Vad fick dig att le idag?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Vadan den långa väntan/dra ut på det eller är det sedvanliga seXmånaderssemestern du har att nalla från?
I praktiken blir det april. Har lite överlämning att göra och ska avsluta lite grejer.
Vill inte lämna halvfärdiga saker.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Pappalego

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Så stort "Fuck you" man bara kan åstadkomma utan att sitta i rätten, måste ju vara målsättningen.
Tyder bara på att du har 20 år kvar till Pension! :hjarta Vi som är ju lite äldre har ju förhoppningsvis asfalterat till er yngre lökar :hjarta Sen är det ju självklart ett Fuck you! till er..:krama

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tyder bara på att du har 20 år kvar till Pension! :hjarta Vi som är ju lite äldre har ju förhoppningsvis asfalterat till er yngre lökar :hjarta Sen är det ju självklart ett Fuck you! till er..:krama
Fan, prova 40...

Men man kan ju alltid dra en fuck you ändå, och bli en last för samhället. :)

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Så stort "Fuck you" man bara kan åstadkomma utan att sitta i rätten, måste ju vara målsättningen.
Nja, bästa tiden är nog sista året - när man inte behöver vara PK, när man kan säga vad man tycker - som "det här har vi provat för flera år sedan, det gick inte då heller", när man kan skita i att lära sig nya system, skippa utbildningar om värdegrund o. dyl.
När det var dags att gå hem var det både skönt att lämna dårhuset men trist att lämna alla goa arbetskamrater

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Nja, bästa tiden är nog sista året - när man inte behöver vara PK, när man kan säga vad man tycker - som "det här har vi provat för flera år sedan, det gick inte då heller", när man kan skita i att lära sig nya system, skippa utbildningar om värdegrund o. dyl.
När det var dags att gå hem var det både skönt att lämna dårhuset men trist att lämna alla goa arbetskamrater
Nåja.

Jag har gjort mig själv björntjänsten att bli svårersättlig nog att kunna säga och göra lite vad jag vill ändå.
På gott och ont.

Men folk™ tenderar att bli gnälliga något djääävulskt. :va

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Nåja.

Jag har gjort mig själv björntjänsten att bli svårersättlig nog att kunna säga och göra lite vad jag vill ändå.
På gott och ont.

Men folk™ tenderar att bli gnälliga något djääävulskt. :va
Duktig du är...därför har du några år kvar till Pension! ;)

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Hopp om världen :tummenupp

Skulle köpa en p-skiva i present när jag såg detta. Kvinnan har insett att hennes felköp är värd en femma o en fimp, storservar själv Och gör ett bättre jobb.. förmodligen.
1000015402.jpg

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Hopp om världen :tummenupp

Skulle köpa en p-skiva i present när jag såg detta. Kvinnan har insett att hennes felköp är värd en femma o en fimp, storservar själv Och gör ett bättre jobb.. förmodligen.
View attachment 507686
Eller i vart fall fyller på upp till strecket. För femte gången denna månad. #VWTSI

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Hört något om det, eller jag visste iofs inte att det handla om virvel i tråget men om den förbrukar så mycket olja varför är det inte åtgärdat på garantin? Jag vet att tillverkare gärna friskriver sig med typ 1L per 100 mil som normalt men för den sakens skull bör det inte vara ett omöjligt ärende för ägaren.

Strulet är att förbrukningen mäts i både volym och vikt så det är en procedur naturligtvis = viss/specifik? körsträcka ska uppnås mellan verkstadsbesöken. Sett ett gäng taxibilar med sådana case när jag arbeta bredvid just taximekar = duktiga gubbar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hört något om det, eller jag visste iofs inte att det handla om virvel i tråget men om den förbrukar så mycket olja varför är det inte åtgärdat på garantin? Jag vet att tillverkare gärna friskriver sig med typ 1L per 100 mil som normalt men för den sakens skull bör det inte vara ett omöjligt ärende för ägaren.

Strulet är att förbrukningen mäts i både volym och vikt så det är en procedur naturligtvis = viss/specifik? körsträcka ska uppnås mellan verkstadsbesöken. Sett ett gäng taxibilar med sådana case när jag arbeta bredvid just taximekar = duktiga gubbar.

VAG har slingrat sig oerhört och endast tagit på sig dom värsta/mest uppmärksammade fallen.
Och det är inte bara en motor i programmet, utan flera olika modeller.

Farsan hade en Skoda Yeti, den låg precis på 1l/100mil, han gav upp och bytte bort den. sonen skaffade en Transporter som också låg på den förbrukningen, men han honade om cylindrarna och bytte ringar, och då blev det bättre.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Garanti? Hahahahahaahaa

VAG friskriver sig från allt och just precis det där med att helt vansinnig oljeförbrukning är ”normal” gör att kunden får köra vidare och tanka olja.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har haft tre VAG bilar, känner inte riktigt igen mig i dessa skräckupplevelser.
Minns att det var sjukt dålig service och även någon Uppdrag Granskning/Trafik magasinet granskning som var horribel då jag hade min Audi 80 2,8 V6. Eller var det en V-motor i den? 🤔

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har haft tre VAG bilar, känner inte riktigt igen mig i dessa skräckupplevelser.
Minns att det var sjukt dålig service och även någon Uppdrag Granskning/Trafik magasinet granskning som var horribel då jag hade min Audi 80 2,8 V6. Eller var det en V-motor i den? 🤔

Det här gäller modeller i modern tid, alltså inte orginalbubblan och K70 modellen...

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457