Livet som IT-mupp.
Låter som BMWs fyror som satt i bla e30 i slutet av 80-talet. 318 och 320 hade dessa, minns ej motorbeteckningen... De skulle ha intervall på kamremmen vid säg 8000 mil (ganska kort med dagens mått), men fick ändra till 4000 pga ett designfel. Det var någon vinkel som var för tvär har jag för mig, så remmen slets hårt.När jag jobbade på Ford på 1700-talet så köpte jag en ny Escort och på 1,6-litersmotorn skulle remmen bytas var 4000:e mil.
När jag kört 1000 mil lyfte jag av kåpan för att kolla slacket och remmen gick nästan att lyfta av för hand, orolig tomgång var symptomen.
Scary.....
M40. (316/318, 320 hade sexa)Låter som BMWs fyror som satt i bla e30 i slutet av 80-talet. 318 och 320 hade dessa, minns ej motorbeteckningen... De skulle ha intervall på kamremmen vid säg 8000 mil (ganska kort med dagens mått), men fick ändra till 4000 pga ett designfel. Det var någon vinkel som var för tvär har jag för mig, så remmen slets hårt.
Jag hade dock en 318 med konverterad topp, med kedja. Hade byggts om helt av Motornord. Ångrar att jag sålde den bilen.
Snigel var nytt för mig. Andningshjälp, respirator har jag hört, men snigel var det första gången jag sett/hört.M40. (316/318, 320 hade sexa)
Men problemen var nog överdrivna bara man sköter rembyten, hade en M40B16 som jag körde 1.3kg ladd i, i ungdomen. (Ventilerna tätade dåligt vid 1.5) Gick rätt bra i en liten e30.
318iS med M42 hade kedja. Och dubbla kammar. Bra motor, men lite trött utan snigel.
I amerikatt kallar de det snail, vilket på svenska borde vara snäcka istället.Snigel var nytt för mig. Andningshjälp, respirator har jag hört, men snigel var det första gången jag sett/hört.
Ja, snäcka har ju hus och snigel inte. Om jag kommer ihåg biologin rätt.I amerikatt kallar de det snail, vilket på svenska borde vara snäcka istället.
En kollega i kylbranschen har sett det i verkligheten. Efter service på "vär" kylanläggning i en butik blev han ombedd ta en titt på en "Plugg-In" disk från ett annat företag.
Jag var hos en kund och IT-fipplade, fick hålla till i konferensrummet. Tyckte att det drog från AC'n hela tiden, kollade och den stod på 19C, under den så var det ett el-element som var inställt på 22C och påslaget.En kollega i kylbranschen har sett det i verkligheten. Efter service på "vär" kylanläggning i en butik blev han ombedd ta en titt på en "Plugg-In" disk från ett annat företag.
Disken (av väggdisktyp = "bokhylla" ) användes för att sälja gravad och rökt lax med mera.
Han konstaterade att det verkade varmt i disken, går runt och hittar sladden med väggkontakt prydligt fasttejpad i transport / leveransläge på baksidan.
Kyldisken var inte ansluten till 230 VAC vägguttag. Bara ställd på plats i butiken.
Tilläggas bör nog att den för 1499:- ändå är mer prisvärd än det totala skitet som är på hyllan under, skulle påstå att den nedre spegeln är husvagnsvärldens mest enhälligt bespottade produkt.Helt rimlig prisskillnad? Valde en för 125 med widevinkel:
Tilläggas bör nog att den för 1499:- ändå är mer prisvärd än det totala skitet som är på hyllan under, skulle påstå att den nedre spegeln är husvagnsvärldens mest enhälligt bespottade produkt.
Påminner om när jag borrade hål och skruvade fast en backspegel på min Volvo 142 långt fram på vänster framskärm. För se bilar i döda vinkeln på vänster sida.Jag jobbade ett litet tag på en firma som sålde husvagnar och sedan hade jag husvagn i många år, jag kan med bestämdhet säga att alla typer av husvagnsspeglar jag har sett (i modern tid) är skit, det är antingen billig skit eller dyr skit.
Därför körde jag omkring med den billigaste skiten som fanns (fick dom gratis av en som trodde att den dyra skiten var bättre)
Enda undantaget är vår gamla grannes husvagnsspeglar som borrades fast med tre fästen i varje framskärm, men få är villiga att göra det ingerppet i sina bilar....
Han hade dom på sin Volvo 145, monterades av Volvo när bilen köptes ny.
Jag har kört med äldre skärmspeglar och när de gick sönder köpte jag de på bilden /(de kostade då ca 1200 på BIltema) och jag kan intyga (tillsammans med de flesta husvagnsägare jag hört har dessa) att de funkar ypperligt bra. Ser lika bra i dem som i bilens originalspeglar vad gäller frånvaro av vibrationer osv, så att det är skitspeglar håller jag inte med en sekund om. Kört med de billigare någon gång och då är allt ett vibrerande intermezzo i backspegeln, så de speglarna är som du skriver skit. Jag vidhåller att speglarna för 1499 på bilden är mycket mer prisvärda än de för 99, iaf om du ska köra hyfsat återkommande med husvagn.Jag jobbade ett litet tag på en firma som sålde husvagnar och sedan hade jag husvagn i många år, jag kan med bestämdhet säga att alla typer av husvagnsspeglar jag har sett (i modern tid) är skit, det är antingen billig skit eller dyr skit.
Därför körde jag omkring med den billigaste skiten som fanns (fick dom gratis av en som trodde att den dyra skiten var bättre)
Enda undantaget är vår gamla grannes husvagnsspeglar som borrades fast med tre fästen i varje framskärm, men få är villiga att göra det ingerppet i sina bilar....
Han hade dom på sin Volvo 145, monterades av Volvo när bilen köptes ny.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |