Vad fick dig att le idag?

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Min slabbie gick igenom besiktningen för förhoppningsvis sista gången. (Flygande bes är ju fortfarande ibruk... )
IMG_20240806_143521_382.jpg
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Åkte offroadmoppe i Sköndal och mötte en DR650SE. Han morsade! 🙂
Trevligt, han tänkte väl på återväxten och att moppekillar ska uppmuntras. 👍
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Polish-20240807-142406932.jpg
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Gsxr750 85-87 och gsxr1100 86-88
Slabside för de fuktade olja uppepå ventilkåpan(?).

WHERE DOES THE SUZUKI SLABSIDE NAME COME FROM?​

A NICKNAME BY THE UK​

You might wonder why the Suzuki GSX-R750 has the ‘Slabside’ addition to its name. This nickname originated in the UK. The side panels below the seat were two large pieces of plastic. This is stimulated the nickname and it never got rid of it ever since. Whenever someone says ‘I’ve got a Slabby in the garage’, you immediately know one’s talking about the famous GSX-R of those days.
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Sålt Suzukin. Förvisso lite bitterljuvt, men utfasningen gällande hojkörning i mitt liv är nu genomförd. Med undantag för att jag behåller Kawasakin så möjligheten till enstaka offroadhelger kvarstår.
Så din utfasning av hojlivet resulterar i att du har lika många hojar som jag haft som flest? ;) Låter som nåt jag borde kunna ha nytta av i motorcykeldiskussioner med frugan på nåt sätt, ska bara komma på hur. 🤣
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Så din utfasning av hojlivet resulterar i att du har lika många hojar som jag haft som flest? ;) Låter som nåt jag borde kunna ha nytta av i motorcykeldiskussioner med frugan på nåt sätt, ska bara komma på hur. 🤣
Nja, är mer än så. Har kört ca 30 000 mil sen jag tog kortet 2007. Har kommit fram till att jag är ganska mätt och färdig med hojkörning för nu. Är också i processen med att skaffa en hund, och då jag är själv kommer jag att vara uppbunden med det.

Behåller dock min 31 år gamla Kawasaki för att hålla en dörr på glänt framåt och för att sonen ska kunna använda den. Blir nån eller några offroadturer till den här säsongen, men sen blir det ingen körning på nåt år eller två framåt. Efter det återstår att se vilka möjligheter som finns, och hur lusten att köra ser ut,
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top