Vad fick dig att le idag?

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Men helvete.. :pil uppåt

Jag ska inte kör under något mer än en kvist i a.f..

-Går du upp med frukost & lunchpåsarna till höförrådet i valackhagen?
-Visst, lovar..
20231201-174555.jpg

Om fruntimmer fick bestämma skulle vi fortfarande käka småsten och bära vatten, rösta på Reinfeldt! ..eller någon annan som är skallig för den delen.
Dags för en flakare!

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Två vuxna kvinnor, ca 35 år, står och samtalar på en snöig skolgård. De är någon form av rastvakter. Bägge beklagar sig över kyla och väta såhär års. (Just idag var det straxt under nollan, lätt snöfall och snön hade konsistensen av sand på en strand.)

De har något som närmast kan beskrivas som en sovsäck med armar på överkroppen, mössa på huvudet och typ träningstajts på benen. Fötterna är skodda av gympapjuck med tunn sula. ??

Är huvudet dumt får kroppen lida...

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S

-Visst, lovar..
20231201-174555.jpg

Om fruntimmer fick bestämma skulle vi fortfarande käka småsten och bära vatten, rösta på Reinfeldt! ..eller någon annan som är skallig för den delen.
Skaffa en cykelhållare t kroken o häng påsarna på den. Själv körde jag 15 kg höbalar på Thules cykelhållare (den med "plattform")

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ingen dålig idé nån av er men jag kånkar hö för sällan, är det inte snöjävel går det fint att promenera med en trippel överfylld skottkärra.. bra balansövning om inte annat.

Pickis kunde dock vara kul men tveksamt att jag hittar någon, begmarknaden är väl ett skämt nuförtiden och privatleasing på säg 6-12 månader växer förmodligen inte på träd. Nuvarande burk kan jag byta lagom till jul om jag vill, visar sig.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Osäker på om jag skall skratta eller gråta. Jag tror jag väljer ett fånflin över att detta verkligen är en artikel...

w=400

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Osäker på om jag skall skratta eller gråta. Jag tror jag väljer ett fånflin över att detta verkligen är en artikel...

w=400

Jag väljer att sucka och skaka på huvudet....

Artikeln behövs, folk åker omkring utan baklysen hela tiden, ju modernare bil desto mindre belysning.
Speciellt många Elbilar verkar inte ha ström nog till belysning, man kanske kunde införa en lag på att dom måste bulta fast ett dieselelverk på skuffen som konstant driver belysningen?

Det har i några dagar här varit dåligt väder med snö och därpå snörök, jag går paralellt med en väldigt vältrafikerad väg, och i värsta snöröken har ungefär var femte bil inte på baklyset.
En fin dag är det betydligt fler som inte behöver lyset.

Men så kommer det en brölande volvo sladdandes mellan plogvallarna med dimbakljusen på.

När blev 18 åringarna mer ansvarstagande och förståndig än dom som har haft körkort i 40 år?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Artikeln behövs, folk åker omkring utan baklysen hela tiden, ju modernare bil desto mindre belysning.
Speciellt många Elbilar verkar inte ha ström nog till belysning, man kanske kunde införa en lag på att dom måste bulta fast ett dieselelverk på skuffen som konstant driver belysningen?

Det har i några dagar här varit dåligt väder med snö och därpå snörök, jag går paralellt med en väldigt vältrafikerad väg, och i värsta snöröken har ungefär var femte bil inte på baklyset.

Men så kommer det en brölande volvo sladdandes mellan plogvallarna med dimbakljusen på.

När blev 18 åringarna mer ansvarstagande och förståndig än dom som har haft körkort i 40 år?
Har också reagerat på att många är ute i skitväder och mörker utan lyse. :dummer
Här verkar det dock, högst anekdotiskt, vara mest Fordrar.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13

Håller med dig det där om bakljus. Men något som gör mig totalt vansinnig är alla idioter som så fort det regnar lite ska slå på sitt dimbakljus trots att dom kör i tät trafik. Sen som grädde på moset glömmer det och kör med det påslaget i flera dagar

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Jag håller med i sak, men tror du att budskapet når fram till dem som det berör?

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S

-Visst, lovar..
20231201-174555.jpg

Såhär då?
1701614257143.png

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Mja blir många vändor fram o tebax Om man inte ska se ut som något från thaiYoutube. Säkert kul 1-2 ggr förutsättningsvis dubbade skoveldäck men sen föredrar man nog något 4-hjuligt.

Just fyrhjuling har jag lite svårt för p.g.a. odugligt dyrt.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Detta såg man kanske inte riktigt komma. Trafikverket sätter igång att asfaltera om vägen här utanför när det är snö och nästan tio minusgrader.

IMG_1775.jpeg

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Detta såg man kanske inte riktigt komma. Trafikverket sätter igång att asfaltera om vägen här utanför när det är snö och nästan tio minusgrader.

View attachment 492892

Jag har bevittnat omasfaltering nästan i snöstorm , kom 2 dm o de skulle göras på europaväg efter nått akut.

Längst bak stod asfalttåget , framför gick baklastare o ploga,bakom kom baklastare med borste o sen kom en dieseleldad madmaxmaskin , en 10 kubikscistern med bränsle o sen som ett aggregat ala enorm åkgräsklippare som hade eldflames nedåt.

Sen asfaltera dom....

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Jag har bevittnat omasfaltering nästan i snöstorm , kom 2 dm o de skulle göras på europaväg efter nått akut.

Längst bak stod asfalttåget , framför gick baklastare o ploga,bakom kom baklastare med borste o sen kom en dieseleldad madmaxmaskin , en 10 kubikscistern med bränsle o sen som ett aggregat ala enorm åkgräsklippare som hade eldflames nedåt.

Sen asfaltera dom....
Man undrar ju om kvaliteten blir lika bra som om det görs sommartid.

I det här fallet verkar det också vara rätt akut. Normalt lågtrafikerad väg i dåligt skick sedan flera år pga eftersatt underhåll. Efter Stenungsundsraset ökade trafiken plötsligt och det började uppstå sättningsskador här och där längs hela sträckan. Antar att de nu äntligen fått budget för underhåll eftersom vägen annars riskerade att rasa under vintern. Dumsnålhet.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Man undrar ju om kvaliteten blir lika bra som om det görs sommartid.

I det här fallet verkar det också vara rätt akut. Normalt lågtrafikerad väg i dåligt skick sedan flera år pga eftersatt underhåll. Efter Stenungsundsraset ökade trafiken plötsligt och det började uppstå sättningsskador här och där längs hela sträckan. Antar att de nu äntligen fått budget för underhåll eftersom vägen annars riskerade att rasa under vintern. Dumsnålhet.
Har lite svårt att hitta något om det, men det innebär ju mer jobb och pyssel att asfaltera på vintern eftersom att man måste spola/sopa bort allt skit på vägbanan, sedan kan det säkert vara något bryderi med bindmedel, sedan finns olika typer av asfalt så nån av dem går säkert att lägga när det är kallt och jävligt.
Det är nog mest att det är extra dyrt att göra jobbet på vintern som gör att det undviks. Hade kvalitén varit viktig hade de ju slutat upp att grusförbättra vägar som borde asfalteras om.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Har lite svårt att hitta något om det, men det innebär ju mer jobb och pyssel att asfaltera på vintern eftersom att man måste spola/sopa bort allt skit på vägbanan, sedan kan det säkert vara något bryderi med bindmedel, sedan finns olika typer av asfalt så nån av dem går säkert att lägga när det är kallt och jävligt.
Det är nog mest att det är extra dyrt att göra jobbet på vintern som gör att det undviks. Hade kvalitén varit viktig hade de ju slutat upp att grusförbättra vägar som borde asfalteras om.
Ja, kvalitet, Trafikverket och vägunderhåll är ju normalt inte begrepp som förekommer i samma meningar.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Dom lär nog bara göra det i nödfall , asfaltrallare jobbar ju bara maj till okt dygnet runt och är sen lediga halva året har jag för mig , därför massa vägarbetskaoz sommartid..

Dom rullar tummarna hemma eller på cocosöarna eller thailand vintertid med lönen

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år