Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag blev erbjuden T-röd av en gubbe i min ungdom. Han påstod att han druckit det i 30 år och att han inte tagit skada av det. Eftersom jag inte tyckte det såg ut att stämma fick han dricka själv.

Jag jobbade med en snubbe som hade druckit t-röd av och till hela sitt liv, det var absolut inget fel på hans hälsa, förutom att han var alkis och trillade dit igen med jämna mellanrum.

Jag tror T-röds skadlighet är kraftigt överdriven, dom är ofta vrak redan innan dom börjar dricka skiten.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Jo bildas ju ibland i kroppen o luktar fan.

Finns i vissa tdojor också , därför ser vissa alkisar så så jävla torra o röda ut , inte bara vanligt boz.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Beror inte acetonlukten på att dom ofta utvecklar diabetes som dom dessutom missköter?
Kroppen bildar aceton i liten mängd naturligt vid nedbrytning av fett, men i extrema fall typ obehandlad diabetes och/eller svält så kan acetonproduktionen bli såpass hög att utsöndringarna kan anas via andedräkt och svett:
Så det kan även handla om generellt dålig kosthållning.

I vissa fall (troligtvis inget som är applicerbart på alkisarna som klunkar T-röd) kan man väl även medvetet använda ketos-tillståndet som bantningsmetod, om man medvetet svälter kroppen och inte konsumerar tillräckligt mycket kolhydrater så inducerar man ketos varvid kroppen börjar tvångsbränna fett vilket leder till att man producerar onormala mängder aceton vilket kan kännas på svettlukt och andedräkt. Har hört lumparhistorier om folk som börjat lukta skumt efter ett par dagar i fält med mycket fysisk ansträngning och begränsat med käk.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Kommit in i ett stim såhär i slutet på veckan
  • var inne på en billjudsfirma (bil- inte bi-) för att få hjälp med isolermatta till Apan - gick därifrån med en rejält tilltagen spillbit - "ta den, den blev över häromdagen"
  • var hos en epoxitillverkare i trakten idag - siste man (ägaren) höll på att låsa för att gå hem, öppnade, langade över fem penslar "kom förbi när du skall ha epoxi så kan du betala dessa"
  • fick hjälp av en Sporthojare med lite andra viktiga prylar
Ute bland alla stökiga människor så finns det riktiga änglar!! :hjarta :hjarta

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Kurvig, men lurig, vägsträcka.
Men väldans trevlig vägsträcka även om det ska regna imorgon. :tummenupp

Lyssnar någon. som jag gör, på en trevlig radiostation blir man påmind att det är dags för bonfire night. En trevlig sak i höstmörkret men inte amerikansk och inget som säljer skräp så den kommer aldrig till vårt land. ;)

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag har letat mc på Facebook Marketplace och fick notis om att det dykt upp ett nytt objekt under sökordet "Adventure".
Det stämmer säkert att en GSXR 1000 K3 kan bli ett äventyr.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Lyssnar någon. som jag gör, på en trevlig radiostation blir man påmind att det är dags för bonfire night. En trevlig sak i höstmörkret men inte amerikansk och inget som säljer skräp så den kommer aldrig till vårt land. ;)

Vi behöver inte fler importerade högtider, men jag skulle byta valfri amerikansk skithögtid mot att elda bonfire

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka