Vad fick dig att le idag?

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Kjell och Co byter nyckelbatterier gratis (om man köper batteriet av dom), ända tills dom bryter sönder en nyckel för någon kund, då lär dom sluta med det.

Jag behöver en ny nyckel till en Toyota efter ett misslyckat batterbyta av en tidigare ägare.
Egentligen bara plastskalet, men efter tre beställningar från olika nätbutike har jag två nyckelskal som inte funkar och det tredje skickades aldrig.

Tyvärr sitter det någon jävla transponer i fjärrkontrolldelen, annars hade jag bara tillverkat ett nytt grepp till nyckelbladet
Vad är det för bil?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vet inte hur den nyckeln ser ut, men jag antar att det är liknande som det är på Volvo, så här gör man på dem.

Jo, jag vet hur man byter nyckelskal, jag har beställt flera, men dom passar inte, tydligen har Toyota gjort om sina nycklar.

Alternativet är att åka till Toyota och betala whatever dom tycker är rimligt.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Kund (arg) kommer in med bilen och hävdar att den är livsfarlig därför att skruvar har börjat lossna från airbagen eftersom hen har hittat en på gummimattan nedanför rattstången.

Vi förklarade att den troligen kommer från Ikea.
Ridå.

View attachment 493239
Påminner om när jag var i ett flerbostadshus och installerade bredbandsnät i lägenheterna. Plötsligt kommer en arg dam i 30-årsåldern ut i trapphuset och skriker på oss om att vi lämnat kabelklammer efter oss på hallgolvet i hennes lägenhet och att "det är livsfarligt för vi har små barn hemma som kryper på golvet och kan stoppa den i munnen" o.s.v. Vi försökte förklara att vi inte använder klammer över huvud taget eftersom all kabel läggs i list, men det ville hon inte lyssna på utan vi var bara dumma i huvudet och oansvariga.

Någon halvtimme senare kom hennes sambo hem för att käka lunch. Han jobbade uppenbarligen som elektriker och hade fickorna fulla av diverse skruv, klammer och annat bös som han drällde med när han plockade upp nycklarna ur fickan. :rolleyes:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag brukar inte blanda in min fru i beslut rörande fordon, men i morse bad jag om råd angående motorcyklar. Frågan var om jag skulle byta bort min Yamaha mot en äventyrscykel eller köpa en äldre mc för att köra grusväg med.
"Eftersom du trivs jättebra med den du har på asfalt är det väl bättre att köpa en till än att byta bort den".
Så nu måste jag köpa en till mc.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jag brukar inte blanda in min fru i beslut rörande fordon, men i morse bad jag om råd angående motorcyklar. Frågan var om jag skulle byta bort min Yamaha mot en äventyrscykel eller köpa en äldre mc för att köra grusväg med.
"Eftersom du trivs jättebra med den du har på asfalt är det väl bättre att köpa en till än att byta bort den".
Uj uj uj, Detta blir en dyr jul för dig.
Vad ska hustrun nu få i julklapp?

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Hoj
2009 BMW F800R
Håll hårt i frugan! :hjarta Den inställningen är inte så vanlig gissar jag.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hon brukar inte vara sarkastisk?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Sist jag bad min sambo om råd tyckte hon att jag skulle köpa en motorcykel "med ryggstöd". Sedan dess har jag fattat egna beslut i frågan.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Äntligen ett värde i att sno emblem!
..hur gör man?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Och bakom lucka 22 har vi..
20231222-174252.jpg

Antingen blir hon glad eller så får jag ett jävla jobb till den 24 =/

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ibland går det fel..............

View attachment 493458

Det där gjorde jag som 15 årig sommarjobbare fast med en sekatör.
Vi skulle riva ett skjul och det gick in en elkabel i skjulet, jag frågade om inkommande ledning var bruten och det skulle den vara, så jag tog rejäl fart och klippte.

Säkringarna rök för hela anläggningen någonstans uppströms, och skäret på sekatören försvann helt och hållet, men det var rejäla plasthandtag så jag klarade mig.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år