Vad fick dig att le idag?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
-Svårt att parkera med släp?
-Nä hurså..
Polish-20231119-210217053.jpg

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Idag vägde jag in under 83 vilket är lägst under 2000-talet.
Vid pil A slutade jag äta godis, snacks och alla sötsaker.
Vid pil B slutade jag äta grönsaker och frukt.
View attachment 492048

Carnivore FTW!
Hur ser maten ut en vanlig dag? När äter du, hur ofta och mer exakt vad?

Jag har kört med dygnsfasta och keto (just keto funkar, men det orkar man inte med konstant). Fastan är iofs bra för hälsan märker jag, men vikten är som vanligt.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hur ser maten ut en vanlig dag? När äter du, hur ofta och mer exakt vad?

Jag har kört med dygnsfasta och keto (just keto funkar, men det orkar man inte med konstant). Fastan är iofs bra för hälsan märker jag, men vikten är som vanligt.
Efter några veckor så slutade jag vara hungrig innan lunch så jag äter inte frukost om jag inte är på resande fot då jag alltid grundar med ägg-å-bacon eftersom jag inte vet hur det kommer se ut under dagen.
Så normalt blir det "naturligt" periodisk fasta mellan ca 19:00 och 12:00.

Lunch äter jag strax efter 12, efter ca 15 minuters promenad, och brukar oftast bestå av 250-300g kyckling, fläsk, högrevsgryta eller omelett på 3 ägg med tex chevre-ost. Ibland har jag lite arom-smör, någon bit ost eller 0-carb mayo till.
Sällan nötkött då jag tycker det blir så tråkigt mikrat.
Just idag jobbar jag hemma så då stekte jag lite oxfile (ca 300g) som jag tog fram igår.
Blev ca 150g kvar som jag nog har i en omelett med någon ost till middag.

Middag blir oftast, nu för tiden, något nötkött vid 18-19-tiden.
Entrecote, biff med kappa eller annan styckdel som är billig den veckan (föredrar entrecote). Ibland grillad kyckling (hel i AirFryern så har man lunch dag 2), ägg-å-bacon, fläskkarré, kycklinglever eller omelett nån gång i veckan.
Nöt oftast tillagat på elgrillen utomhus ibland med röken på för att variera lite.
Ibland, om jag är lat, entrecote tillagad direkt från fryst i AirFryern (12-15min 205gr).
Fläsk, kyckling oftast tillagat i AirFryern.
Tillbehör som vid lunch så lite aromsmör, 0-carb mayo eller ost.
Ibland lite ost senare på kvällen, ibland 0-carb bacon snacks.

Dricker bara vatten,
Ingen alkohol på 12 veckor nu.
Saknar det inte heller vilket kanske är det mest märkliga av allt? ?

Ser rätt torftigt ut så här när jag listar upp det! ?
Men än så länge känns det inte så faktiskt.

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Efter några veckor så slutade jag vara hungrig innan lunch så jag äter inte frukost om jag inte är på resande fot då jag alltid grundar med ägg-å-bacon eftersom jag inte vet hur det kommer se ut under dagen.
Så normalt blir det "naturligt" periodisk fasta mellan ca 19:00 och 12:00.

Lunch äter jag strax efter 12, efter ca 15 minuters promenad, och brukar oftast bestå av 250-300g kyckling, fläsk, högrevsgryta eller omelett på 3 ägg med tex chevre-ost. Ibland har jag lite arom-smör, någon bit ost eller 0-carb mayo till.
Sällan nötkött då jag tycker det blir så tråkigt mikrat.
Just idag jobbar jag hemma så då stekte jag lite oxfile (ca 300g) som jag tog fram igår.
Blev ca 150g kvar som jag nog har i en omelett med någon ost till middag.

Middag blir oftast, nu för tiden, något nötkött vid 18-19-tiden.
Entrecote, biff med kappa eller annan styckdel som är billig den veckan (föredrar entrecote). Ibland grillad kyckling (hel i AirFryern så har man lunch dag 2), ägg-å-bacon, fläskkarré, kycklinglever eller omelett nån gång i veckan.
Nöt oftast tillagat på elgrillen utomhus ibland med röken på för att variera lite.
Ibland, om jag är lat, entrecote tillagad direkt från fryst i AirFryern (12-15min 205gr).
Fläsk, kyckling oftast tillagat i AirFryern.
Tillbehör som vid lunch så lite aromsmör, 0-carb mayo eller ost.
Ibland lite ost senare på kvällen, ibland 0-carb bacon snacks.

Dricker bara vatten,
Ingen alkohol på 12 veckor nu.
Saknar det inte heller vilket kanske är det mest märkliga av allt? ?

Ser rätt torftigt ut så här när jag listar upp det! ?
Men än så länge känns det inte så faktiskt.

Då är det i princip så som jag ätit när jag kört keto, fast det orkade jag inte med någon längre tid. Med skillnaden att det då blir en del grönt, fast bara sånt som växer ovan mark och inte innehåller massor av kolhydrater.

Spriten lade jag nästan helt av med får någon månad sedan efter att jag började med medicin för högt blodtryck och höga blodfetter (trycket i alla fall, var bra fram tills för ett par år sedan, men nu gått upp). Känner inget sug heller, så kanske resultat av medicinen? Dock påverkar det inte mående eller vikten alls vad jag kunnat se, så det krävas något mer drastiskt. 90 pannor och långt ifrån den matchvikt jag höll förr (då runt 75kg senig och stark).

Kanske testa och se...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Då är det i princip så som jag ätit när jag kört keto, fast det orkade jag inte med någon längre tid. Med skillnaden att det då blir en del grönt, fast bara sånt som växer ovan mark och inte innehåller massor av kolhydrater.

Spriten lade jag nästan helt av med får någon månad sedan efter att jag började med medicin för högt blodtryck och höga blodfetter (trycket i alla fall, var bra fram tills för ett par år sedan, men nu gått upp). Känner inget sug heller, så kanske resultat av medicinen? Dock påverkar det inte mående eller vikten alls vad jag kunnat se, så det krävas något mer drastiskt. 90 pannor och långt ifrån den matchvikt jag höll förr (då runt 75kg senig och stark).

Kanske testa och se...
Jag har haft goda resultat med LCHF också.
Inte fullt så snabba och lite "sug" har jag alltid haft kvar vid LCHF.
Så skillnaden just denna gång, egentligen som sagt för att bota en allt sämre psoriasis, är att jag slutat helt med grönsaker och frukt.
Och då har resultaten kommit som på bilden.
Jag är ju bara en anekdot och det som funkar för mig behöver ju inte funka för andra.
Men orkar du hålla i strikt under 4-6 veckor så testa.
(Sedan kommer julen lägligt och räddar dig. ;) )
Känns det bra och du ser resultat så håll i, känns det skit så gå tillbaks.

Mattips finns så det räcker och blir över på youtube om det känns monotont. :)

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Testa:

Morgon/Dagtid och inför dagsverke :

Ok att köra sockerdrift med kaffe och kolhydrater(som gröt/socker) med måtta men tona ned det frammåt dagen frammåt hemgång

Bra bränsle under dagen

Kväll

Lev på t.ex stekta lövbiffar/köttfärs/nötbitar stekta i lite smör och skippa potatis/pasta/ris nästan helt (eller inget) ,ersätt med champinjoner/brocolli för bukfylla inför kvällen.

Kvällsnacks , t.ex en paprika fylld med tubost

End of day and repeat

Hälsovärden blir 100%

Teknisk funktion

Kroppen går i kolhydratdrift under dagen med låga fett/proteintillskott för att få en en fet proteindos inför nattvilan och den används för....attt laga o bygga kroppen inför nattvilan.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Köpte ett par schyssta arbetsbyxor i somras och helnöjd med dom, tills i lördags. Skrota runt lite hemmavid och sedan ute o leta vedklyv i affärerna utan framgång men blev en del promenerande förstås.

-Ajaj, fått något skavsår i knävecket känns det som
-Av vadå?
-Ingen aning, är väl något strul som är där o bråkar.

Timmar senare när vi kommer hem och jag byter till innebyxor.

-Vad har du gjort?
-Sa ju att det var strul.

Ser ut som ett brännmärke nedanför knävecket, synar byxorna in och utvändigt men kan inte finna något. Klurar iväg ett överarbetat mejl, dom var ändå inte gratis, till åf och tillverkaren. Följande måndag, igår fick jag mejl på förmiddan av åf som tacka för bra beskrivning och hänvisa mig till butiken där jag handlat men innan dess ringde tillverkaren upp.

Dom hade satt sig några stycken och synat mitt material, det kom fram till vilket jag poängterat var att förmodligen är det stretchmaterialet på byxan som hamnat mot och jag tror det är för att jag haft en del prylar i benfickan. Samtidigt tycker jag man ska kunna ha det på ett par arbetsbyxor.

-Vi har precis tagit fram en ny modell som utgår från den modellen, det som skiljer mest är att spikfickorna(som hon kalla något annat) är löstagbara.
-Ok
-Jag tänker att jag skickar ett par till dig så kan du testa dessa.
-Jaha, ja varför inte.
-Mm så tänker jag att vi skänker dom till dig.
-Oj, tack så mycket! Det var en fin återkoppling.

Fick ett bekräftelsemejl på modellen, en färg släpps vår/sommar -24 stod det så verkar nytt men svarta som jag har verkar kunna komma strax.

Listpris 1499kr+moms vilket i.a.f. är mer än jag slantat ursprungligen :tummenupp

20231118-221324.jpg

20231118-231233.jpg

20231120-214145.jpg

Polish-20231118-234224488.png

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Köpte ett par schyssta arbetsbyxor i somras och helnöjd med dom, tills i lördags. Skrota runt lite hemmavid och sedan ute o leta vedklyv i affärerna utan framgång men blev en del promenerande förstås.
...

Det där problemet finns på många byxor med fickor på sidan. Kronans m/59 och m/90 går inte att ha vad för skit i fickan som helst - det skaver och behöver man springa, så slänger det runt och slår mot benet (och man blir långsammare - fast aldrig så långsam som när en fältspade for fram och hamnade mellan benen mitt i språngmarsch - ick!!). Samma med flera arbetsbyxor jag har. Mycket skrot och tunga saker får ligga i bärsystem, bälteshållare od, av något slag.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Det där problemet finns på många byxor med fickor på sidan. Kronans m/59 och m/90 går inte att ha vad för skit i fickan som helst - det skaver och behöver man springa, så slänger det runt och slår mot benet (och man blir långsammare - fast aldrig så långsam som när en fältspade for fram och hamnade mellan benen mitt i språngmarsch - ick!!). Samma med flera arbetsbyxor jag har. Mycket skrot och tunga saker får ligga i bärsystem, bälteshållare od, av något slag.

Tyngre grejer o så kan man inte ha i benfickor.

Man kan använda benplattor o fästa mollefickor som magfickor o andra fickor för t.ex multiverktyg,kniv,lampor eller padda för navigering.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Benplattor.. jisses ;)

Har man väl sett någon gång men inte riktigt begripit till vad men alltid lär man sig något. Har faktiskt ett utrustningsbälte, eller vad det heter som ordinarie skärp nu men det är för att låsmekanismen är kung och god för 300 eller 500 kg.. minns inte riktigt men har sett ett test där den stod pall. Anyhur så är den vikten inte poängen utan klickjusteringen som är bra, inte flwaless men närapå.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Smart där bärgaren..

-Hej, min VWSeatPorsche har gått sönder igen och står längst fram i den där 15km långa kön på Essingeleden.
-Hej, ok vi skickat ut en komplett bil med domkraft så får vi se hur mycket vi kan byta direkt på plats.
-Skynda, många helljus i nacken vid det här laget.

Ungefär så tror jag det går till :nicka
20231121-055430.jpg

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Benplattor.. jisses ;)

Har man väl sett någon gång men inte riktigt begripit till vad men alltid lär man sig något. Har faktiskt ett utrustningsbälte, eller vad det heter som ordinarie skärp nu men det är för att låsmekanismen är kung och god för 300 eller 500 kg.. minns inte riktigt men har sett ett test där den stod pall. Anyhur så är den vikten inte poängen utan klickjusteringen som är bra, inte flwaless men närapå.

Grejer med löst bälte,benplattor med påmonterade mollefickor är att dom kan has me shorts,mjukisbrallor ovanpå regnställ - brallor kan väljas fritt.

Rosa onepiece i fluff så slipper du skav ,.mjukt o flüffigt

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

-Ajaj, fått något skavsår i knävecket känns det som
-Av vadå?
-Ingen aning, är väl något strul som är där o bråkar.

Timmar senare när vi kommer hem och jag byter till innebyxor.

-Vad har du gjort?
-Sa ju att det var strul.

Ser ut som ett brännmärke nedanför knävecket, synar byxorna in och utvändigt men kan inte finna något. Klurar iväg ett överarbetat mejl, dom var ändå inte gratis, till åf och tillverkaren. Följande måndag, igår fick jag mejl på förmiddan av åf som tacka för bra beskrivning och hänvisa mig till butiken där jag handlat men innan dess ringde tillverkaren upp.

Dom hade satt sig några stycken och synat mitt material, det kom fram till vilket jag poängterat var att förmodligen är det stretchmaterialet på byxan som hamnat mot och jag tror det är för att jag haft en del prylar i benfickan. Samtidigt tycker jag man ska kunna ha det på ett par arbetsbyxor.

-Vi har precis tagit fram en ny modell som utgår från den modellen, det som skiljer mest är att spikfickorna(som hon kalla något annat) är löstagbara.
-Ok
-Jag tänker att jag skickar ett par till dig så kan du testa dessa.
-Jaha, ja varför inte.
-Mm så tänker jag att vi skänker dom till dig.
-Oj, tack så mycket! Det var en fin återkoppling.

Fick ett bekräftelsemejl på modellen, en färg släpps vår/sommar -24 stod det så verkar nytt men svarta som jag har verkar kunna komma strax.

Listpris 1499kr+moms vilket i.a.f. är mer än jag slantat ursprungligen :tummenupp

20231118-221324.jpg

20231118-231233.jpg

20231120-214145.jpg

Polish-20231118-234224488.png
Ser ju ut som eksem.
Uppdatera när du får rätt på det.

Skabb?:skrämd

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...