Övertid mer än någon kvart/40 min är väl rätt värdelöst, ändå så lite mosig i skallen där jag bila hem på kvisten. Inge bråttom, dagen ändå över men färdig middag om än sen & bingen locka nog lite så trots halkan älga jag på i vänsterfilen när så tilläts utan drama. Holken jag blivit tilldelad dagen varva ändå mest utan resultat.. Pronto, Brutus eller vad han heter skulle få ny stålhätta så blev av med fyrkrafsaren kvällen igår.
*Kör mitt i filen*
-Men käft din jävla vw-produkt, det är 2-1 här och punka vänster fram har du inte heller.
Tystnad.
Upp på motortrafikled tror jag dom har fått det till nu, tvåfiligt rakt fram i.a.f., petar i 3:an automatmanuellt och ligger på lagom driv ifrån alla andra, den ihärdigaste framför makar även på sig utan stress. Inte fullt +moms men lagom rättfärdigat vänsterfilstempo.. oj här var det färgglatt =/
Herr polis uppenbarar sig alltså "plötsligt" diagonalt framför mig, lite väl nära framförvarande kan jag tycka o inte har jag för avsikt att klämma mig emellan.. nä. Slog av på pedalen som sig bör när färgseendet kom ikapp, är nog lite trött ändå och ligger kvar i vänsterfilen där jag seglar förbi. Inget tecken på jagen diRekt så jag håller min fil lite fortrare än dom. Sen ledsnar domsamma och vinklar in bakom mig när jag återgått till korrekt högerfil 3.. 2.. 1.. leddisco med argt rött inslag och jag indikerar in mot rastinfostoppet framför som dom vill. Sovande lastbil ivägen, äh förbi.. sablarns va snö, haltar fram o stannar samt stänger av motorn. Körkort fram, funderar kort om jag skulle skoja med konstaplarna "-Vilket av dom?" men slår bort den tanken, var m.a o. ingen som ville hålslå eller klippa mitt gamla när jag uppgradera till BE. Hmm rutan vill inte gå ner, fumlar med tändningen när jag känner ögon i nacken, jag öppnar dörren..
-Hej, morgonens tvätt kommer till sin.. äh den har frusit.
-Hej, ja sånt händer.. körkort?
-Visst
-Blås här, har du något munnen?
-Nä ja snus.
-Lugnt.
*blååååååååååååååsss s*
-Var det tillräckligt, kändes som en kantboll?
-Ser bra ut och munstycket får du behålla.
-Hur tänkte du där uppe egentligen?
-Ja inte alls faktiskt, jobbat 14 timmar(närmare 15) så jag var inte helt uppmärksam.
-Du kom med en jäkla fart fram till mig, det är ju glashalt nu.
-Nåja, dålig uppmärksamhet helt enkelt.. vill hem.
-Ja precis, det är då det sker olyckor, ta det lugnt istället, halt, hastighet.
-Absolut, jag lägger mig platt inga ursäkter, jobbat länge - hem.
-O sen ligger du kvar framför så att vi kan bötfälla dig?
-Siktade väl på dom där 6 över du vet..
-Mm men ta det vackert nu o köp en chokladask till dom där hemma istället för pengarna.
-Tack, tack visst jag postar en åt er.
-Nä inte till oss..
-Hajar, afton.
Var ju trevligt att slippa ändå, tur i turen att jag hade hyrpulkan o inte den andra som dom har ett ej inkasserat fotografi på. Oklart om dom är så sluga dock.
Nu mjauar Jamie eller Tove utanför, dags att byta dom där cellerna i kattluckan.. zenszzzz