Jo jag förstår att det kan finnas en charm, precis som att det finns folk som är torsk på Citroën, HD, Folkvagn o.s.v. men jag har lätt svårt för skräp.. och det är mitt kymmer
Arbetat 10-15 år med två Ducatipiloter som kört endurance, importerat rätt objekt från Italien, skruvat sönder till sönder med dom där och gör det bra samt steker mig i flesta fall när det kommer till kritan MEN "bra" hojar har det kanske aldrig varit
Bästa repan i minnet har jag när vi bomba ute i Roslagen varav den ena Mr Ducati byggd som en oxe vräkte ut sig i slänt/dike. Stark som sagt så han släppte aldrig hojen till den trippelsaltomortal avåkningen var ämnad för, jag hade bokstavligen tappat armarna och pungen. Där stod/satt han upp ute bland grönsakerna, tjopp/tjopp/tjopp lät det väl uppe på väggrenen och försök till take off. Efter letande hade vi fått fram en planka o sten som han kunde banka tillbaka magnesiumfälgen till den grad att den inte längre tog i svingen. Sen kunde han åtminstone vingla hem för egen maskin på åbäket. Minns inte om det var exemplaret som han strippa ramen ren o lämna in för omlack till koppar. Tanken var ju god men lackeraren färgblind eller bränd av lösningsmedel och leverera en grisrosa ram. Istället för att beordra gör om gör rätt återställdes skrotet och grisrosa fick den förbli