Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
GRäsmatta var ju något som brittisk elit började ha för att skryta med hur mycket land och pengar de kunde skita bort. Dels behövdes ju utrymmet där man kunde oldat något vettigt, och dels behövdes en hel arme av folk för att hålla det bevattnat och välklippt innan det fanns maskiner. Så därför har alla gräsmattor nu.
Fattigt folk hade grusplan istället.

Jag har både och, men gräset växer helst på grusplanen och i gräsmattan växer det bara mossa.

Jag börjar luta åt min kompis (som var fastghetsskötare) förslag, asfaltera hela skiten, rolla allt utom parkeringen grönt.
Bättringsmåla det gröna en gång om året om det behövs

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Det som fick mig att le idag var den nya tjejen i receptionen på gymmet som stressad sprang in på kontoret och slog igång ljudanläggningen och sedan lika stressad sprang ut därifrån.
Visade sig att det var häst-jazz som låg på tallriken, skön reaktion från motionärerna blev det :hihi

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

Dryga böter för krogfärd på elsparkcykel

SÖDERTÄLJE Mannen kom körande på elsparkcykel utanför en centralt belägen krog.
När han fick blåsa gav alkometern kraftigt utslag.

En kväll i mitten av juni i år kontrollerade en polispatrull en man som kommit åkande på elsparkcykel till krogen Lovis kök och bar på Lovisinsgatan. Mannen, som är i 45-årsåldern, visade sig ha ungefär 0,7 promille alkohol i utandningsluften, motsvarande ungefär 1,4 promille i blodet.
Vid en testkörning kom polisen upp i drygt 50 kilometer i timmen med elsparkcykeln. Mannen åtalades därför för både olovlig körning och grovt rattfylleri eftersom åklagaren menade att elsparkcykeln var att jämföra med en motorcykel.
Mannen berättade att han haft cykeln i flera år och aldrig funderat på om det skulle krävas tillstånd eller körkort för att köra den. Han berättade också att han varit på väg hem från krogen Templet när några kompisar dök upp drog med honom vidare, och att han körde elsparkcykeln eftersom han inte ville lämna den. Sträckan han körde är ungefär 200 meter lång.
Rätten gick delvis på åklagarens linje. Mannen döms för olovlig körning, men rattfylleriet räknas inte som grovt eftersom rätten menar att fordonet snarare bör räknas som en moped än som en motorcykel.
Påföljden blir 100 dagsböter på 250 kronor styck, totalt alltså 25 000 kronor.

Aldrig fundera på om det är tillåtet eller lämpligt? Det kan kosta 25 000 kronor! :hihi

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no

Dryga böter för krogfärd på elsparkcykel

SÖDERTÄLJE Mannen kom körande på elsparkcykel utanför en centralt belägen krog.
När han fick blåsa gav alkometern kraftigt utslag.

En kväll i mitten av juni i år kontrollerade en polispatrull en man som kommit åkande på elsparkcykel till krogen Lovis kök och bar på Lovisinsgatan. Mannen, som är i 45-årsåldern, visade sig ha ungefär 0,7 promille alkohol i utandningsluften, motsvarande ungefär 1,4 promille i blodet.
Vid en testkörning kom polisen upp i drygt 50 kilometer i timmen med elsparkcykeln. Mannen åtalades därför för både olovlig körning och grovt rattfylleri eftersom åklagaren menade att elsparkcykeln var att jämföra med en motorcykel.
Mannen berättade att han haft cykeln i flera år och aldrig funderat på om det skulle krävas tillstånd eller körkort för att köra den. Han berättade också att han varit på väg hem från krogen Templet när några kompisar dök upp drog med honom vidare, och att han körde elsparkcykeln eftersom han inte ville lämna den. Sträckan han körde är ungefär 200 meter lång.
Rätten gick delvis på åklagarens linje. Mannen döms för olovlig körning, men rattfylleriet räknas inte som grovt eftersom rätten menar att fordonet snarare bör räknas som en moped än som en motorcykel.
Påföljden blir 100 dagsböter på 250 kronor styck, totalt alltså 25 000 kronor.

Aldrig fundera på om det är tillåtet eller lämpligt? Det kan kosta 25 000 kronor! :hihi
Jag går hellre och kommer sist än att komma först på en ghejplanka!

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag går hellre och kommer sist än att komma först på en ghejplanka!

:tummenupp

Under 2022 skadades 3 334 personer och 4 personer dog i olyckor med elsparkcykel inblandad. Det är en ökning av antalet skadade med 35 procent jämfört med året innan.

Tragikvärkets åtgärd kommer naturligtvis snart innebära förslag på sänkt hastighet! :tungan

Att informera eller på annat vis försöka få trafikanter att ta ansvar och visa hänsyn ingår inte! :gnissla
Noll Vision. :banana

Men tack vare detta fordon har vi fått ett nytt ord, Asfalttatuering! :tummenupp
Ett annat nyord jag sett som fick mig att le är Byteskit.
Undrar om det är en variant av Kinaskit:hihi

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
:tummenupp

Under 2022 skadades 3 334 personer och 4 personer dog i olyckor med elsparkcykel inblandad. Det är en ökning av antalet skadade med 35 procent jämfört med året innan.

Tragikvärkets åtgärd kommer naturligtvis snart innebära förslag på sänkt hastighet! :tungan

Att informera eller på annat vis försöka få trafikanter att ta ansvar och visa hänsyn ingår inte! :gnissla
Noll Vision. :banana

Men tack vare detta fordon har vi fått ett nytt ord, Asfalttatuering! :tummenupp
Ett annat nyord jag sett som fick mig att le är Byteskit.
Undrar om det är en variant av Kinaskit:hihi
Nä alla elsparkcyklar som går över 20km skall ha en registreringsskylt o trafikförsäkring, så ser förslaget som väntas klubbas igenom ut.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nä alla elsparkcyklar som går över 20km skall ha en registreringsskylt o trafikförsäkring, så ser förslaget som väntas klubbas igenom ut.

Absolut på tiden, vad blir åldersgränsen?

Häromveckan blev väl två småtjejer överkörda av en bil när dom var ute och vinglade elsparkcykel... funkar bra att inte ha några regler alls tydligen

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
JetteBra! Hur många med nyanskaffad asfalttatuering på akuten kommer att cyklat omkull i framtiden? :crash
Tur att vi har en så bra tragikövervakning med alla Tragikövervakningskameror! :tummenupp:tungan

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A

Var väl modigt att kalla den där wife.

Screenshot-20230910-113737-Chrome.jpg

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år