Vad fick dig att le idag?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Dom lär nog bara göra det i nödfall , asfaltrallare jobbar ju bara maj till okt dygnet runt och är sen lediga halva året har jag för mig , därför massa vägarbetskaoz sommartid..

Dom rullar tummarna hemma eller på cocosöarna eller thailand vintertid med lönen
Njaeh, de jobbar vanliga arbetsdtider på sommarhalvåret, och det är inte jättemycket fart i jobbet, cheferna är idioter som kommer ivägen för att få jobb gjort som vanligt, och på vintern jobbas det med snöröjning och annat underhåll normalt sett.
Möjligt udnantag Stockholm, där vägarbete nog kan vara 24/7 skiftjobb.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Njaeh, de jobbar vanliga arbetsdtider på sommarhalvåret, och det är inte jättemycket fart i jobbet, cheferna är idioter som kommer ivägen för att få jobb gjort som vanligt, och på vintern jobbas det med snöröjning och annat underhåll normalt sett.
Möjligt udnantag Stockholm, där vägarbete nog kan vara 24/7 skiftjobb.
Det verkar bara vara på särskilda platser/omständigheter det sker dygnet runt eller nattetid, iaf vad jag har sett. Att köra dygnet runt lär nog kosta rätt mycket extra för beställaren (som gissningsvis inte bryr sig så mycket om den totala samhällskostnaden).

En inte allt för vild gissning i det här fallet är att Trafikverket fått direktiv från högre ort om att E6-raset i Stenungsund har så hög prio att de kan ta de kostnader som behövs utan att behöva belasta ordinarie budget. Då borde det blivit extra prio för underhållsåtgärder som direkt eller indirekt relaterar till raset. Gamla E6 som är omledningsväg fick ju också en akut omasfaltering härom veckan.

Kanske skapade detta incitament nog att till och med få asfaltsgubbarna att resa sig ur TV-soffan mitt i vintern?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Här har vi en helt nybyggd väg som skulle öppnas innan vintern, men tyvärr hann dom nte asfaltera färdigt innan snön kom, så dom plogade bara igen infarterna och sa att den öppnas till sommaren istället...

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Här har vi en helt nybyggd väg som skulle öppnas innan vintern, men tyvärr hann dom nte asfaltera färdigt innan snön kom, så dom plogade bara igen infarterna och sa att den öppnas till sommaren istället...
Misstänker att något liknande kommer ske här när de till slut ger upp. Har börjat scanna Blocket efter fyrhjulingar och helikoptrar.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det enda som skulle kunna få mig att julpynta är att Nakomi Plaza finns som adventskalender, man flyttar ner Hans Gruber en våning per dag fram till julafton...

Sen finns ju julgranskulor med Johm McLane i ventilationstrumman också....

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Det enda som skulle kunna få mig att julpynta är att Nakomi Plaza finns som adventskalender, man flyttar ner Hans Gruber en våning per dag fram till julafton...

Sen finns ju julgranskulor med Johm McLane i ventilationstrumman också....

Alla på sporthoj hade röda tomteluvor förr på avataren liksom du , folk verkar fira jul lika ofta som dom på north sentinel island numera - är de kokosnötter nu?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
-Pepparspray.. nä det är väl olagligt?
20231204-154029.jpg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
-Pepparspray.. nä det är väl olagligt?
20231204-154029.jpg

Jag har pepparspray i Filippinerna, små sprayflaskor på står på ett litet bord i mina före detta svärföräldrars hus, i ett rum som bara användes av oss. I somras var dottern dit med sin mamma och dottern tog med sig sina kusiner in i rummet. Varvid någon tar den där sprayflaskan och sprayar i rummet. Troligen ganska lite.

Dotterns mamma blev arg på mig för att jag lämnat den framme. Jag svarade ungefär att då kanske barnen har lärt sig nåt idag.

spray1.png

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Samtidigt är då frågan om nuvarande regler för 30-kärror fortfarande kommer gå att registrera sen eller om det blir som med epa. Om nuvarande regler försvinner kommer nog en del bygga några tunga chabrak innan dess som dom kan sälja "unikt" och dyrt sen.

Fortrare a-tRaktor

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Övertid mer än någon kvart/40 min är väl rätt värdelöst, ändå så lite mosig i skallen där jag bila hem på kvisten. Inge bråttom, dagen ändå över men färdig middag om än sen & bingen locka nog lite så trots halkan älga jag på i vänsterfilen när så tilläts utan drama. Holken jag blivit tilldelad dagen varva ändå mest utan resultat.. Pronto, Brutus eller vad han heter skulle få ny stålhätta så blev av med fyrkrafsaren kvällen igår.

*Kör mitt i filen*

-Men käft din jävla vw-produkt, det är 2-1 här och punka vänster fram har du inte heller.
Tystnad.

Upp på motortrafikled tror jag dom har fått det till nu, tvåfiligt rakt fram i.a.f., petar i 3:an automatmanuellt och ligger på lagom driv ifrån alla andra, den ihärdigaste framför makar även på sig utan stress. Inte fullt +moms men lagom rättfärdigat vänsterfilstempo.. oj här var det färgglatt =/

Herr polis uppenbarar sig alltså "plötsligt" diagonalt framför mig, lite väl nära framförvarande kan jag tycka o inte har jag för avsikt att klämma mig emellan.. nä. Slog av på pedalen som sig bör när färgseendet kom ikapp, är nog lite trött ändå och ligger kvar i vänsterfilen där jag seglar förbi. Inget tecken på jagen diRekt så jag håller min fil lite fortrare än dom. Sen ledsnar domsamma och vinklar in bakom mig när jag återgått till korrekt högerfil 3.. 2.. 1.. leddisco med argt rött inslag och jag indikerar in mot rastinfostoppet framför som dom vill. Sovande lastbil ivägen, äh förbi.. sablarns va snö, haltar fram o stannar samt stänger av motorn. Körkort fram, funderar kort om jag skulle skoja med konstaplarna "-Vilket av dom?" men slår bort den tanken, var m.a o. ingen som ville hålslå eller klippa mitt gamla när jag uppgradera till BE. Hmm rutan vill inte gå ner, fumlar med tändningen när jag känner ögon i nacken, jag öppnar dörren..

-Hej, morgonens tvätt kommer till sin.. äh den har frusit.
-Hej, ja sånt händer.. körkort?
-Visst
-Blås här, har du något munnen?
-Nä ja snus.
-Lugnt.
*blååååååååååååååsss s*
-Var det tillräckligt, kändes som en kantboll?
-Ser bra ut och munstycket får du behålla.
-Hur tänkte du där uppe egentligen?
-Ja inte alls faktiskt, jobbat 14 timmar(närmare 15) så jag var inte helt uppmärksam.
-Du kom med en jäkla fart fram till mig, det är ju glashalt nu.
-Nåja, dålig uppmärksamhet helt enkelt.. vill hem.
-Ja precis, det är då det sker olyckor, ta det lugnt istället, halt, hastighet.
-Absolut, jag lägger mig platt inga ursäkter, jobbat länge - hem.
-O sen ligger du kvar framför så att vi kan bötfälla dig?
-Siktade väl på dom där 6 över du vet..
-Mm men ta det vackert nu o köp en chokladask till dom där hemma istället för pengarna.
-Tack, tack visst jag postar en åt er.
-Nä inte till oss..
-Hajar, afton.

Var ju trevligt att slippa ändå, tur i turen att jag hade hyrpulkan o inte den andra som dom har ett ej inkasserat fotografi på. Oklart om dom är så sluga dock.

Nu mjauar Jamie eller Tove utanför, dags att byta dom där cellerna i kattluckan.. zenszzzz

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ett par gamla kängor får välbehövlig spabehandling. Nu vilar de en stund med fiskarsmorning. Snart ska de borstas upp med Kiwi Parade Gloss, ser fram emot en spegelglans värdig högvakten.

Det kommer inte märkas att de är från 2009 när jag är klar.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Kollegan var lite harklig i fredags så jag bjucka på en honungcitron från bra att ha-gömman..

-Ta en ipren så, eller en ipren & en alvedon om du vill boosta lite fast det vet du väl allt om förstås. (legat i så dom har 3 små hemma)
-Jo det är klart..
-Brukar du köra wirre på en strumpa för att få dom att slockna?
-Nä, slangbella *klnock*
-Hehehehehehehehe hä.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection