Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kollade runt lite på vad det är i pommeskrydda, de flesta verkar innehålla någon kombination av salt, socker, lök, rostad lök, paprika, selleri, vitlökspulver, dill, chili...
Hittade ingen som innehåller konstigheter alls.

Tja, då var det väl något av det hon var allergisk mot då, fast det hade bara visat sig vid användning av just pommeskryddan, och hon blev ju bevisligen bra av att dom slutade med den.

Nu är den kiosken tyvärr såld och omvandlad till Pizzeria så jag kan inte fråga heller...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Man är ju skyldig att ha såna allergilapparna och dom är ju väldigt ofta formulerade med tokiga syftningsfel. Oftast beror det väl på att författaren inte är helt van med det svenska språket.
Men det är inte lätt att hitta en helt bra formulering heller.
Själv har jag "Vid allergi fråga personal", och den är ju inte helt perfekt heller. Vill kunden missförstå så kan ju denne ta upp sin hösnuva eller allergi mot hundar.
Allergi mot tvåtaktsrök? :D

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
52792f499e8b24c550d61d6ac2c92a4f.jpg

Mekkväll med en riktig tjockhoj som fått sig en rejäl service och uppgraderingar.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kollade runt lite på vad det är i pommeskrydda, de flesta verkar innehålla någon kombination av salt, socker, lök, rostad lök, paprika, selleri, vitlökspulver, dill, chili...
Hittade ingen som innehåller konstigheter alls.
Aha, selleri är väldigt allergent för vissa.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Pemikaan är den enda hundmat jag skulle kunna äta , säljs endast som hundmat i Sverige

Elitsoldatens favokrubben kräver tillväjning så dålig nödproviant , energität och soldaterna skiter inget så minimala spår

Från det ena till det andra

Jag är 50 om nått år , men ser ung ut.

Jag har alltid problem med småbrudar p.g.a detta

På gymmet är det en bipolär 9 klassare som är kär i mig med en personlighet,en vill döda mig,en hatar mig,en låtsats inte se mig,en tror jag förföljer henne o så vidare.

Hon har skällt ut hennes polare som börjat ragga på mig för att en personlighet övertygat dom att hon hatar mig veckan innan

Kaoz :hihi

För några år sen var hennes farsa på gymmet o spana varför hon var så engagerad , han hälsa på mig , han såg ut som att han ville bli av med henne.
Såg han aldrig mer sen..

Jag förstod han :rofl

Nån som har en båt på östkusten i höjd med landsortdjupet? , finns inget annat göra nu

:hihi

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Pemikaan är den enda hundmat jag skulle kunna äta , säljs endast som hundmat i Sverige

Elitsoldatens favokrubben kräver tillväjning så dålig nödproviant , energität och soldaterna skiter inget så minimala spår

På gymmet är det en bipolär 9 klassare som är kär i mig med en personlighet,en vill döda mig,en hatar mig,en låtsats inte se mig,en tror jag förföljer henne o så vidare.

Hon har skällt ut hennes polare som börjat ragga på mig för att en personlighet övertygat dom att hon hatar mig veckan innan

För några år sen var hennes farsa på gymmet o spana varför hon var så engagerad , han hälsa på mig , han såg ut som att han ville bli av med henne.
Såg han aldrig mer sen..

Nån som har en båt på östkusten i höjd med landsortdjupet? , finns inget annat göra nu

Nån dag vill jag testa att röka det du röker…
:rofl

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Såg han aldrig mer sen..

King! Inga gymnasiebrudar längre nu är vi i grundskolan. Gott.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag vet en som samlade all reklam han fick tills någon skickade ett svarskuvert, då fick det företage ett välfyllt svarskuvert tillbaka.

Han skickade även tillbaka alla telefonkataloger man fick ett tag (Lokala Delen, Lokala Katalogen, Din lokala telefonkatalog OSV) ofrankerade till avsändaren så att dom fick lösa ut dom från posten ibland skickade han med en liten hälsning om att telefonnummer fanns på Internet, eller att han redan hade en telefonkatalog.

Jag ÖNSKAR att jag hade orken att vara så grinig.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jag vet en som samlade all reklam han fick tills någon skickade ett svarskuvert, då fick det företage ett välfyllt svarskuvert tillbaka.

Han skickade även tillbaka alla telefonkataloger man fick ett tag (Lokala Delen, Lokala Katalogen, Din lokala telefonkatalog OSV) ofrankerade till avsändaren så att dom fick lösa ut dom från posten ibland skickade han med en liten hälsning om att telefonnummer fanns på Internet, eller att han redan hade en telefonkatalog.

Jag ÖNSKAR att jag hade orken att vara så grinig.
Det är inte att vara grinig på något sätt, det är ett statement att skicka inte eran skit till min brevlåda för jag vet var eran bor?

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Night Rod. kawa 450
Så gjorde jag med ett tag. Fick jag reklam med ett svarskuvär så stoppade jag in nån annan reklam och skicka iväg. Orkade bara göra så några gånger. Hade varit fint om fler gjorde så?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Grejen med reklam är att det fungerar.
Oroväckande väl.

Ja, annars skulle det inte vara en miljardindustri, men jag känner ändå att jag inte påverkas så mycket, jag köper dom saker/märken jag alltid har varit nöjd med, jag "influeras" inte så mycket av folk som får betalt för att visa upp saker, och reklam i brevlådan får jag ju inte.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati