Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
"Att vara kvinna är spännande. Man vet aldrig vilket humör man kommer ha om en stund och hur länge."

Uppspelat av min fru från en podd.

En Lesbisk stå up komiker gjorde en hel bit om hur underbara och fantastiska kvinnor är jämfört med män, hur bra sexet var osv och avslutade med "så länge man inte bor med dom, jag delar hellre lägenhet med tre män än med en kvinna"

Hon fortsatte med att beskriva hur optimalt det var som lesbisk kvinna att dela lägenhet med en bög (vilket hon gjorde), "då är det åtminstonde en person i hushållet som är mentalt stabil över månaden och inte accepterar en massa skit i hopp om att få ligga"

Hon menade att bo med en bög hade gjort henne till en bättre männsika, för när hon kom hem och berättade för sin roomie hur hemskt hon hade blivit bemött både på affären och av baristan på starbucks så sa han "Du är inne i din bitch-week nu, med största sannorlikhet så är det du som är problemet"... Hon erkände att han nästan alltid hade rätt.

"Women, cant live without them, cant fucking live with them either!"

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Skål SportHoj.
20230709-205739.jpg

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Undrar vilken typ av fordon som är överrepresenterade?
Närheten till 257'an "Bulten" gör det svårt att analysera.

Hastighetskameran in mot Vårsta från Tumba var en av de kameror som fångade flest fartsyndare i hela landet.
DelaFacebookTwitterEmailCopy LinkReddit
Hastighetskameran in mot Vårsta från Tumba är ett huvudbry för fartsyndare. I fjol registrerade fartkameran 799 personer som åkte för fort enligt statistik från Polisen som nyhetssajten Carup tagit del av. Det är en av de högsta i landet.

Även fartkameran mellan Rosenhill och Västerhaninge lyckades fånga 787 fartsyndare. Men de flesta håller hastigheten.

– För samtliga sträckor på de vägar som inte är i tunnlar har vi en mycket bra hastighetsefterlevnad – endast cirka fem procent kör fortare än gällande hastighetsgräns, säger Eva Lundberg, nationell samordnare för ATK-verksamhet på Trafikverket, till Carup.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
VW bussen o den Gammla V8,n. Känns bra i dessa slit o släng tider?

Du menar den taksänkta sönderkapade busskarossen och det gamla motorblocket fyllt med nya delar?

Jag har inget emot att man sågar sönder folkabussar, så ovanliga är dom ju inte, men något "bevarande" är det ju inte

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Undrar vilken typ av fordon som är överrepresenterade?
Närheten till 257'an "Bulten" gör det svårt att analysera.

Den sitter ju precis efter en korsning i slutet på en kraftig nedförsbacke. Åker där ofta då jag bor i Tumba, sommarstuga i Sorunda och besöker Gotland frekvent. Inte konstigt den tar många, det blir 50 precis i början av backen, sedan är det lätt att rulla vidare och sedan kolla om det kommer någon nere från badet i korsningen och missa kameran.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Du menar den taksänkta sönderkapade busskarossen och det gamla motorblocket fyllt med nya delar?

Jag har inget emot att man sågar sönder folkabussar, så ovanliga är dom ju inte, men något "bevarande" är det ju inte
"Återanvänt", är kanske ett bättre ordval.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R

Då ser du att vi bägge tycker att det är kul med bevarande av gammla saker?.

Raderad medlem 51742

Guest
Filmindustrin kan pusta ut. Deras jobb är inte hotade av AI imorgon… men kanske i övermorgon.

Lite oklart vilken genre man skall placera denna i. Oavsiktlig skräckkomedi kanske?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Rodney Dangerfield:
"in my neighbourhood i get no respect..no respect at all.
I bought some rat poison. The store girl asked me: "Shall i wrap it up or are you gonna eat it here?"

"I know i´m ugly. I stuck my head out the window...got arrested for mooning"

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...