Vad fick dig att le idag?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Påminner lite om när jag var i Forsmark på gymmet där efter jobbet. Då var det en rätt så stor kille där jämfört med mina ynka 176cm och 60kg. Och han grymtade och dunkade stången i golvet så det skramlade när han körde mark på 120kg. Jag skulle också köra mark så gick bara och väntade på att han skulle bli klar, så när han såg ut att vara klar frågade jag om jag kunde ta över och han såg lite fundersam ut när jag sa att han kunde lämna vikterna på. Och så värmde jag upp med 10 rep tyst som en ninja och knappt nuddade golvet mellan repsen. Sen hängde jag på några kg till och efter det var han tyst och höll sig på andra sidan gymmet ?

Inga stora vikter alls för erfarna gymmare men lite kul var det i alla fall. Var ganska stark i ryggen efter några år med trialcykling där man rycker i styret hela tiden när man hoppar runt på bakhjulet.
- O jag råkade ut för nästan motsatt situation på ett gym på Gästrikegatan i slutet av 80-talet. (Precis då Dimitri tog över o det blev Delta Gym)

Hade väl runt 150 som max i bänken, skulle köra just bänk men alla var upptagna, så jag valde att ställa mig bredvid en där en gubbe körde.
Eftersom han hade 50 kg på stången och såg ut att vara mer ölmagegubbe än gubbstark, väntade jag mig att han snart var klar.
Jag erbjöd mig att passa, men han avböjde artigt och lassade på 2x20 till.
Stark gube, tänkte jag o ställde mig ändå bakom stången för säkerhets skull.
Sen åkte det på ytterligare 2x20. Och sen även två 20:eek:r till.
Där och då smög jag förnedrad ut o körde hantelpressar istället.
Den gamle gubben var "Sotarn", o enligt "Dimman" så var hans gamla personbästa 180 kg.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
De ringde från IF idag och menade att jag borde försäkra alla saker hos dem och lovade 30% rabatt på de övriga fordonen. När jag svarade att det antagligen inte skulle hjälpa på motorcyklarna frågade hon "Kan det vara så att du har dem hos Svedea eller Bilsport&MC?".
Jag kunde inte låta bli att skratta när jag sa att det var en av varje.

De känner sina motståndare.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Försökte få min gamla cheva van genom besiktningen och fick ett tvåsidigt protokoll för första gången någonsin :3freak MEN! Det var enligt besiktningsmännen faktiskt inte det värsta de någonsin sett, de flesta felen var såna som hade med varandra att göra typ elfel som påverkar flera olika grejer som alla blir separata prickar i protokollet. Och jag fick en månad på min att utföra efterkontroll innan körförbud inträder :banana Besiktningsmannen kommentar på den givna månaden: "Hinner du det så betalar jag fan för efterkontrollen" :rofl

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Försökte få min gamla cheva van genom besiktningen och fick ett tvåsidigt protokoll för första gången någonsin :3freak MEN! Det var enligt besiktningsmännen faktiskt inte det värsta de någonsin sett, de flesta felen var såna som hade med varandra att göra typ elfel som påverkar flera olika grejer som alla blir separata prickar i protokollet. Och jag fick en månad på min att utföra efterkontroll innan körförbud inträder :banana Besiktningsmannen kommentar på den givna månaden: "Hinner du det så betalar jag fan för efterkontrollen" :rofl

På den gamla analoga tiden fick jag en tvåa på ett framhjullager på en SAAB.
Det var strax före lunch så jag frågade "Om jag fixar det och kommer tillbaka i dag så stryker du den va?" (vilket dom brukade göra med småanmärkningar)

Dom körde antagligen in protokollen i slutet på dagen.

Han skrattade och sa "hinner du det" varpå jag sa "Jag har en kompis som jobbar på saab, han fixar det på lunchen"

Sedan åkte jag till min kompis på saab, tiggde mig en ny mutter och saxpinne till drivknuten och bytte bara den, slaskade på massor med blått fett runt omkring och åkte tillbaka och visade upp den blanka nya muttern och saxpinnen.

Jag hade aldrig någonsin mer anmärkning på det hjullagret, och jag hade kvar den bilen i en massa år.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
De ringde från IF idag och menade att jag borde försäkra alla saker hos dem och lovade 30% rabatt på de övriga fordonen. När jag svarade att det antagligen inte skulle hjälpa på motorcyklarna frågade hon "Kan det vara så att du har dem hos Svedea eller Bilsport&MC?".
Jag kunde inte låta bli att skratta när jag sa att det var en av varje.

De känner sina motståndare.
Men har man läst lite på detta forum så har de flesta som varit nöjda med skaderegleringen använt Svedea eller Bilsport utan Mc. :fakta
Så de skadebenägna verkar använda de försäkringsbolag som inte försäkrar den motorcykeltyp jag kört skadefritt i över 20 år! :tungan

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Att jag fått ordning på min kamin!
Allt verkar lira. Tilluften, tätningen av glas och lucka. Hur det brinner, minskad vedåtgång, i princip noll sot på glasen, antal sprängda glas = 0, nu bra temp i brännkammare och därtill gör ventilationen att värmen kommer ut i hela bostaden. Nästa vinter blandar jag dessutom med bokved.

Grymt nöjd! (So far.)

Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Den bästa grunden för ett äktenskap är ömsesidigt missförstånd. – Oscar Wilde

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Viss glädje kändes inombords när frun reagerade på motorljudet från en Tuono som körde över klaffbron i Trollhättan.
Motionerade och när vi landade vid rödljuset där så kom en sådan med passagerare.

"Jag brukar inte säga det. För jag tycker ju att det bara är en jävla massa buller. Men den där, den där lät gött".

Räckte för att göra mig glad. Hon är inte alls överförtjust i motorljud och motorcyklar i synnerhet annars.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Viss glädje kändes inombords när frun reagerade på motorljudet från en Tuono som körde över klaffbron i Trollhättan.
Motionerade och när vi landade vid rödljuset där så kom en sådan med passagerare.

"Jag brukar inte säga det. För jag tycker ju att det bara är en jävla massa buller. Men den där, den där lät gött".

Räckte för att göra mig glad. Hon är inte alls överförtjust i motorljud och motorcyklar i synnerhet annars.
- Sånt där värmer, o det behövs inte mycket.
Min dam som inte är särskilt intresserad av motorcyklar brukar inte bry sig om vad det är för tvåhjulingar som landar i garaget, men hon sa faktiskt: "den är ju så snygg", om den nytvättade kolsvarta CBR:en :banana

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år