steffe
"Mannen som talar med whisky"
Laddar fullt i en kurva!Farligt med elbilar när de - Voltar - mest hela tiden...
Laddar fullt i en kurva!Farligt med elbilar när de - Voltar - mest hela tiden...
Men goda.Kor är fruktansvärt obehagliga djur.
Inte då... Jättesnälla och väldigt nyfikna i de allra flesta fall. Tjurar kan däremot vara något lynniga och dessutom rent av farliga.Kor är fruktansvärt obehagliga djur.
Kalvkor kan vara rätt farliga med, värre än tjurar till och med.Inte då... Jättesnälla och väldigt nyfikna i de allra flesta fall. Tjurar kan däremot vara något lynniga och dessutom rent av farliga.
Var antagligen nyfikna. Om det inte är köttdjur brukar man ha tjuren nån annanstans.Jag har ett skräckminne från när jag var liten, kanske 10 år gammal så gick jag in i en kohage. Minns inte vad jag tänkte men troligen ville jag väl klappa korna. Direkt jag kommit innanför staketet så får korna syn på mig och börjar lunka mot mig, för mig känns det som att dom springer mot mig och i mitt huvud spelas filmen upp av hur tjuren Ferdinand stångar picadorerna åt alla håll så jag får panik och är ute från hagen på en millisekund.
Jag vet fortfarande inte ifall dom ville bli klappade eller såg mig som ett hot men jag har inte vågade mig inte in i en kohage mer.
Jag vet inte heller om det bara var kor eller om det fanns någon tjur också.
Vad som fick mig att le idag..Jag har ett skräckminne från när jag var liten, kanske 10 år gammal så gick jag in i en kohage. Minns inte vad jag tänkte men troligen ville jag väl klappa korna. Direkt jag kommit innanför staketet så får korna syn på mig och börjar lunka mot mig, för mig känns det som att dom springer mot mig och i mitt huvud spelas filmen upp av hur tjuren Ferdinand stångar picadorerna åt alla håll så jag får panik och är ute från hagen på en millisekund.
Jag vet fortfarande inte ifall dom ville bli klappade eller såg mig som ett hot men jag har inte vågade mig inte in i en kohage mer.
Jag vet inte heller om det bara var kor eller om det fanns någon tjur också.
Mitt första jobb var att besikta elledningar och en del av dem gick genom hagar för olika djur. För att kolla röta i vissa stolpar slog vi på dem med den oskarpa sidan av en yxa och beroende på studsen kunde man avgöra om de var ihåliga. De flesta djur brydde sig inte ett skvatt om det vi höll på med, men kossor envisades med att knuffa omkring oss. Känns lagom bra när man står och vevar med en yxa.Inte då... Jättesnälla och väldigt nyfikna i de allra flesta fall. Tjurar kan däremot vara något lynniga och dessutom rent av farliga.
Hur mycket kostade det att kolla på live-showen?Jag har en annan sorts skräckupplevelse på temat.
Var med junior på skördefest i helgen. På en bondgård stod en tjur med läppstiftet framme så att säga och två kossor stod och slickade på den från varsitt håll. Kul för tjuren, men lite väääl grafiskt för publiken...
Ingenting, men de sålde popcorn faktiskt.Hur mycket kostade det att kolla på live-showen?
Farmers Kiviks marknad.
Det var bättre förr.
Mor rullade en bil med mig liggandes i en bilbarnsäng monterad i baksätet när jag var ett par månader gammal. Jag överlevde bara för att min då 7 år gamla syster lade sig över barnsängen och höll fast för livet. Hon bröt båda nyckelbenen.
Inte bara människor och gamar som flockas runt en bilkrasch!
View attachment 504231
Bil voltade och körde in i kohage i Mark
Senaste nytt • Snabba nyheter från Aftonbladetwww.aftonbladet.se
Bilen mot rullade var bara att skrota efter att den tumlat en bit.Mina föräldrar rullade en Saab 99 med mig liggandes på packningen i skuffen, min bror, farmor och en gigantisk hund i baksätet och föräldrarna i framsätet, ingen skadade sig och Saaben reparerades, ingen hade bälte utom möjligen farmor.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|