Osäker på om jag skall skratta eller gråta. Jag tror jag väljer ett fånflin över att detta verkligen är en artikel...
Bakljus är en enkel men mycket bra säkerhetsdetalj, ändå är det många bilar som kör omkring med släckta ljus bakåt. För att köra säkert, och undvika onödiga utgifter i form av böter, får du här några tips om hur du gör för att alltid hålla dig (bilen) upplyst.
teknikensvarld.expressen.se
Jag väljer att sucka och skaka på huvudet....
Artikeln behövs, folk åker omkring utan baklysen hela tiden, ju modernare bil desto mindre belysning.
Speciellt många Elbilar verkar inte ha ström nog till belysning, man kanske kunde införa en lag på att dom måste bulta fast ett dieselelverk på skuffen som konstant driver belysningen?
Det har i några dagar här varit dåligt väder med snö och därpå snörök, jag går paralellt med en väldigt vältrafikerad väg, och i värsta snöröken har ungefär var femte bil inte på baklyset.
En fin dag är det betydligt fler som inte behöver lyset.
Men så kommer det en brölande volvo sladdandes mellan plogvallarna med dimbakljusen på.
När blev 18 åringarna mer ansvarstagande och förståndig än dom som har haft körkort i 40 år?