Vad fick dig att le idag?

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Hjortjävel förvisso häromdan. Minst 50000 i repkostnader enligt skadeverkstan.
Kompisen körde på ett rådjur i slutet av Augusti. Såg ungefär ut som din lite sprucken plast bucklig motorhuv. (Renault megane som han köpt ny & 7000mil)

Visade upp bilen på verkstad och dom skickade in till försäkringsbolaget. Fortsätter att använda bilen som vanligt då den funkar utmärkt.
I slutet av November börjar han ledsna på att inget händer tillslut fick han besked att dom löser in bilen och den ska skrotas. Han tycker det är vansinne att lite bucklor och fronplast ska skrotas en fullt fungerande bil.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Idag ler jag för att jag inte bor i Sö'tälje.
Började streama "Södertäljepolisen" igår när det inte erbjöds något vettigt på dumburken och vilket jevvla r*vhål till stad det verkar vara!
:skrämd

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det kan jag tala om för dig, såhär brukar det se ut..:
Rådjuren har precis knoppat av merparten av våra grönsaker(läs; blommor) i rabatterna och står o jäser.
-Aarrrgh!!1 Era fästingsförpestade jävla odjur... sambon ylar iväg med Alfred i koppel som vässar igång som unghanar gör. Kanske kastas ett vedträ efter(inte träffat hittills) vitarslena som korkat studsar iväg i oklar riktning, förmodligen upp framför någon bil någonstans.
Under tiden står Milton okopplad och tittar på spektaklet, gäspar, vänder på klacken och går o lägger sig bredvid mig liggandes på altansoffan mumlandes -Käft.. får man sova 05:50 på en söndag åtminzZZZ.

Koppeltvång är det inte 1/2, inte ens för hundägare.. väl?
I tokholm är det koppeltvång året runt.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Kompisen körde på ett rådjur i slutet av Augusti. Såg ungefär ut som din lite sprucken plast bucklig motorhuv. (Renault megane som han köpt ny & 7000mil)

Visade upp bilen på verkstad och dom skickade in till försäkringsbolaget. Fortsätter att använda bilen som vanligt då den funkar utmärkt.
I slutet av November börjar han ledsna på att inget händer tillslut fick han besked att dom löser in bilen och den ska skrotas. Han tycker det är vansinne att lite bucklor och fronplast ska skrotas en fullt fungerande bil.
Äsch, en fransk bil med 7k mil på mätaren lever ändå på lånad tid så det är lika bra att den går på återvinningen .

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Vår borderline collie tyckte att jag behövde åka på skosulorna i kopplet efter henne häromdan. Räven som besöker oss dagligen stod fyra-fem meter från trappen när vi klev ut genom dörröppningen. Jag hade kopplet låst på 1,5 meter eller så och det räckte för att jag skulle få hjälp att öka takten nedför gången. När hunden närmade sig vankade räven iväg över en stenmur och då kunde jag få stopp på framfarten.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Äsch, en fransk bil med 7k mil på mätaren lever ändå på lånad tid så det är lika bra att den går på återvinningen .
Jag gråter inte för att den bilen försvinner. Men han tyckte det aldrig haft ett problem med den. Men men det blev en ny Renault igen..... jag tyckte han kunde byta upp sig. Svaret jag fick var att "det blir en ny motorcykel till våren" så det är bättre

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
- Jag sköt mig klantigt nog genom tummen med en spikpistol en gång.
Olyckligtvis var den laddad med hullingnaggad stålspik. Men det var roligt att gå runt o visa upp tummen för kvackmagade innan jag drog ut den :wiggle
Trampade en gång på planka med spik i , fastnade och titta ner på spiken som stack upp ur ECCO'n, drog loss foten från spiken, ännu gjorde det inte ont, gissade det var skräcken som dämpade smärtan. Gick in och tog av sko och strumpa och kollade läget. Lite skrapmärken på stortån och tån bredvid, spiken hade gått in mellan tårna. :banana

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Det skrotas väldigt mycket i onödan, beroende på om plåtverkstan som besiktar har tid/vill göra jobbet...

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457