Iofs igår kväll, önskar att jag haft en "dashcam".
Åker på E4 söderut, påfarten från Slagsta (gissar att de varit på Hornbach) kommer en bil med släp fullastat med skivor och virke. Kör ut precis framför mig. Ganska smal kärra, de svänger av samma avfart som jag vid Alby och tar kurvan i ganska hög fart. lutar en del, börjar fundera på om den ska välta. Ligger bakom till rondellen över motorvägen, tittar och funderar "var fan är spännbanden?" Ser lite snören som de bundit mellan virket på varsin sida om skivorna, jag tänker att det där är nog inte bra.
Det kommer bilar från vänster, så jag hamnar några bilar efter. De svänger av mot Tumba, och det är rött vid rödljuset i korsningen in mot ICA Maxi. De står först i vänsterfilen, jag tänker "aldrig jag lägger mig bakom den där".
Det blir grönt, han gasar satan för att komma iväg först, och det gör han, men virket och skivorna hasar av 10 meter senare. Tror att det bara är en skiva kvar på släpet. Den längst ner var i alla fall en OSB-skiva, vet inte om det andra var blandat med gips också.
Samtidigt vill jag skriva i förbannad-tråden, det där hade kunnat fara av på motorvägen och då hade jag garanterat inte lett.