Vad fick dig att le idag?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tiken är uppfostrad placera sina droppar på gräs, inte asfalterade ytor. Så kommer vi på en trottoar idag, där det står en grön Ryde elsparkare parkerad mitt på trottoaren, Jag går vid sidan men tiken sätter ett bakben på varje sida om Ryde'n och gör vad den kan på grönt ! :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Inte idag, men det fick mig att le:

Häromdagen sprang jag på en BMW korvlådehoj någonting som skulle köra i terrängen och han stod upp och såg allvarlig ut, jag hade inte mage att tala om för honom att "spåret" hn körde används av 10 åringar på mammas cykel när dom ska gena till stranden, han såg så lycklig ut när han äntligen terrängkörde sin äventyrshoj....

Jag har till och med sett ungar på sparkcykel köra det spåret

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka

Häromdagen sprang jag på en BMW korvlådehoj någonting som skulle köra i terrängen och han stod upp och såg allvarlig ut, jag hade inte mage att tala om för honom att "spåret" hn körde används av 10 åringar på mammas cykel när dom ska gena till stranden, han såg så lycklig ut när han äntligen terrängkörde sin äventyrshoj....

Haha , men man måste stå på dessa för o se marken framför det neongulakåpglaset

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
En före detta kollega från Livgardets beridna högvakt påstår att hästar har fotografiskt minne, och störs av skillnader. De kan vara hur trygga som helst med att skritta runt lite var som helst, men om man introducerar en skillnad som inte fanns där sist de såg platsen så får de panik. Inte nödvändigtvis på grund av rörelse eller ljud, utan enbart på grund av att "Jag har varit här förut och nu ser det annorlunda ut, hjälp!!". Någon som kan hästar och kan dementera eller bekräfta? :va
Hört något liknande från en kille som tränat hästar större delen av sitt liv. De kunde ha gått samma sträcka flera år utan problem, men när någon längs sträckan byter postlåda så får hästarna spel.

På en bil jag hade för några år sedan:
Det var snö och jag hade inga vinterdäck. Hittade en billig uppsättning med rätt bultmönster. Tänkte inte på att dom var en tum mindre dimension, och efter montering ville inte framdäcken snurra. "Det slits väl till" tänkte jag och körde iväg. Skrapade rejält någon mil, sedan hade lite rost skavts bort från fälgarna så dom gick fritt.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Stigen är väl enklare att klara på en 15 kg cykel än en 250 kg Bumse ?
Eller vad säger du ?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Stigen är väl enklare att klara på en 15 kg cykel än en 250 kg Bumse ?
Eller vad säger du ?

Jo, förvisso, men den är ca 100m lång mellan två cykelbanor, det kändes inte så jäkla äventyr ändå, jag kan ta bild nästa gång jag går där, stigen är inte sämre än att man kan köra den med småbilar eller husbilar (har sett båda delarna)

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Var ute o gick med vovven i morse o passerade en tomt där det bankade o svor. Blev ju nyfiken o tittade in bakom häcken.

Där står en ganska ny modell av Toyota uppställd på pallbockar o en lätt iriterad herre svor över det japanska högkvalitativa bygget brist på kvallite.

Frågade lite ursäktande vad kan felet vara?
ALLT DENNA JÄVLA SKIT BIL ÄR DET SÄMTA SKROT JAG HAR ÄGT, allt går sönder.

Men det är ju en Toyota! Sa jag

Det är skit Toyota var bra en gång nu är det ren skit. Sa mannen.

Min spaning i dag baserad på en bil.IMG_20230707_202746.jpg

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Var ute o gick med vovven i morse o passerade en tomt där det bankade o svor. Blev ju nyfiken o tittade in bakom häcken.

Där står en ganska ny modell av Toyota uppställd på pallbockar o en lätt iriterad herre svor över det japanska högkvalitativa bygget brist på kvallite.

Min spaning i dag baserad på en bil.View attachment 486497
Företag startas av ingenjörer och när ingenjören går vidare tas företagen över av ekonomer !

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
20230708-161157.jpg

20230708-155836.jpg

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Min spaning i dag baserad på en bil.View attachment 486497
De har ju en hel del i programmet nu för tiden som är rebrandade Peugeot....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
I valet mellan Peugeot och Toyota så tar jag Toyota 100 gånger av 100

Jag har aldrig sett en Toyota körandes omkring med påtejpade batteri cykkel-lysen för att elsystemet har havererat...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
"Att vara kvinna är spännande. Man vet aldrig vilket humör man kommer ha om en stund och hur länge."

Uppspelat av min fru från en podd.

Jag tänker...
Att bo med en kvinna kan vara skräckinjagande. Man vet aldrig vilket humör hon kommer ha om en stund och hur länge.

Hon är enligt egen utsago inte normalt såhär som hon är just nu. Bara när hon ska ha, har eller har haft mens. (Dvs tre av fyra veckor. Vad är då att betrakta som normalläge?)

Om ni inte hör nåt från mig innan måndag. Be för min själ.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
"Att vara kvinna är spännande. Man vet aldrig vilket humör man kommer ha om en stund och hur länge."

Uppspelat av min fru från en podd.

Jag tänker...
Att bo med en kvinna kan vara skräckinjagande. Man vet aldrig vilket humör hon kommer ha om en stund och hur länge.

Hon är enligt egen utsago inte normalt såhär som hon är just nu. Bara när hon ska ha, har eller har haft mens. (Dvs tre av fyra veckor. Vad är då att betrakta som normalläge?)

Om ni inte hör nåt från mig innan måndag. Be för min själ.
Det finns nog ingenting att le över med kvinnor. :/

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...