanden?" Ser lite snören som de bundit mellan virket på varsin sida om skivorna, jag tänker att det där är nog inte bra.

Det kommer bilar från vänster, så jag hamnar några bilar efter. De svänger av mot Tumba, och det är rött vid rödljuset i korsningen in mot ICA Maxi. De står först i vänsterfilen, jag tänker "aldrig jag lägger mig bakom den där".

Det blir grönt, han gasar satan för att komma iväg först, och det gör han, men virket och skivorna hasar av 10 meter senare. Tror att det bara är en skiva kvar på släpet. Den längst ner var i alla fall en OSB-skiva, vet inte om det andra var blandat med gips också.

Samtidigt vill jag skriva i förbannad-tråden, det där hade kunnat fara av på motorvägen och då hade jag garanterat inte lett.

Somliga straffar gud direkt.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Körande med motorcykel mötte jag någon med en säng på släpet endast säkrad av gravitationen. Strax innan möte så tog vinden sängen och slängde ut den framför mig. Jag hann stanna men bilföraren var helt oförstående varför jag var upprörd, var ju inte min säng som hade gått sönder.

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Körande med motorcykel mötte jag någon med en säng på släpet endast säkrad av gravitationen. Strax innan möte så tog vinden soffan och slängde ut den framför mig. Jag hann stanna men bilföraren var helt oförstående varför jag var upprörd, var ju inte min säng som hade gått sönder.
Man tar bild på säng och bil och gör anmälan om dråpförsök hos polisen...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Körande med motorcykel mötte jag någon med en säng på släpet endast säkrad av gravitationen. Strax innan möte så tog vinden soffan och slängde ut den framför mig. Jag hann stanna men bilföraren var helt oförstående varför jag var upprörd, var ju inte min säng som hade gått sönder.
Idioter.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Man tar bild på säng och bil och gör anmälan om dråpförsök hos polisen...
Nä, rättssystemet är också helt oförstående för sådant. Blir väl trafikförseelse.
Det är ju inte någonting riktigt allvarligt, som en fortkörning, eller parkerande utan plastskiva.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati