Vad fick dig att le idag?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Poliseskort från jobbet.. typ ;)

Dom stänger av Efuran när någon omotiverat högavlönad person ska färdas där som vi vet och idag kom ett blåbär o gjorde sig redo att ställa sig ivägen. Bilen framför mig tyckte det var läge att tvärbromsa i höjd med snutten så det höll på att börja bra med mig bakom som fick lära mig att accelerera på påfarter... Nåväl jag var näst sist att bli påsläppt på motorvägen och sen såg jag i backspegeln att blåljuset ställde sig ivägen. Några km senare var vi inte många på 3-4 filer och passera kö efter kö längs påfarterna :hihi

Hade kanske varit ännu roligare om det där fakk u snövädret dom hotat med hunnit komma men jag var rätt nöjd ändå :nicka

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fick skattebeskedet idag. Det fick mig att le. Iaf så länge jag inte tänker på hur mycket staten stjäl.
Men för omväxlings skull har jag inte 20000 i restskatt, utan 30000 i återbäring att se fram emot. :yoparty

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Här står det "är du allergisk mot något, säg till" Jag är allergisk mot katter, men vågar inte säga till.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Den textade lappen på pizzerian jag besöker ibland här:
"Fråga oss om du är allergisk mot några av våra ingredienser i pizzorna"

Man är ju skyldig att ha såna allergilapparna och dom är ju väldigt ofta formulerade med tokiga syftningsfel. Oftast beror det väl på att författaren inte är helt van med det svenska språket.
Men det är inte lätt att hitta en helt bra formulering heller.
Själv har jag "Vid allergi fråga personal", och den är ju inte helt perfekt heller. Vill kunden missförstå så kan ju denne ta upp sin hösnuva eller allergi mot hundar.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
O för att följa upp med ytterligare en mungipevidgande skylt, utanför en liten livsmedelsbutik i en by nära mina föräldrar:
"Äkta grekisk vitlökskorv. Med och utan + vitlök"

(den greken sålde folköl till minderåriga - ähum..*host, host* - och hade öppet även på julafton)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har sett "Vid mat-allergier, rådgör med våran personal" på något lunchställe.

På en favorit hamburger restaurang var dom tvungen att sluta med Pommes frites kryddan (den där gula ni vet) då en ur personalen var så allergisk att hon inte kunde vara i lokalen ens.

Tydlige jäkligt elaka saker i den, men god är den, vad det nu än är...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har sett "Vid mat-allergier, rådgör med våran personal" på något lunchställe.

På en favorit hamburger restaurang var dom tvungen att sluta med Pommes frites kryddan (den där gula ni vet) då en ur personalen var så allergisk att hon inte kunde vara i lokalen ens.

Jag kan ju tycka att man inte ska jobba i ett kök om man har sådan allergi.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag kan ju tycka att man inte ska jobba i ett kök om man har sådan allergi.

Hon visste inte det innan dom började sälja hamburgare i föräldrarnas Kiosk, och dom hade pommeskrydda rätt länge innan det uppdagades, allergin blev värre och värre med tiden.

Hade det inte varit föräldrarnas Kiosk så hade hon kanske slutat istället.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Här står det "är du allergisk mot något, säg till" Jag är allergisk mot katter, men vågar inte säga till.
Undrar hur de hanterar någon som är allergisk. Kanske blir man bara ombedd att lämna stället, som Sara i den här konversationen:

1678362934200.png

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Kollade runt lite på vad det är i pommeskrydda, de flesta verkar innehålla någon kombination av salt, socker, lök, rostad lök, paprika, selleri, vitlökspulver, dill, chili...
Hittade ingen som innehåller konstigheter alls.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC